Gå til innhold

Milkshake på McDonalds

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte jordbærmilkshake på McDonalds i dag også og den er noe av det beste jeg har smakt. Kjøper aldri burger og annen junkfood der, men bare milkshaken da den er utrolig god. Men, nå lurer jeg på hvor mye kalorier det er i en 1,5 liters jordbørmilkshake? Kan tenke meg at det er en del sukker i det + melk og is, så klart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0,5 liters mente jeg så klart ;)

Skrevet

1,5? Du mener vel 0,5? De hadde ikke begere på 1,5 på Mcern sist jeg sjekka..

Jeg fant ingen kcaloversikt om milkshaken på McDonalds, men fant for Burger King på nettet.

en 0,4 l m Jordbærmilkshake der inneholder 421 kcal

en 0,5 l vil da tilsvare 526 kcal....

Hvis det virkelig er 1,5 l du er ute etter (som du oppgir i første innlegg) er det hele 1579 kcal.. Ganske mange unødvendige kcal! Ingen hverdagskost :)

(Jeg vil ikke tro at kcal-forskjellen på BK og MC sin milkshake er stor. De smaker ganske likt.)

Skrevet

http://www.mcdonalds.no/no/maten_var/ernaeringsfakta.html

Trykk linken på denne siden og så søker du rett og slett etter jordbær milkshake ;) Fant det fort jeg, men gikk ikke an å kopiere linken

Takk :) Men jeg fant ikke næringsinnholdet for milkshaken, da. Søkte på Burgerking og der sto det at i en 0,4 liters milkshake inneholder det over 400 kalorier :)

Skrevet

1,5? Du mener vel 0,5? De hadde ikke begere på 1,5 på Mcern sist jeg sjekka..

Jeg fant ingen kcaloversikt om milkshaken på McDonalds, men fant for Burger King på nettet.

en 0,4 l m Jordbærmilkshake der inneholder 421 kcal

en 0,5 l vil da tilsvare 526 kcal....

Hvis det virkelig er 1,5 l du er ute etter (som du oppgir i første innlegg) er det hele 1579 kcal.. Ganske mange unødvendige kcal! Ingen hverdagskost :)

(Jeg vil ikke tro at kcal-forskjellen på BK og MC sin milkshake er stor. De smaker ganske likt.)

Jeg mente 0,5 liter. Drikker nok ikke flere milkshaker for dagen, nei ;)

Tusen takk for hjelpen :) Synes over 500 kalorier er i det meste laget, så må nok slutte med denne uvanen jeg har...

Skrevet (endret)

355 kalorier

9 g proteiner

9 g fett

59 g karbohydrater

0,5 g salt

6 g mettet fett

53 g sukker

1 g fiber

fant jeg på siden ;)

Endret av onlyme
Skrevet

355 kalorier

9 g proteiner

9 g fett

59 g karbohydrater

0,5 g salt

6 g mettet fett

53 g sukker

1 g fiber

fant jeg på siden ;)

Det er i hvert fall mindre kalorier i milshaken fra McDonalds, veldig bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...