Gå til innhold

God rensemelk til tørr/sensitiv hud?

Anbefalte innlegg

Gjest linneawarp
Skrevet

Jeg så på Dior rensemelk - men så lurer jeg på om den er bra for hud?

Hvilke rensemelk bruker dere til tørr/sensitiv hud?

Skrevet

jeg bruker krem fra mary kay å den hjelper for tørr hud, jeg har nesten alltid hatt tørr hud i ansiktet, men når jeg begynte med denne kremen så merket jeg forskjell fort.....

skal ta å finne navnet så sender jeg det, men jeg har faktisk noen prøver som jeg kan sende deg om du vil...

Gjest linneawarp
Skrevet

jeg bruker krem fra mary kay å den hjelper for tørr hud, jeg har nesten alltid hatt tørr hud i ansiktet, men når jeg begynte med denne kremen så merket jeg forskjell fort.....

skal ta å finne navnet så sender jeg det, men jeg har faktisk noen prøver som jeg kan sende deg om du vil...

Takk du som er veldig snill - men faktisk tåler jeg ikke Mary Kay produkter, synes de er litt sterke for meg til og med noen av dem inneholder lanolin, men takk igjen :)

Skrevet

Jeg bruker produkter fra Avène. Som rens bruker jeg Avène Extremely Gentle Cleanser, siden den er parfymefri. Hvis du tåler parfyme, kan kanskje Avène Gentle Milk Cleanser være noe? Ellers har jeg også brukt rensemelken til Coop Änglamark, den funker fint, og er parfymefri og mild.

Skrevet

MD Formulations er mer en serie for grov, acne-prone hud (som lett får urenheter), solskadet hud, hud med linjer/rynker etc. Har du sensitiv og tørr hud, er det Decleor jeg har sett best resultater med. Gjerne kombinert sammen med Matis sin serie for sensitiv hud. Den er utrolig bra!

På feelunique.com, har de produktene til en rimeligere penge enn i hudpleiesalongene. Hvis du har ekstremt sensitiv hud, så har Matis en skrubb uten korn i som eksfolierer superbra pga. ingrediensene. Ellers tåler de fleste skrubben fra MD Formulations som omtrent er et must. Den kan ligge som en maske på huden også, siden den er god og aktiv. Og de fleste med sensitiv hud tåler denne.

Her finner du Decleor, som er noe av det beste jeg noensinne har prøvd til sensitiv hud!Spesielt harmonie-kremen er deilig. :)

http://www.feelunique.com/brands/decleor/face-care

• Liker 1
Skrevet

MD Formulations er mer en serie for grov, acne-prone hud (som lett får urenheter), solskadet hud, hud med linjer/rynker etc. Har du sensitiv og tørr hud, er det Decleor jeg har sett best resultater med. Gjerne kombinert sammen med Matis sin serie for sensitiv hud. Den er utrolig bra!

På feelunique.com, har de produktene til en rimeligere penge enn i hudpleiesalongene. Hvis du har ekstremt sensitiv hud, så har Matis en skrubb uten korn i som eksfolierer superbra pga. ingrediensene. Ellers tåler de fleste skrubben fra MD Formulations som omtrent er et must. Den kan ligge som en maske på huden også, siden den er god og aktiv. Og de fleste med sensitiv hud tåler denne.

Her finner du Decleor, som er noe av det beste jeg noensinne har prøvd til sensitiv hud!Spesielt harmonie-kremen er deilig. :)

http://www.feelunique.com/brands/decleor/face-care

Ble litt nysgjerring på hvilket produkt du tenkte på med "skrubben" til MD?

Skrevet

Ble litt nysgjerring på hvilket produkt du tenkte på med "skrubben" til MD?

Hun tenkte nok helt sikkert på md Formulations Face & Body Scrub.

Det er nesten full enighet her inne om at den er best :);)

Skrevet

Vet du hvordan den er i forhold til MD formulations Facial Cleanser? Jeg har så sensitiv hud at jeg sliter med flere av MD sine produkter og synes det er litt trist at jeg går glipp av en ellers god produktserie...tør ikke bruke en formue på produkter jeg frykter jeg reagerer på:-(

Skrevet

Jeg har to stk jeg anbefaler til tørr og sensitiv hud.

Ole Henriksen- Apricot clensing lotion, passer bra til sensitiv hud og gir fuktighet.

L'occitane- Almond apple cleansing oil, oljerens som blir til kremet melk i kontakt med vann. Denne er jeg superfornøyd med, huden blir fuktig, den renser godt og den lukter helt fantastisk.

Skrevet (endret)

Stemmer. MD har kun en skrubb (bortsett fra daily peel pads, som er pads gjennomtrukket av en av MD's glykolsyreformulaer). MD's face and body scrub er helt genial, kommer aldri til å bytte.. :rodmer: Produktene deres kjøper jeg alltid fra Chicago i USA, da fra denne nettsiden: www.midwestskincare.com. Tar rundt en uke før pakken kommer, er rundt 50-60 kr i frakt, og de setter alltid ned verdien utenpå pakken. Så da slipper vi også moms :fnise: Har handlet herfra i to år, og hvis du googler midwestskincare, finner du ut at det er ekte vare! (Oh my, føler jeg reklamerer skikkelig, hehe). MD :klemmer:

Er litt billigere hos midwest enn feeluniqe når det gjelder MD, siden dollaren er så lav. Men som sagt ville jeg gått for Decleor hvis huden er fin og sensitiv. Harmonie-serien er utrolig god, og lukter himmelsk! Håper du finner ut av det, TS!

lintin: Skrubben til MD er litt flytende i konsistensen, og er en snill peeling. Selv om huden er sensitiv og rød, kan man fint komme unna med MDs peeling, selv om den har korn. La den ligge på som en maske, vask litt forsiktig med litt vann - og skyll.

Men som sagt tidligere; har du veldig sensitiv hud, og ikke vil ta noe sjanse, ville jeg gått for Matis Delicate Peeling Cream. Denne kan alle bruke, og den inneholder ikke et eneste korn, da den heller ikke brukes som en vanlig skrubb, men som en maske.

Jeg ville gått for Matis sin skrubb hvis huden din er veldig følsom og sensitiv slik du beskriver, selv om min mors rødmussede og følsomme hud kommer unna ved å bruke MD's som maske, og bare skylle den av. Med Matis sin, er du iallefall på den sikre siden. :) Når det gjelder hvordan skrubben til MD er i forhold til facial cleanser, vil jeg si at den er ca like flytende, men med fine, små korn i. Den er aktiv, og krever ikke mye skrubbing. Men rensen er nok litt mildere, i allefall hvis du bruker "facial cleanser sensitive formula". Håper det hjalp :)

Endret av Silisium
Skrevet

Clinique rensekrem til tørr hud er vanvittig god.

Skrevet

Vet du hvordan den er i forhold til MD formulations Facial Cleanser? Jeg har så sensitiv hud at jeg sliter med flere av MD sine produkter og synes det er litt trist at jeg går glipp av en ellers god produktserie...tør ikke bruke en formue på produkter jeg frykter jeg reagerer på:-(

Jeg bruker skrubben og facial cleanser for sensitive skin og det går helt fint. Men reagerte du på andre md produkter så er jo det selvsagt en viss risiko. På feelunique.com tror jeg skrubben koster ca 200 kroner. Det er seriøst den beste skrubben jeg har brukt, angrer på at jeg ikke startet med den tidligere ;) Men man kan jo aldri vite så du må nesten bare ta et valg. Men det står jo at man kan bruke den hver dag, det er altfor ofte og det overstimulerer huden. 2-3 ganger i uken er nok. :)

Skrevet

Kan anbefale den parfymefrie rensen til Green People på det sterkeste! Renser huden, fjerner sminke på null komme niks og inneholder ikke alt tullet som de fleste andre du har fått anbefalt gjør. Jeg reagerer på det aller meste, og denne er gull :D

Gjest linneawarp
Skrevet

Jeg vil anbefale deg Dermalogica Ultracalming Cleanser, den er veldig god og supersnill med huden:-)

Om du vil lese litt mer så har jeg skrevet litt om den på bloggen min her: http://sminketips.blogspot.com/2010/12/test-dermalogica-ultracalming-cleanser.html

Mange anbefaler også MD sine produkter, men huden min liker dem dessverre ikke:-(

Har prøvd Dermalogica også - kjempebra :) Tenker å finne en lavere prisklasse,-

hørte mye bra om Liz Earle. Prøvd?

Gjest linneawarp
Skrevet

Clinique rensekrem til tørr hud er vanvittig god.

Har prøvd Clinique - ble ikke fornøyd.

Ellers takk for tipset :D

Skrevet

Har prøvd Dermalogica også - kjempebra :) Tenker å finne en lavere prisklasse,-

hørte mye bra om Liz Earle. Prøvd?

Det har jeg ikke prøvd enda, men har, som deg, hørt mye bra om det merket:-)

Men er ikke det dyrere enn Dermalogica?

Nå sjekket jeg bare i full fart på nett og ser de skal ha ca 258 kr for litt under 200 ml.

Dermalogica sin koster ca 400 for 500 ml.

Sånn kjapp hoderegning så er vel da Liz Earle ca 60% dyrere enn dermalogica.

Har du funnet det billig noen steder?

Skrevet

Du kan ikke sammenlikne Liz Earle og Dermalogica. LE har en veldig tykk konsistens, og du trenger ikke mye for å rense hele ansiktet grundig. Du masserer inn balmen på tørr hud til den blir mer tyntflytende, og fjerner med en klut vridd opp i varmt vann. Den fjerner alt av sminke, lukter nydelig, og irriterer ikke den tørre, sensitive huden min. Det er helt klart favorittrensen av alle jeg har prøvd. :)

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke sammenlikne Liz Earle og Dermalogica. LE har en veldig tykk konsistens, og du trenger ikke mye for å rense hele ansiktet grundig. Du masserer inn balmen på tørr hud til den blir mer tyntflytende, og fjerner med en klut vridd opp i varmt vann. Den fjerner alt av sminke, lukter nydelig, og irriterer ikke den tørre, sensitive huden min. Det er helt klart favorittrensen av alle jeg har prøvd. :)

Takker for oppklaringen. Om det er så at den er vesentlig drøyere i bruk så er det jo klart at prisforskjellen blir litt misvisende.

Ble litt fristet til å teste denne rensen nå kjenner jeg:-)

Hvor pleier du å kjøpe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...