Gå til innhold

Noen erfarne bloggere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag har akkurat startet min blogg,og er noen ting jeg lurer på.Jeg har blogg på blogg.no,og får ikke til headeren skikkelig! jeg har laget en jeg er delvis fornøyd med,men får den ikke til å passe..det blir liksom to bilder etter hverandre. Er det noen som har peiling og evt kan hjelpe med å få på plass skrift og sånt i headeren? Det er så vanskelig..

Noe annet jeg lurte på,hvordan får man slike gøyale greier på bloggen? så feks en blogg der det drysset hjerter om du dro musepilen over bildene og rundtom :rodmer:

hvordan får man "leserteller"?

Bruker dere blogshout? vil jo gjerne at folk skal lese bloggen,men har hittil bare fått kommentarer fra fjortiser som skriver plizzzz kommenter tilbake..trodde ikke det var sånn at man kommenterte på noe bare for å få en kommentar tilbake ..

virker liksom veldig overfladisk!

men det er kansje slik det er? :klo:

Kom med alle tips dere har,dere som blogger!! thanx! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Apophis
Skrevet (endret)

Fjortis-kommentarene må du nok bare regne med å få ein del av om du velger blogg.no plattformen gitt.

Har ikkje så mye peiling på oppsett og design på blogg.no, men blogger.com har eg god peiling på :gjeiper:

Endret av Apophis
Skrevet

Ok... visste ikke om noen særlig andre plattformer jeg,så da ble det blogg.no :sjenert:

noen andre som kan hjelpe?

Skrevet

Mye kan du søke deg frem til på google. Alt jeg kan om webdesign har jeg lært av google, og folk ber meg innimellom om å lage design til dem. Søk f.eks større profilbilde blogg.no HTML, eller snø på bloggen HTML.. De aller fleste står veldig nøye hvordan du skal gå frem. Lykke til :)

Skrevet

Da har jeg prøvd,men får det ikke til!! er umulig med den headeren...noen som vet hva jeg enkelt kan gjøre for at den ikke skal komme flere ganger etter hverandre? jeg vil jo bare ha ETT bilde i headeren,ikke samme bildet tre ganger..

Kansje noen lager headere og kan hjelpe meg? TAKK på forhånd:)

Skrevet (endret)

Du har to valg for å ordne headeren:

- Du må lage headeren i riktig størrelse, tror det er 980 px bred på blogg.no. Det står på siden der du laster opp headeren.

- Du kan sette inn dette i stilsettet under #header {

background-repeat:no-repeat;

background-position: center top;

Anbefaler deg å lære deg html og css hvis du vil endre på bloggen selv.

Her er et fint sted å begynne: http://www.w3schools.com/

Endret av Nora90
Skrevet

Får ikke til å lage headeren...laget bildet så stort som du sa,men da ble det GEDIGENT andre veien også,dvs loddrett.

bildet er i seg selv ikke helt firkantet,men lengre loddrett enn hva det er vannrett.har laget det i det der picsa programmet..Åhh gir opp snart :frustrert:

Skrevet

Får ikke til å lage headeren...laget bildet så stort som du sa,men da ble det GEDIGENT andre veien også,dvs loddrett.

bildet er i seg selv ikke helt firkantet,men lengre loddrett enn hva det er vannrett.har laget det i det der picsa programmet..Åhh gir opp snart :frustrert:

Da må du croppe det sånn at du får med en liten stripe av hva du vil ha. Alternativt får du krympe det igjen, og sette en 3-4 bilder ved siden av hverandre, og laste opp det isteden ;)

Skrevet

Fjortis-kommentarene må du nok bare regne med å få ein del av om du velger blogg.no plattformen gitt.

Eller blogge om noe som ikke interesserer dem ;) ;)

Forøvrig mange fine tips, bruk google og søk HTML koder blogg.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...