Gå til innhold

Ung jente som ikke liker å gå ut på byen lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste året roet meg betraktelig ned. For et år siden likte jeg å gå ut på byen med vennene mine og ha det gøy, bli sjekket opp av gutter og drikke meg god og full. Nå det siste året finner jeg ikke lenger noe interesse av å gå ut på byen og unngår det for enhver pris. Vennene mine vil ha meg med på byen, men jeg har aldri lyst lenger. Jeg vil heller være hjemme og slappa av, se på helgeprogrammer på tv'n og dra på kino og slike ting. Jeg finner bare ikke glede av å dra ut på byen, drikke og rave hjem fra byen eller dra på nasch en eller annen plass. Jeg føler meg litt kjip, for jeg er en jente i begynnelsen av 20-årene som burde dra ut på byen og ha moro med vennene mine - jeg er singel også, så jeg har ikke en kjæreste som holder meg hjemme - jeg liker bare å slappe av i helgene og finne på ting som ikke har med alkohol å gjøre. Føler meg nesten litt gammel, jeg, for alle vennene mine i min alder drar ut på byen nesten hver helg.

Synes dere det er kjipt eller rart at en ung jente ikke finner det interessant å dra på byen og drikke? Tenker dere at en sånn jente er litt kjip og kjedelig? Jeg føler meg kjip og kjedelig, men jeg kan ikke noe for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker bare du har funnet noe mer meningsfylt for deg å fylle helgene med, og det er ingenting negativt med det. Det finnes bedre steder å møte menn enn på byen :)

• Liker 5
Skrevet

jeg liker heller ikke å gå ut på byen, jeg er 24. det har jeg ikke likt siden jeg lovlig kunne komme inn :P

de fleste mener nok at jeg er kjip og kjedelig som du sier,men det kunne ikke brydd meg mindre.

jeg drar ikke ut for at andre vil det.

jeg sender heller kjæresten alene ut, så jeg kan kose meg alene hjemme :P

Skrevet

Jeg er jente på 23 år, likte å gå på byen da jeg var 18-19, men nå de siste årene har jeg fått skikkelig avsmak. Glad for å se at jeg ikke er alene :)

Skrevet

Da er vi ihvertfall to :-) Jeg er 21 og har aldri vært inni hele den festgreia...jeg liker ikke å gå ut på byen fordi det er drepende kjedelig og utrolig kleint. Jeg vil heller gå på kino, være hjemme å se en god film eller lese ei bok. Andre vil nok anse oss som kjedelige, men det gadd jeg ikke bry meg med på vgs og jeg gidder ihvertfall ikke å bry meg nå :-)

Gjest Apophis
Skrevet

Eg har vært på det stadiet siden eg var 18 :gjeiper: Dessuten var det kjekkere før i tida, når festing var om å være sosial og ha det moro - ikkje bare drikke seg så sørpefull som overhodet mulig, pule rundt - gjerne med nye personer hver helg og oppføre seg som ufyselige drittsekker fra første ølen er åpnet.

Eg tenker som så at man endelig har vokst opp/modnet litt meir og er komt over stadiet der man må drikke for å kunne ha det gøy i helgene :) Eg ser på det som ein positiv ting :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns heller ikke så mye om det lenger, det er samme greia hver gang og gir meg svært lite.

Det koster unødvendige penger, tid og energi, har også ofte savna å finne på andre ting enn å drikke i helgene. Jeg er netopp fyllt 22!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri vært spesielt glad i å dra på byen, og jeg er 22! Jeg pleide å sette pris på hjemmefester da jeg var litt yngre, fordi da er det lettere å bli kjent med folk, selv om festene skulle være store. Trengte også å rase litt fra meg selv om det ikke var ute på byen hvor mannfolkene er fulle og klengete og musikken er så øredøvende at man ikke kan prate sammen. Nå syns jeg egentlig hele fest og alkoholgreia er litt slitsom, men kan godt finne på å invitere jentene på besøk hjem til film, jenteprat og godis. Mye koseligere!

Skrevet

Det er egentlig ganske merkelig hvor forskjellige folk er.

Noen blir aldri ferdig med festinga. De syns åpenbart det er like moro når de er i 40, 50, 60, og 70 årene.

Mens andre vokser det raskt av seg, for å si det sånn.

Og like barn leker best.

• Liker 1
Skrevet

Det er egentlig ganske merkelig hvor forskjellige folk er.

Noen blir aldri ferdig med festinga. De syns åpenbart det er like moro når de er i 40, 50, 60, og 70 årene.

Mens andre vokser det raskt av seg, for å si det sånn.

Og like barn leker best.

Må du alltid bytte tema og snakke om usaklige ting?

• Liker 4
Skrevet

Ikke noe problem at du har mistet lysten på det :) Tenk så mye annet moro du kan gjøre i stedet. Våkne opp i helgen uten fyllesyke er jo så deilig!

Jeg likte godt å dra på byen fra jeg var 17-22 ca.. Men så sa det plutselig stopp. Fant plutselig ut hvor ekle mange fulle folk var! Og jeg som likte å danse mye på byen med venninner fikk plutselig nok med å streve med å holde diverse klåfingra gutter unna.. (Kledde meg absolutt ikke slutty, og er ikke penere enn andre).

Enig med deg; mer fristende med kino- og filmkvelder, mat- og vinkvelder med venninner eller bare late kvelder :) Og trening morgenen etterpå! :jepp:

Skrevet

Må du alltid bytte tema og snakke om usaklige ting?

Det er ikke å bytte tema, og det er ikke usaklig.

Jeg peker bare på hvor ulike folk er. Som betyr at det ikke er noe unormalt at TS nå føler det som hun gjør.

Sannsynligvis har dette kommet tidligere for henne enn for gjennomsnittet av hennes aldersgruppe, men som sagt; folk er ulike.

• Liker 5
Skrevet

Synes dere det er kjipt eller rart at en ung jente ikke finner det interessant å dra på byen og drikke? Tenker dere at en sånn jente er litt kjip og kjedelig? Jeg føler meg kjip og kjedelig, men jeg kan ikke noe for det.

Det blir aldri kjipt og kjedelig å være seg selv. :)

Å være slik andre ønsker man skal være, det er kjipt og kjedelig det!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har også hatt det slik,og jeg har det enda (er i midten av tjueårene).

Nen ganger skulle jeg ønske at jeg var mer partymenneske,fordi jeg tenker at jeg er i en alder nå hvor det er mer 'akseptert' å dra på fjortisfylla,enn å vente til jeg er 35 og har to barn.

Men det er så gørr KJEDELIG å dra på fylla. Det er det samme hver gang. De eneste gangene det er virkelig gøy er når man klarer å samle en haug med veldig gode venner som kun drar ut for å danse og ikke for å hooke opp med random folk (ikke noe tafatte greier der halvparten av gruppen forsvinner i hver sin retning med en gang vi ankommer utestedet). Men det er sjeldent at alle har tid til det nå lenger...

Foretrekker uansett kino fremfor fylla, anytime.

Mmmm, popcorn :popcorn:

Endret av regia
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er 22, og har det på akkurat samme måten :) Du er ikke alene!

Skrevet

Jeg har også hatt det slik,og jeg har det enda (er i midten av tjueårene).

Nen ganger skulle jeg ønske at jeg var mer partymenneske,fordi jeg tenker at jeg er i en alder nå hvor jeg på en måte har "lov" til å dra på fjortisfylla,enn å vente til jeg er 35 og har to barn.

Men det er så gørr KJEDELIG å dra på fylla. Det er det samme hver gang. eneste gangene det er gøy er når man klarer å samle en haug med veldig gode venner. Men det er sjeldent at alle har tid til det mnå lenger...

Foretrekker uansett kino fremfor fylla, anytime.

Mmmm, popcorn :popcorn:

Min teori (og observasjon) er at folk med et for stort oppmerksomhetsbehov er de som liker seg best ute på byen.

Jeg kan selvfølgelig ha feil, men jeg tviler ;) hehe

• Liker 3
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Som vanlig Steinar, så tar du nok feil ;) Men de du legger godt merke til ute på byen, er nok de med stort oppmerksomhetsbehov.

Jeg liker å gå på byen, innimellom. Jeg har ikke noe behov for å drikke meg drita for å gå på byen, men jeg har heller ikke noe behov for å dra ut hver helg. Har i grunn inntrykk av at det gjelder de fleste av mine venner også, som er fra 20-30.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min teori (og observasjon) er at folk med et for stort oppmerksomhetsbehov er de som liker seg best ute på byen.

Jeg kan selvfølgelig ha feil, men jeg tviler ;) hehe

Vel, når jeg ser på enkelte som jeg kjenner/vet om som alltid er de som oftest oppdaterer FB-statusene om hvor mye de gleder seg til helgen, hver bidige uke, så kan jeg si meg i observasjonen din. De er noen av de menneskene som jeg tidligere har bemerket er av typen som krever oppmerksomhet. Mye oppmerksomhet.

Endret av regia
Skrevet (endret)

Som vanlig Steinar, så tar du nok feil ;) Men de du legger godt merke til ute på byen, er nok de med stort oppmerksomhetsbehov.

Jeg liker å gå på byen, innimellom. Jeg har ikke noe behov for å drikke meg drita for å gå på byen, men jeg har heller ikke noe behov for å dra ut hver helg. Har i grunn inntrykk av at det gjelder de fleste av mine venner også, som er fra 20-30.

Byen er et håpløst sted i mine øyne. Umulig å prate pga høy musikk, og dessuten er de fleste i hovedsak hjernedøde. Spesielt i fylla.

Uansett, så har jeg også lagt merke til at festebehovet øker igjen når folk lever i par og har mindreårige unger. Ikke spesielt overraskende forsåvidt. Ikke spesielt fornuftig heller, men det er en annen sak.

Endret av Steinar40
  • Liker 2
Skrevet

Eg har aldri likt å vera på byen og drikke. Har vel knapt vore "på byen". Drikk aldri alkohol. Ser absolutt ikkje på meg sjølv som verken unormal eller "kjip og kjedelig".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...