AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Hva bør man se og gjøre på tre dager i Tromsø? Har ikke vært der før, og regner med at fjellheisen og ishavskatedralen er to must. Hvilke museer og andre ting kan være verdt et besøk? Er det noen bra kunstgallerier der? Liker både klassikerne og moderne kunst. Er også glad i shopping. Ikke klær og sminke, men bøker, film, souvenirer, lokale ting etc. Er det noen bra dagsturer jeg kan dra på? Kommer til å være der muligens mellom vinter- og sommersesongen. Har ikke klart å finne noen reisehåndbok for Tromsø.
Gjest NozMonster Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 fjellheisen er et must ja Polaria kan du like gjerne holde deg unna ( jeg tror det skal forestille et akvarie, men det er bare en byggning med noen fisker, reker, sjøstjerner og et par pingviner i....byggningen er det mest fascinerende med hele greia) tørrfisk er også et must å spise ( tørrfisk her og tørrfisk der er IKKE det samme! her er det jo nesten et skjellsord)
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 fjellheisen er et must ja Polaria kan du like gjerne holde deg unna ( jeg tror det skal forestille et akvarie, men det er bare en byggning med noen fisker, reker, sjøstjerner og et par pingviner i....byggningen er det mest fascinerende med hele greia) tørrfisk er også et must å spise ( tørrfisk her og tørrfisk der er IKKE det samme! her er det jo nesten et skjellsord) Jeg spiser ikke fisk, så det er en ting mindre å gjøre Hva med polarmuseet, er det bra? Finnes det noen båttur man kan ta som ikke koster en formue?
vinterspeil Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Hmm ... noe sier meg at du overvurderer Tromsø 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Ølhallen er jo nesten et must. Polaria kan være interessant om man er glad i sjølivet. Polarmuseet bør du få med deg, der er det mye interessant å se. Dersom du er glad i krigshistorie så kan dette være noe å få med seg: http://www.tromsoforsvarsmuseum.no/index.html Å gå rundt i sentrum kan være fint. Mange koselige småbutikker der. For mer info kan du se her: http://www.visittromso.no/
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 Hmm ... noe sier meg at du overvurderer Tromsø Hva får deg til å si det? Byen ser kjempefin ut, og det finnes en god del museer der. Er bare ute etter tips til hva som er best å få med seg
vinterspeil Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 Hva får deg til å si det? Byen ser kjempefin ut, og det finnes en god del museer der. Er bare ute etter tips til hva som er best å få med seg Vet ikke helt, jeg tenker bare at det ikke er så veldig mye å gjøre i Tromsø på denne tiden i forhold til andre byer i andre klima. Tror f.eks ikke det er noen båtturer med mindre du får organisert det selv. Polarmuseet og Tromsø museum er kjempefine. Det ligger et vilmarkssenter noen mil utenfor byen, kanskje de kan tilby noe. Men om du ikke er kjent med nord-norge så er byen og naturen og mørketiden sikkert en opplevelse i seg selv. Tromsø har et ganske godt kafè- og uteliv forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå