Gjest Badabing Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Mannen min har snakket ganske lenge om at han ønsker å lære å tegne. Virker som det er litt sånn teknisk tegning han liker. Tenker på å gi ham en startpakke til jul med det han trenger. Kull, blyanter, ark osv Noen som har tips til hva jeg bør ta med? Har ikke peiling på tegneting. Får jeg kjøpt sånt på Panduro? Ev nettside? Takker for tips!
Gjest badeand1 Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Skisseblokk, Blyanter fra H til 6b eller 9b. (får kjøpt alle i en sånn "eske" og viskelær. Er vel det grunnleggende
Gjest badeand1 Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Skisseblokk, Blyanter fra H til 6b eller 9b. (får kjøpt alle i en sånn "eske" og viskelær. Er vel det grunnleggende Og du får kjøpt det på panduro ja. Eller en bokhandel.
Gjest Badabing Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Takk! Noen som vet hva annet jeg kan ha med?
Knøttet Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg synes kull er veldig gøy, så det ville jeg tatt med. Da må du huske knettgummi som er viskelær for kull og litt grovere skisseark synes iallfall jeg det er kjekt å tegne på når det er kulltegning. Kanskje pastellfarger? Egentlig holder det med det andre som er nevnt. Av blyanter ville jeg tatt H, 2b, 4b og 6b. Husk en skisseblokk og en skisseblokk med stivere papir til han blir flink og vil ramme inn og ta vare på bildene sine.
otilie Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 og blyantkvesser!! viktig! ellers holder det vel med det som er nevnt. kanskje en tegne-bok med litt teknikker i?
Knøttet Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 og blyantkvesser!! viktig! ellers holder det vel med det som er nevnt. kanskje en tegne-bok med litt teknikker i? Og så er det kjempeviktig med et bra viskelær, ikke noe billig dritt som bare gnir utover...
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg hadde også gitt han et sett med gode penner i varierende tykkelser. F.eks. copic multiliner. Penn er fint til å stramme opp et bilde helt til sist, eventuelt til hele tegninger når man blir stø nok på hånden. (Veldig kjekt om han er mest interessert i "presise" tegninger). I tillegg til blyantene er det lurt å kjøpe en boks fixativ. Fixativ fikserer blyant/kulltegninger etter de er ferdige.
iskaffe Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Hvis han ønsker å lære seg teknisk tegning, kjøp blypenn med bly i ulike farger, linjaler, tusjer med ulike tykkelser, og gjerne en bok om perspektivtegning. Fargeblyanter i skrin får fart på inspirasjonen! Og litt akvarellmaling kan piffe opp tegningene samtidig som det er utrolig gøy. Pass på at arkene er av god kvalitet. Det er ikke gøy å tegne på for tynne ark. Bruker kun 100g + selv. Med unntak av grovskissing som jeg gjør på kopiark.
Gjest Badabing Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Takk for fantastiske tips! Tror jeg skal få satt sammen en fin pakke her nå Forresten. Staffeli, er det nødvendig sånn egentlig? Tenkte det kanskje kunne vært morsomt, men er jo ingen vits i å kjøpe det bare for å kjøpe noe.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Takk for fantastiske tips! Tror jeg skal få satt sammen en fin pakke her nå Forresten. Staffeli, er det nødvendig sånn egentlig? Tenkte det kanskje kunne vært morsomt, men er jo ingen vits i å kjøpe det bare for å kjøpe noe. Personlig synes jeg staffeli er litt teit. Greit hvis man skal male, men ville ikke kjøpt staffelig til en nybegynner. Det blir liksom for mye. Jeg ville heller kjøpt gode tegnesaker, som forslagene over.
Knøttet Skrevet 19. oktober 2011 #12 Skrevet 19. oktober 2011 Takk for fantastiske tips! Tror jeg skal få satt sammen en fin pakke her nå Forresten. Staffeli, er det nødvendig sånn egentlig? Tenkte det kanskje kunne vært morsomt, men er jo ingen vits i å kjøpe det bare for å kjøpe noe. Jeg ville ventet med staffeli til han ser om dette er noe for han og at han tegner mye. Selv bruker jeg staffeliet kun til maling og kullstifttegning, ikke vanlig tegning. Vet ikke helt hvorfor, men det blir ikke naturlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå