Gå til innhold

fotbok el.l i julegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å begynne med litt digital scrapbooking og lage bøker med bilder av barna til besteforeldre til jul. Men jeg er litt usikker på hvordan jeg bør gjøre det. Jeg er av den systematiske typen og vil helst ha det i kronologisk rekkefølge og gjerne en bok for hvert år. Men det er jo litt trøblete å få med desember i julegave da.. Tenker også at jeg kanskje vil lage noen LO'er spesielt til et familiemedlem (f.eks en LO med til mormor) og derfor kunne det vært greit å lage forskjellige bøker. (med det mener jeg at det sikkert er dyrt å bestille en av hver av 5 forskjellige varianter av en fotobok). Har tenkt litt på å skrive ut LO'er selv og sette i en slags perm. Fordelen er at man man kan sette inn LO fra desember etterpå og at man kan sette inn ekstra LO'er til noen, og ikke minst at man KAN sette inn ekstra LO'er innimellom senere. (så blir det ikke så stress om det er en lo man ikke blir ferdig med og ingen krise om man kommer over noe man vil scrappe etterpå) Men jeg vil jo at det skal se ordentlig ut, ikke bare bruke en vanlig ringperm og sette hull i arka liksom. Håper noen har tips. Tenker å scrappe i 30*30 men da å skrive ut i 20*20 til de jeg skal gi bort. Vurderer også innbindingsmaskin men vil gjerne ha muligheten til å putte inn LO'er innimellom senere altså.

Om noen har tips til andre ting som ikke gjelder print/innbinding så vil jeg gjerne ha det også. Er helt nybegynner på scrapping men har brukt litt photoshop og sånt før da. Kommer til å ha mest fokus på bildene og å fortelle en historie. Vil ikke ha for mye dilldall sånn at innholdet drukner, men mottar gjerne tips om alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...