Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det å reise til malaga i januar? vi ønsker å kunne bade og sole oss. blir det for "kaldt" der til å gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Gjest otrivin
Skrevet

Jeg har vært i området i februar og mars, det er fortsatt for kaldt til å bade/sole oss på den tiden, så det ville jeg absolutt ikke gjort nei.

Skrevet

Jeg var der i februar i år, og da var det opptil 30 gader på dagen. Vi lå ihvertfall mye på stranda, og det var flere ute å bada, men sjøen var fortsatt ganske kald.

Nå skal det sier at vi var veldig heldige, da det var en varm vind fra afrika som varmet været betydelig akkurat da vi var der. Det pleier egentlig ikke være så varmt, men akkurat hvor gradene ligger vet jeg ikke.

Vi kommer til å reise tilbake dit i tidlig i februar neste år, så hvis du vil sikre deg fint vær burde du reise ca. på den tiden, da vi alltid er veldig heldige med været :fnise:

Gjest otrivin
Skrevet

Når jeg var der i februar 2009 og mars 2010 lå gjennomsnittstemperaturen på 15 på dagen. Var kanskje en dag jeg klarte å sole meg litt - med gåsehud vel og merke. (???)

Skrevet

Når jeg var der i februar 2009 og mars 2010 lå gjennomsnittstemperaturen på 15 på dagen. Var kanskje en dag jeg klarte å sole meg litt - med gåsehud vel og merke. (???)

Vel, da var det nok bare vi som var heldige, men nå skal ikke vi tilbake dit for å sole oss da ;)

Skrevet

Bor her nede, og vil nok absolutt ikke anbefale sol- og badeferie her før i slutten av Mai nei. Men det stemmer som Aspera sier at våren i år var veldig god, jeg også solte meg noen dager i februar/mars i år, men det var på en vindstille plass ved bassenget vårt. Sjøen er nok fryktelig kald, og det er nok for kjølig vind nede ved stranden til å ligge der uansett. Dog er det jo noen "dumme turister" året rundt, da.. ;) Hehe.

Skrevet

hva er det å gjøre der nede på den tiden? hvilken områder kan dere anbefale å bo ved? er det lite turister i januar?

Skrevet

Bor her nede, og vil nok absolutt ikke anbefale sol- og badeferie her før i slutten av Mai nei. Men det stemmer som Aspera sier at våren i år var veldig god, jeg også solte meg noen dager i februar/mars i år, men det var på en vindstille plass ved bassenget vårt. Sjøen er nok fryktelig kald, og det er nok for kjølig vind nede ved stranden til å ligge der uansett. Dog er det jo noen "dumme turister" året rundt, da.. ;) Hehe.

Oj - så flott med en "innfødt" i sør-Spania. Vi reiser til et sted ikke langt fra Aleciras i midten av november. Har vært der mange ganger før på sommeren - men hva slags temperaturer kan vi regne med på denne tiden. Tenker mest på hva slags klær det er smart å pakke ned.

Skrevet (endret)

Oj - så flott med en "innfødt" i sør-Spania. Vi reiser til et sted ikke langt fra Aleciras i midten av november. Har vært der mange ganger før på sommeren - men hva slags temperaturer kan vi regne med på denne tiden. Tenker mest på hva slags klær det er smart å pakke ned.

Regner med du mener Algeciras? Hehe :sjenert: Isåfall er jo det et stykke lenger sør enn hvor jeg bor, men forskjellen er nok ikke så veldig stor. Dagstemperatur du kan forvente deg ligger nok på mellom 15-18 grader, og det er som regel deilig så lenge solen skinner. Jeans og tynn genser, kanskje t-shirt på det varmeste, men ha med varmere jakke til kvelden! På natten kan det fort være nede i 10-12 grader. Jeg går iallefall i støvletter og skinnjakke + skjerf på kvelden, på den tiden av året. Husk at det også kan være regndager :)

Endret av Audrina
Skrevet

hva er det å gjøre der nede på den tiden? hvilken områder kan dere anbefale å bo ved? er det lite turister i januar?

Vel, du har jo utallige flotte byer å besøke - Granada, Sevilla, Ronda for å nevne noen av de populære. Også har du jo britiske Gibraltar med de ville apekattene og utsikt til Afrika, dagstur til Afrika om man vil, Marbella og Puerto Banus er jo Spanias svar på St. Tropez med shopping, uteliv og alt til rette for jet-set eliten, du kan besøke vingårder, se tyrefekting, flamenco-show osv. osv.

Det er ikke mye turisme nei, men noe er det jo alltids. Kommer nok litt ann på hvor du er også. Noen av byene og tettstedene på kysten er veldig "charterturisme" mens andre er ikke i det hele tatt. Så du må nesten velge sted utifra hva du ønsker av ferien din :) Kan godt gi anbefalinger hvis du gir meg noen av dine kriterier/ønsker.

Skrevet

Jeg var der i juli engang, og selv da var vannet så kaldt at vi nesten ikke klarte å bade. Trodde nesten vi var i nord-norge og badet :P

Skrevet (endret)

Regner med du mener Algeciras? Hehe :sjenert: Isåfall er jo det et stykke lenger sør enn hvor jeg bor, men forskjellen er nok ikke så veldig stor. Dagstemperatur du kan forvente deg ligger nok på mellom 15-18 grader, og det er som regel deilig så lenge solen skinner. Jeans og tynn genser, kanskje t-shirt på det varmeste, men ha med varmere jakke til kvelden! På natten kan det fort være nede i 10-12 grader. Jeg går iallefall i støvletter og skinnjakke + skjerf på kvelden, på den tiden av året. Husk at det også kan være regndager :)

Ja - mente selvfølgelig Algeciras - gikk litt fort for seg her. Skal jo ikke på noen "sol-og-bade-ferie", skal for det meste reise rundt og se alt det vi ikke har sett de årene vi hadde med oss barn, og for det meste "bodde" på Playa Bolonia nord for Tarifa.

Dette er med andre ord høst! Takk for tilbakemelding!

Endret av Havbris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...