Gå til innhold

Mitt kosthold og helgekos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 162 cm og 46 kg. Jeg trener en gang i uken hvor jeg løper på mølla i 20 min og trener styrke i 40-50 min. Til vanlig går jeg til og fra skolen hver dag, som tar 15-20 min hver vei. Jeg gjør også en del husarbeid som støvsuging, oppvask, ta ut av oppvaskmaskinen, bretting av klær og smårydding. Også går jeg ca.2 turer i uken.

Mitt kosthold ser slik ut på en hverdag:

FROKOST: 60 g all bran og 15 g wasa 4 chrisp mix i en skål med nutridrink fiber/sjokosmak, litt blåbær(rå) og mye kanel.

LUNSJ: Tre skiver Ingers rugbrød (cottage cheese, skinke og agurk på en, prior kyllingpostei og agurk på en også har jeg kavli skivet hvitost med skinkebiter i og skine på en. Også tar jeg en nutridink med protein/kaffesmak.

Lunsjen kan også se slik ut: Nutrilett, blåbær skyr og noen ryvita knekkebrød med pålegg.

MM: Nutridrink pritein/kaffesmak og en gulrot.

MIDDAG: Varierer veldig, men normal porsjon. Fisk/kylling/kjøtt, Potet/ris, blomkål og brokkoli.

KVELDSMAT: 60 g all bran og 15 g wasa 4 chrisp mix, 2 dl biola naturell, blåbbær og kanel.

Dette er ca. 2400 kcal.

Og nå skal det sies at jeg tidligere har hatt anoreksi, er frisk den dag i dag. Men jeg veier for lite og prøver å gå opp i vekt med dette kostholdet. Det er ikke vits å nevne at jeg må trene mer styre eller noe slikt, fordi jeg får ikke trene mer enn en gang i uken.

Jeg spiser aldri godteri eller noe slikt i ukedagene, kun om det er en spesiell anledning. Men hver lørdagskveld skeier jeg ut med godis, det er enten en pose med smågodt eller noen bokser med dream is. Elsker det! Er ikke så glad i potetgull og kaker.

Så mine spørsmål:

Hva syns dere om kostholdet mitt?

Jeg er veldig forvirret når det gjelder en ting, når det kommer til helg og utskeielser. Kan jeg skeie ut to dager på rad? lørdag og søndag uten at det gjør noe med kroppen min? for eksempel med en boks dream yoghurtis, pannekaker eller vaffler med nugatti, en pose med smågodt (skal jeg gå for skum/gummigodt eller sjokolade?) hva og hvor mye??

og når det er sagt, så sa jeg at jeg ønsker å legge på meg, men ikke på den måten hvor jeg spiser usunt. Med med det kostholdet jeg har i hverdagen. Så vil jeg gå opp i vekt av å skeie ut på lørdag og søndag?

TUSEN TAKK FOR SVAR.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det ser fint ut jeg, men du kan gjerne spise mer frukt og grønt. 5 om dagen, er vel regelen hvis man vil være veldig flink.

Dersom du vil legge på deg så tenker jeg at det ikke gjør noe å spise godteri to dager i uka. Jeg tror nesten du bare må se selv hvordan kroppen din forandrer seg. I tillegg syns jeg du skal kose deg litt og prøve å få et godt forhold til kroppen din og mat, når du har hatt spiseforstyrrelse.

Skrevet

Jeg spiser frukt og grønt daglig, men blir sjeldent "5 om dagen". Men i gjennomsnittet spiser jeg 3-4 frukt/grønt om dagen :)

Ja, jeg har prøvd før, hadde en uke i september hvor jeg skeiet ut tre dager på en uke (bursdager, og sist helg spiste jeg junkfood og smågodt fra fredag-søndag (helgetur med hotellovernatting med familien). Altså, jeg er ikke redd for å spise usunn mat, og koser meg med det når jeg spiser det.

Men jeg trives veldig med en sunn livsstil og det å spise sunt i hverdagen. Å de periodene hvor jeg har spist mye usunt har jeg ikke lagt på meg heller, men det er liksom "for godt til å være sant", for der og da føler jeg at NÅ har jeg lagt på meg, men jeg legger aldri på meg. Det er helt utrolig hvordan kroppen virkelig klarer å ta seg av alt jeg spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...