Gjest Høne Pøne Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg trenger å ta opp et par fag fra vgs for å få studiekompetanse, etter å ha jobbet noen år. Matematikk og historie. Men syns det er så ufattelig dyrt å gå fulltid på disse privatskolene, Sonans, NKS ++ Men så tenkte jeg på at det å ta fagene på nett må jo være ypperlig, siden jeg da slipper å ta opp lån og si opp jobben. Har sammenlignet litt priser og det er jo ikke gratis, men jeg vil kanskje tro at det lønner seg, med tanke på at man har flere innleveringer iløpet av kurset, og man har tilgang til lærere som hjelper deg via internett. Det har man ikke muligheten til hvis man skal lese alene. Det høres likevel litt suspekt ut. Eller, skummelt. Med klasseromsundervisning er læreren fysisk til stede, jeg er litt redd for å ikke få det til uten å ha klasseromsundervisning. Disse fagene er de jeg slet mest med på videregående og det har ikke akkurat bedret seg siden jeg ikke har rørt bøkene på årevis.... Men er det noen som vil dele noen erfaringer med denne type kurs? Er det bedre enn å lese selv, eller er det bortkastet penger? Hilsen Høna :-*
Pippi92 Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg vil si det er både og å ta nettstudier. Hvis du er veldig disiplinert og liker å lese for deg selv så er det bra, men om det er fag som du sliter med og helst skulle hatt litt hjelp med, ville jeg ikke tatt nettstudier. Man kan jo selfølgelig stille spørsmål til en lærer, men du får ikke den samme hjelpen som hos en lærer som fysisk er til stedet, også tar det litt lengre tid før man får svar.
Gjest Høne Pøne Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg vil si det er både og å ta nettstudier. Hvis du er veldig disiplinert og liker å lese for deg selv så er det bra, men om det er fag som du sliter med og helst skulle hatt litt hjelp med, ville jeg ikke tatt nettstudier. Man kan jo selfølgelig stille spørsmål til en lærer, men du får ikke den samme hjelpen som hos en lærer som fysisk er til stedet, også tar det litt lengre tid før man får svar. jeg har ikke økonomi til å melde meg på et fulltidskurs, siden det er såpass dyrt. men det er derfor jeg spør om det er lønnsomt. alternativet er å lese helt alene, noe som jeg har prøvd før men fungerer ikke for meg i disse fagene som jeg syns er litt tunge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå