Gå til innhold

Bryllupsarrangør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurte på om du/dere kunne tenke dere å få en bryllupsarrangør til å hjelpe dere med bryllupet? :bryllup:

Hvorfor/Hvorfor ikke? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det måtte i så fall ha vært til å foreta booking på steder vi allerede hadde sett oss ut og slike ting, men ser vel ikke helt den store nytten. Vi koste oss med bryllupsplanleggingen, lagde en del ting selv (bordkort blaa).

Når man gifter seg er det en del ting å finne ut av (prøvelsesattest, hva er alternativene i forhold til vielse i kirke/tinghus/humanistisk etc), men det kan man stort sett enkelt finne ut selv.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå er jeg allerede gift, men dette hadde vært uinterssant for meg. Jeg foretrekker å ordne alt selv og syntes ikke det var noe stress.

Jeg vet rett og slett ikke om jeg hadde klart å legge hele sulamitten i hendene på noen andre, når det er så viktig at alt klaffer. Man må uansett involvere seg mye i planleggingen selv om det er en arrangør som tar alle telefoner etc. så man må bruke mye tid uansett.

Edit: skriveleif

Endret av Tralla la
Skrevet

Hvis jeg skulle giftet meg i et eksotisk land hvor det var vanskelig å finne ut av ting så muligens.

Skrevet

Nei, synes liksom litt av sjarmen er å gjøre det selv jeg. Hadde jeg skullet ha et bryllup med flere hundre gjester kunne det nok vært aktuelt :)

Skrevet

Vi brukte en bryllupskoordinator til å hjelpe oss.

Hadde nok ikke klart å få ett passende lokale i Oslo uten den hjelpen!

Og siden det ikke var på ett hotell/serveringssted var det deilig at firmaet kunne ta seg av å skaffe kokker og servitører.

Det fine med det selskapet vi brukte, var at vi kunne bestemme selv hvor lite/mye hun skulle gjøre. jeg gjorde mye selv, men fikk hjelp til de store tingene.

Ikke ble det veldig dyrt heller.

Sluttsummen til firmaet ble 42 tusen for hennes jobb, leie av lokale, alt av servering, mat (3 retters nydelig mat), bordekking og blomster brudebukett for 40 pers.

Skrevet

Jeg synes at litt hjelp hadde ikke gjort noe.. Som Brud84 skrev så fikk hun jo litt hjelp som gjorde ting litt enklere, og hun kunne velge hvor mye hun skulle gjøre selv.

Høres ikke det greit ut?

Skrevet

Jeg synes at litt hjelp hadde ikke gjort noe.. Som Brud84 skrev så fikk hun jo litt hjelp som gjorde ting litt enklere, og hun kunne velge hvor mye hun skulle gjøre selv.

Høres ikke det greit ut?

Hvorfor lurer du? Du er jo ikke 16 år engang.

Skrevet

Hvorfor lurer du? Du er jo ikke 16 år engang.

Jeg har lyst til å bli en bryllupsarangør , så lurte på hva folk syntes.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vet hvor mye slit det er å arrangere så jeg tror nok at jeg kunne fint ha brukt en arrangør. Men dette er selvsagt et spørsmål om pris.

Det er jo uansett ikke slik at brudeparet kan sette av datoen i kalenderen og glemme alt av forberedelser til den store dagen, men en god del kan faktisk en arrangør hjelpe med. F.eks. alt av lokalet, mat, drikke, kaker, pynt, optimalt bordoppsett for valgt lokale, finne lokale, dersom man ønsker spesiell plass for vielsen - finne denne, etc.

Da jeg jobbet med selskap tidligere hadde vi hovmestere som gjorde svært mye av denne jobben. Akkurat som en dyktig frisør gir deg gode tips til håroppsett som passer til akkurat deg, en dyktig kjoleselger finner DEN kjolen som passer AKKURAT til deg, en dyktig blomsterdekoratør finner AKKURAT din type bukett - etc, så kan en dyktig bryllups/selskapsarrangør gjøre mange av de små tingene lettere for de som har råd til å bruke tjenesten.

Nylig var jeg med i festkomiteen for et jubileum. Av ulike årsaker måtte jeg trå til på kort varsel for å skaffe blomster. Hvor deilig var det ikke da å ringe til en anerkjent blomsterbutikk, oppgi hva slags blomster jeg likte best, hvilke farger jeg ønsket, stilen på lokalet, og overlate alt i deres hender, for så å få levert nøyaktig det jeg ønsket meg og til og med ENDA BEDRE enn det fantasien min strakk til? Dette har jeg forresten opplevd flere ganger med blosmterdekoratører ...

Husk trådstarter at her er det å lytte, lese brudeparet og forstå hva de liker, selv når de er dårlig til å forklare, den største egenskapen du må ha.

Skrevet

Jeg hadde kjempelyst til å bruke bryllupsarrangør, synes bryllup er litt stress. Jeg er veldig lite kreativ og har en krevende jobb. Til slutt ble det et spørsmål om penger, samboeren min synes det ble for dumt å bruke penger fra budsjettet på ting vi kunne ordne selv. Så da blir det et "fantasiløst" bryllup med plass til litt fler og en bedre bryllupsreise :)

Skrevet

Jeg vet hvor mye slit det er å arrangere så jeg tror nok at jeg kunne fint ha brukt en arrangør. Men dette er selvsagt et spørsmål om pris.

Det er jo uansett ikke slik at brudeparet kan sette av datoen i kalenderen og glemme alt av forberedelser til den store dagen, men en god del kan faktisk en arrangør hjelpe med. F.eks. alt av lokalet, mat, drikke, kaker, pynt, optimalt bordoppsett for valgt lokale, finne lokale, dersom man ønsker spesiell plass for vielsen - finne denne, etc.

Da jeg jobbet med selskap tidligere hadde vi hovmestere som gjorde svært mye av denne jobben. Akkurat som en dyktig frisør gir deg gode tips til håroppsett som passer til akkurat deg, en dyktig kjoleselger finner DEN kjolen som passer AKKURAT til deg, en dyktig blomsterdekoratør finner AKKURAT din type bukett - etc, så kan en dyktig bryllups/selskapsarrangør gjøre mange av de små tingene lettere for de som har råd til å bruke tjenesten.

Nylig var jeg med i festkomiteen for et jubileum. Av ulike årsaker måtte jeg trå til på kort varsel for å skaffe blomster. Hvor deilig var det ikke da å ringe til en anerkjent blomsterbutikk, oppgi hva slags blomster jeg likte best, hvilke farger jeg ønsket, stilen på lokalet, og overlate alt i deres hender, for så å få levert nøyaktig det jeg ønsket meg og til og med ENDA BEDRE enn det fantasien min strakk til? Dette har jeg forresten opplevd flere ganger med blosmterdekoratører ...

Husk trådstarter at her er det å lytte, lese brudeparet og forstå hva de liker, selv når de er dårlig til å forklare, den største egenskapen du må ha.

Trådstarter går i 10. klasse på ungdomsskolen ;p

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Trådstarter går i 10. klasse på ungdomsskolen ;p

Og?

Skrevet

Selvom jeg går i 10 klasse kan jeg vel få lov til å spørre om ting? Jeg ser ikke det store problemet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Selvom jeg går i 10 klasse kan jeg vel få lov til å spørre om ting? Jeg ser ikke det store problemet.

Ikke jeg heller. Det er av å stille spørsmål og få svar man lærer.

Skrevet

Jeg har lyst til å bli en bryllupsarangør , så lurte på hva folk syntes.

At du kanskje burde ha en plan B, som en utdanning slik at du kan få en ordentlig jobb?

I Norge er det minimalt bruk av bryllupsarrangører, så om det er det du vil så bør du heller satse utenlands, men der skal du være utrolig flink og begavet for å faktisk blir brukt, ettersom det er mange om benet der og.

• Liker 1
Skrevet

Og?

Og du snakker dermed faktisk til et barn ;) Hva er det unger på hennes alder iallfall IKKE gjør? Lytter! :)

Forhåpentligvis har hun komt på bedre tanker når hun er ferdig med vgs.

Ts, jeg skjønner at du kunne tenke deg å bli bryllupsplanlegger, men markedet i norge er faktisk ikke stort nok til det. Ja, vi er i og for seg rike nok, men de fleste bruker ikke 4000kr på ballkjole til nyttårsballet i 10. klasse, og de tar seg heller ikke råd til fest/bryllupsplanleggere. Noen ville nok ha gjort det, men jeg tviler på du hadde klart å gjøre særlig penger utav det, og du ville nok aldri ha fritid. Petter Stordalen har allerede gifta seg..

Vent til du har komt litt ut på videregående før du begynner å tenke på hva du vil bli når du blir stor, du kommer sikkert til å fordandre mening flere ganger.

• Liker 1
Skrevet

At du kanskje burde ha en plan B, som en utdanning slik at du kan få en ordentlig jobb?

I Norge er det minimalt bruk av bryllupsarrangører, så om det er det du vil så bør du heller satse utenlands, men der skal du være utrolig flink og begavet for å faktisk blir brukt, ettersom det er mange om benet der og.

Enig!

Gjest henriett3
Skrevet (endret)

Jeg kunne tenke meg å være brylluparrangør jeg. Hadde sikkert vært kjempekoselig! Men bare for en dag da.. Hadde ikke vært noe for meg å drive med sånne jåle-ting (no offence) hele tiden. :gjeiper:

Endret av henriett3
Gjest Blondie65
Skrevet

Det må da kunne gå an å oppmuntre folk til å utdanne seg til det de har lyst til, eller noe som er i nærheten?

F.eks. vil en hovmesterutdannelse eller en salg og service utdannelse gi jobber der man arrangerer for eksempel selskap på et hotell. Veien videre til å bli selskapsarrangør på heltid er ikke så lang.

Jeg ville dog ikke begrenset meg til bryllupsplanlegger - jeg ville heller satset noe bredere. F.eks. er det ikke så uvanlig at firmaer som skal arrangere blåturer, teambuilding eller firmafester godt kan benytte seg av en arrangør. Er det noe man ikke alltid har tid til så er det nettopp å håndtere avbestillinger, finne på morsomme aktiviteter eller lignende.

Og bare fordi den som spør er 15-16 år betyr det at en ikke skal ta spørsmålet seriøst?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...