Gå til innhold

Degus som ikke vil spise grønnsaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Degusene våre ser ut til å trives og ha det bra, men jeg er litt bekymret fordi de nekter å spise friske grønnsaker. Til daglig får de chinchillapellets (anbefalt av dyrebutikken fordi degusmaten har for mye usunt i seg og det finnes ikke deguspellets) og høy. Degusblandingen bruker vi som godteri/belønning/lokkemiddel, og de er "gale" etter disse godbitene.

Friske grønnsaker nekter de plent å spise. Men om de kommer over noe hardt og sprøtt, som knekkebrød, så momser de det i seg (dette får de ikke som en del av kostholdet). En sjelden gang kan de få en halv hasselnøtt hver, og det elsker de. Men grønnsakene? Nope!

Er det noen deguseiere her som har opplevd det samme? Eventuelt råd om hvordan få dem til å like grønnsaker? Eller bekymrer jeg meg unødig? Klarer de seg fint med pelletsen som jo skal inneholde det de trenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig individuelt hvor mye vann en degus drikker. Noen liker friske grønnsaker og drikker lite vann. Andre igjen liker kun tørkede grønnsaker, men drikker desto mer vann.

http://www.tropehagen-zoo.no/comweb.asp?segment=1&session=&id=547

Og jeg som trodde jeg hadde lest det meste som fantes om deguser på nett. :) Tusen takk! Degusene våre drikker mye vann ja, naturlig nok. Men da skal jeg slutte å tilby dem grønnsaker støtt og stadig.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...