Gå til innhold

Sminke til bunad?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

For første gang skal jeg bruke bunad, har nettopp arvet den, men nå lurer jeg på:

Hva slags sminke bruker man til bunad? Ikke for sterk selvsagt, men er det "galt" med øyenskygge med sterk farge, etc? Eller er det bare basics?

Jeg har en nydelig Rondastakk med ruteliv, hvis det sier noen noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, har aldri tenkt på det, men det passar nok best med ganske lite og nøytral sminke. Om du vil bruke sterke fargar, sørg i allefall at det er fargar som passar til bunaden (regnar med at turkis øyenskygge ikkje passar til stakken din... icon_smile.gif )12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg sminker meg som vanlig når jeg bruker bunad.

Jeg vet ikke hvilke farger du har på bunaden din, men jeg antar du bruker sminke som passer til fargene dine (altså - hud, hår), og siden det da blir naturlig til ansiktet ditt, kræsjer det sikkert ikke for mye med bunaden din heller. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kommer til å ha på lebestift;rødbrun,maskara og litt brunaktig øyeskygge i morgen når jeg skal ha bunad. Så har jeg til og med lakket neglene....blank med svakt skjær av rosa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Ruteliv og rondastakk er en litt sånn "alminnelig" bunad, så jeg personlig mener iallfall at man ikke bør være for sterkt sminket da icon_smile.gif Har den bunaden selv, og pleier å kjøre naturlig-look. Ha en finfin 17. mai!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Frøken Dings

Som lilletroll sier så skal man egentlig ikke ha sminke til bunad. Allikevel, jeg jukser litt, jeg! Sminker meg diskrét - kun en lys foundation, lipgloss og litt mascara.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...