Gå til innhold

Bursdagfeiring av bonusbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er bonusmamma og mamma, og hverdagen er travel.

Det jeg lurer på, er: om dere andre med bonusbarn først feierer bursdag med dette barnet når det er hos dere på vanlig samvær, og så fks. helgen etter, må dere dere reise og feire barnet hjemme hos forelderen det ellers bor med?

Noen ganger passer det, andre ganger følest det som et press at i allfall jeg; bonusmor og halvsøskenet MÅ reise dit for en 2.feiring. At faren gjør det, får være hans sak.

Hvordan gjør dere andre det, og er jeg egoistisk som ikke alltid tropper opp hos eksen hans for feiring med den familien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er stemor selv og skjønner ikke poenget med å feire dagen hos far hvis alle er velkomne til feiring hos mor? To feiringer trodde jeg var en nødløsning for familier der det var konflikter og man ikke var ønsket hos den andre forelderen?

Hos oss feirer vi bursdager enten hos oss eller mor. Feires dagen hos oss kommer mor hit, feires dagen hos mor drar far og jeg dit.

Thea

Skrevet

Her feires to bursdager. Vi har ikke noe dårlig forhold til mor, men det er heller ikke naturlig å feire sammen med henne og familien på den siden. Det gjorde de heller ikke før min tid.

Dersom vi og familien til min mann hadde feiret sammen med mor og hennes familie, så hadde vi ikke arrangert en bursdag til.

Skrevet

Her feirer vi sammen hos mor og hennes samboer.

Helt greit for alle parter - og det blir bare en feiring!

Skrevet

Om ungene er her så feirer vi her, om de er hos mor så feirer de der. Enkelt og greit.

Om mor ønsker å feire i tillegg til den bursdagen vi stelte i stand her hos oss så får det bli hennes sak. Vi stiller ikke (og blir heller ikke invitert)

• Liker 1
Skrevet

Hei

Barnet vil jo bli feriet på selve dagen. Dere trenger jo ikke ha selskap, men markere det med de som bor i huset med litt god mat, en pakke eller to, og sang på senga.

Så kan dere jo ta festen/selskapet sammen. Enten hos dere, eller hos barnemoren. Både mor og far, og utvidet familie bør være med, om dere får det til.

Synes det er kjempe fint dersom dere kan feire det alle de barnet har et forhold til. At barnet får lov til å ha alle de han/hun er glad i/har et forhold til rundt seg og han/hun ikke trenger å savne noen, er jo supert. Tenk at det er barnet det handler om. Skit i ev. sure exer og andre. Det er jo ikke de dere gjør dette for.

Skrevet

Her har det vært sånn at far ikke har vært interessert i å stelle i stand noe så far har alltid vært invitert på bursdagen hjemme hos meg. Har han hatt en kjæreste av betydning så ble hun også invitert. Ja, jeg forventer at hun skal komme dersom mulig. Hun har med mitt barn å gjøre på daglig basis og jeg ønsker at hun skal være med å feire bursdag for mitt barn. Er hun så lite interessert at hun velger å ikke komme så gjør jeg meg mine tanker. I hovedsete her er et barns bursdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...