AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Føler meg så rar i kroppen etter kaffe. Svimmel og skjelven. Flere? Hva kommer dette av?
Zzyzx Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Sannsynligvis er du litt oversensitiv for koffein. Jeg blir sånn om jeg drikker for mye kaffe.
Gjest Spinell Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 Koffein er jo et sentralstimulerende stoff, så det er helt vanlig å reagere på kaffe. Urolighet, svimmelhet og skjelving er vanlige bivirkninger. Hvor mye som skal til kan variere fra person til person, og som Zzyzx sier; det er ikke umulig at du er litt overfølsom.
Agathe Skrevet 17. oktober 2011 #4 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg blir også sånn hvis jeg drikker for mye kaffe. Prøver å holde meg til max tre kopper pr dag, og da går det fint.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg også. Har sluttet å drikke kaffe og cola pga det. Blir rett og slett uvel. NB jo sjeldnere du drikker det, jo mer reagerer du også.
Gjest Wanted Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 Sannsynligvis er du litt oversensitiv for koffein. Jeg blir sånn om jeg drikker for mye kaffe. Samme her.
Carrot Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 Sannsynligvis er du litt oversensitiv for koffein. Jeg blir sånn om jeg drikker for mye kaffe. Jeg blir sånn av kaffe, mengde spiller ingen rolle.. Blir rett og slett uvel av det.. Men derimot kan jeg drikke mengder av te (også koffein) uten å reagere....?
Zzyzx Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 Det er vanligvis langt mindre koffein i te enn i kaffe, men det kan jo også være at det er noe annet i kaffen du reagerer på.
Gjest *Maja* Skrevet 17. oktober 2011 #9 Skrevet 17. oktober 2011 Blir heldigvis ikke dårlig av kaffe(ååå svart gull!!!! ), men den første kaffen setter systemet godt igang kan en si. Men drikker jeg mer enn 3-4 kopper(blir sjeldent mer enn 2) så føler jeg meg ofte dehydrert og litt uggen.
Gjest Bomullsdott Skrevet 17. oktober 2011 #10 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg reagerer også negativt på kaffe. Blir kjempekvalm, svimmel og får hodepine. Skikkelig ubehagelig. Det samme skjer om jeg drikker veldig mye Cola, så det er vel kanskje koffeinen? Trodde det var en tilvenningssak, men uansett om jeg tvinger meg til å drikke kaffe over en lengre periode, og øke gradvis, så tåler jeg det ikke noe bedre. Blir like dårlig uansett.
Gjest Cosette Skrevet 17. oktober 2011 #11 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg reagerer veldig på kaffe, drikker kun én kopp for dagen nå. Hvis jeg overskrider dette, blir jeg skjelven og nervøs, og får gjerne smerter i magen i tillegg. Har liksom den følelsen i kroppen som man har rett før man skal inn til tannlegen og trekke en tann, skikkelig nervevrak. Føler nesten jeg kan høre hjertet dunke! For noen uker siden glemte jeg meg og drakk for mye kaffe på besøk, og da jeg skulle kjøre bil til butikken like etterpå, skalv bena mine sånn at jeg ikke klarte å holde et stødig trykk på pedalene. Måtte bare droppe hele bilkjøringen og spasere istedet. Helt merkelig.
Ethereal Skrevet 18. oktober 2011 #12 Skrevet 18. oktober 2011 Det skjer med meg hvis jeg drikker mye kaffe, ja. Drikker det sjeldent (mindre enn en gang i mnd), så når jeg først drikker det så reagerer jeg dersom jeg drikker mye, eller en veldig sterk kaffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå