Gå til innhold

Hjelp meg med tips til begrensing av godisspising!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil så gjerne kunne spise litt godis når jeg har lyst på (med trykk på LITT)

Men har en tendens til å stappe innpå bare fordi det er helg. Og klarer ikke stoppe.

HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips må være å kjøpe MINDRE godis. Da blir det en naturlig begrensning. Har forøvrig akkurat det samme probelemet som deg. Hvis jeg har godteri i hus så spiser jeg som om det var no tomorrow.

Skrevet

Ikke kjøp mer enn litt. Man spiser det man har i hus vet du :-)

Skrevet

Begynn å tenk på kalorier, når du innser at du nettopp stappet i deg et dagsbehov for et voksent menneske i løpet av en time eller to begynner du å få lyst til å begrense inntaket.

Støtter selvfølgelig forslaget om å kjøpe mindre, det er jo det det må starte.

Skrevet

Kjøp krom tabeletter, det skal hjelpe med godtesuget.

Skrevet

Jeg er veldig enten eller. Enten så holder jeg meg 100 % unna, eller så spiser jeg for mye. Derfor må jeg bare innse at jeg ikke kan spise "litt godis når jeg vil", da bare sklir det ut. Derfor spiser jeg bare godteri på lørdag og holder meg 100 % unna de andre ukedagene. Jeg begynner å spise godisen sent på kvelden, så jeg ikke rekker å spise så mye før leggetid :)

Er det en festlig anledning (bursdag etc), så unner jeg meg kake o.l, men da spiser jeg ikke så mye at det sklir helt ut. Sitter det 12 andre rundt bordet, så forsyner man seg ikke dobbelt så mange andre ganger enn de andre, hvis du skjønner

Skrevet

Jeg er sånn som spiser mye godteri hvis jeg kjeder meg, eller blir sittende mye å se på tv. Så mitt tips er å prøve å finne på noe som holder deg opptatt! (I mitt tilfelle har godteriinntaket blitt mye mindre fordi babyen tar så mye tid, men det er kanskje en litt ekstrem vei å gå for å kutte ned på inntaket.. :fnise: )

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Ha frukt og grønt tilgjengelig, og sørg for å stappe innpå det når du føler søtsug. Og rydd skap og skuffer for snop.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg eier ikke selvkontroll, så mitt beste tips er rett og slett å ikke ha det tilgjengelig :fnise:

Eventuelt finn på noe å gjøre med hendene, så det ikke blir så lett å stappe innpå! Strikking, brodering, singstar ;) Mange muligheter :laugh:

Skrevet

Hvis du vil spise mindre godis, så slutt å kjøpe det? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...