lillema Skrevet 6. desember 2003 #1 Skrevet 6. desember 2003 Hei! Har planer om å sende ut årets julekort på mail som jeg gjorde i gjor også (greit når man som student kan spare litt porto...) Men problemet er at jeg bare klarer å legge det til som vedlegg, men det vil jeg jo ikke, vil at folk skal se det når de leser mailen og min lille hilsen! Noen som har noen lure tips om hvordan få "lurt" bildet inn i mailen...? Har prøvd å linke til det, men da blir det bare en vanlig link. Kan jo også nevne at jeg bruker portalen epost, og ikke outlook eller noe annet mailprogram, (hadde det kanskje vært en mulighet (lillema kom på en ny mulighet hun ikke hadde prøvd!) Takknemlig for svar;)
Catzy Skrevet 7. desember 2003 #2 Skrevet 7. desember 2003 Du kan få det til, hvis du bruker Outlook, og kjører HTML-format på mailen din. MEN!!! Det er et stort MEN her: Du vet ikke hvilket program mottakeren bruker. Det å sende mail i html-format, forutsetter at mottaker har en mailleser som også takler HTML format, at vedkommende får lov til å se slike mailer, og at vedkommende også er interessert i å motta noe som kan bli VELDIG stort, hvis det er et stort bilde. En del firmaer vil stoppe bilder i mail, samme om de er vedlegg eller i mailen. En del virus benytter seg av å utgi seg for å være bilder. Så de vil ikke se det. En del folk sitter fremdeles på analoge modemer eller ISDN-linje. For dem vil et stort bilde i en mail ta lang tid å laste ned. En del firmaer og privatpersoner har satt en sperre på hvor store mailer som kan mottas. En mail med et stort bilde i, vil dermed bli stoppet. Og da får ikke mottakeren mailen i det hele tatt. Det er bedre om du lager en fin jule-kort-side på en gratis-side på nettet, og heller sender en personlig mail og en link til denne siden. Da skulle du være sikret at alle kan "motta" kortet ditt. Catzy
lillema Skrevet 7. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2003 Hei og takk for svar! Det var egnetlig det jeg tenkte meg! har holdt på ganske masse med data, men tenkte det var lurt å høre for sikkerhetsskyld! Uansett, det er ikke snakk mo et STORT bilde, lager det jo sånn at det ikke blir for stort! Men får tenke litt mer på hvordan jeg skal gjør detm mikse og trikse litt... Takk for langt og grundig svar Catzy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå