Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig et veldig dumt spørsmål, men fant ikke så mye om det på google.

Men jeg har alltid hatt litt fregner i ansiktet (over nesen og litt på kinnene), men ikke ellers på kroppen.

Da jeg var liten hadde jeg helt lyst hår (hvitt) og det ble etterhvert litt mørkeblondt når jeg ble eldre. Har siden jeg var 16 år, stripet håret med blonde striper og nå har jeg farget det mørkebrunt, men blir litt rødskjær i det tror jeg.

Men det jeg lurer på, er om jeg egentlig har rødt hår?

Var ei i klassen min som sa at, du har egentlig rødt hår, har du ikke?

Men er jo en del år siden jeg hadde min naturlige hårfarge, men kan ikke huske at håret var rødt da.

Ikke noe negativt ment om det å ha rødt hår, men bare lurer litt :)

Hvis man har farger, vil man ende opp med rødt hår da?

Hårfargen forandrer seg vel med alderen.

Er 20 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du rødhåret så er fregnene dine mer oransje i fargen, er du ikke har du mer brune fregner :)

Hvis du har rødt hår, er det veldi enkelt å se når etterveksten kommer fordi rødt hår har så mange pigmenter.

Hvis du hadde lyst hår som barn, er du definitivt ikke rødhåret :)

Jeg har selv fregner og får ofte spørsmål om jeg er rødhåret, men det er jeg da ikke :)

Skrevet

Som den før meg sa. Det er ingen automatikk i at fregner = rød hår. Fregner er ganske enkelt melaninoppsamlinger og har med hvordan vi danner pigmenter i huden uavhengig av farge på håret.

Skrevet

Bestevenninnen min på barneskolen hadde masse fregner i hele ansiktet og helt mørkt, nesten svart, hår.

Hun ble av og til ertet for fregnene men da sa hun bare; Et ansikt uten fregner er som en himmel uten stjerner. :)

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar dere :)

Pga farging av håret tidligere, så har håret hatt rødskjær et par ganger, men det var fordi fargen ble vasket ut, men bare det røde i fargen holdt seg igjen i håret.

Men nå begynner den mørkebrune fargen å vokse ut, og tror ikke etterveksten er rød.

Hadde helt lyst hår som liten ja. Men da er jeg altså ikke rødhåret, selv om det kan se sånn ut ;)

i oppveksten var jeg ikke glad i fregnene mine, men den er fin den setningen "Et ansikt uten fregner er som en himmel uten stjerner" ;)

Skrevet

Er det kanskje flere som meg, fregner om sommeren, men ikke om vinteren? Jeg er brunhåret med rødskjær, og har mange ganger opplevd å overhøre at folk har snakket stygt om andre med rødt hår og følt at jeg ble redd for å ha rødskjær osv, men idag synes jeg rødt hår er livlig og pent.

Skrevet

Da jeg var liten, ønsket jeg meg rett, rødt hår. Da hadde jeg gyllentblondt, krøllete hår som gjorde litt som det ville, og masse fregner om sommeren som bleknet om vinteren. Nå har jeg lysebrunt, krøllete hår som fortsatt gjør litt som det vil. Og jeg har fortsatt masse brune fregner som dukker opp om sommeren og blekner om vinteren. Jeg syns det er søtt, og ansiktet hadde ikke vært det samme uten dem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...