Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å lære et nytt språk. Jeg vil si jeg er relativt flytende i engelsk, både muntlig og skriftlig, har studert dette og elsker det engelske språket. På u.skolen og vgs hadde jeg tysk, og hatet det bittert, så det er helt uaktuelt og ta oppigjen det.

Hvilke språk er greie å lære seg på egenhånd? Ser for meg at fks. russisk vil bli relativt vanskelig, både med tanke på grammatikk og et annerledes alfabet.

Har tenkt litt på spansk, hva tror dere? Og hvilke bøker vil være lure å kjøpe? Vgs-bøker kanskje? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest redstar
Skrevet (endret)

Jeg lærer meg bosnisk/serbisk, på egenhånd med litt hjelp fra kjæresten og det jeg har funnet som et supert arbeids/lære verktøy er Byki Deluxe 4 cd-rom!

Det finnes flere flere språk du kan kjøpe, og jeg synes dette spillet/programmet er en lettere måte og lære språket på.

Det er gode teknikker for læremåter av utalelse, skrive og gramatikken:)

God investering for språklære og et genialt arbeidsverktøy!

Endret av redstar
Skrevet

kjæresten min har lært seg russisk på egen hånd og snakker nesten flytende;) Han er araber.....så jeg lærer arabisk fra han.

Er foresten ikke så vanskelig å lære seg den språket heller :)

Skrevet

Anbefaler virkelig nettsiden www.busuu.com.

Her finner du alt av språkkurs gratis tilgjengelig (samme og ofte bedre kvalitet enn cd-rom og cder man betaler for) og det fine med at kursene ligger på nett er at du hele veien får tilbakemeldinger fra morsmålstalere i det akutelle språket du vil lære deg.

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg ville helt klart jobbet med tysken før jeg begynner med et nytt språk. Jo mer språk du kan, jo lettere er det å lære nye språk. Spansk skal være ganske enkelt å lære ettersom du allerde er flink i engelsk. Polsk synes jeg var lett å lære, men ser ikke nytteverdien av å kunne dette språket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...