Anjah Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Kanskje noen av dere husker et av de aller første innleggene mine her på KG? Her er det, og det handlet om kleptomani og jobbsøking. Det er snart 2 år siden jeg skrev innlegget, og problemet består. Jeg ble gravid, og jeg fikk innvilget svangerskapstønad fra mars 2010. Sønnen vår kom til verden i august 2010 og jeg har vært hjemme siden. Vi har dessuten flyttet, så nå bor jeg 3 timers kjøring unna transportjobben jeg hadde. Foreldrepermisjonen er selvfølgelig over, og jeg har kontantstøtte. Vi klarer oss helt fint på min manns lønninger, så økonomien går greit. Men jeg kjenner virkelig at jeg må komme meg ut! Jeg har nødt til å gjøre noe mer utfordrende i hverdagen. Dessuten kjenner jeg jo ingen her på denne nye plassen, så jeg føler meg vel egentlig litt isolert. Dere som har tatt dere bryet med å lese igjennom linken til det gamle innlegget mitt; hvor ville dere begynt? Jeg føler meg nesten litt fristet til å jukse på CV'en min. Men jeg skal ikke gjøre det, altså. Sjefen hos transportfirmaet har vært en ordentlig tulling. Det har tidvis vært fryktelige sene lønningsutbetalinger, og hva med denne? Feriepengene som ble holdt tilbake? Jeg og sjefen har ikke akkurat noen god tone. Jeg kan jo ikke si at jeg har vært spesielt blid på ham. Derfor kvier jeg meg også for å bruke ham som referanse. Jeg hadde igrunnen tenkt meg ned på NAV. Forklare hele greia til en saksbehandler. Men så er jeg så utrolig redd for at min fortid skal bli brukt mot meg også der! Det er ei mindre bygd vi bor i nå, og mitt etternavn er veldig gjenkjenbart. Tenk om en av behandlerene på NAV begynner å slarve til andre om min situasjon? Da skal jeg vedde på at jungeltelegrafen går løpsk, og jeg kan vinke "hadetbra" til potensielle jobber. Er frykten min irrasjonell, synes dere? For om jeg ikke forteller sannheten til saksbehandleren, hva skal jeg da si om min hullete CV? Dette tærer enormt på meg. Har dere noen oppmuntrende ord til meg i dag? Eller noen brilliante tips å komme med? MVH Anjah
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 For det første ville jeg tatt en ærlig prat med den forrige sjefen, og spurt hva han tenker å eventuelt formidle om deg til en potensiell arbeidsgiver. Be ham være ærlig(det kan hende vedkommende ser bort fra den dårlige tonen grunnet rot, og faktisk har tenkt å gi deg god referanse). Saksbehandlere på NAV har taushetsplikt, og kan ikke formidle noe om deg til andre om de så skulle ønske det. Har du tenkt på utdanning av noe slag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå