Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Å oppleve at man får menn til å tenne, og man får positiv oppmerksomhet hos det motsatte kjønn synes jeg er viktig. Det å kunne spille litt på sin kvinnelighet. Sende flørtende blikk, fnise og le litt. Ofte så er kvinner veldig negative til andre kvinner når de flørter med menn. For da blir de lett billige i deres øyner. Men hva er billig da? Hvem skal definere det liksom?

Om man ikke er vant med å bli lagt merke til. Om man føler seg usynlig til vanlig i en jungel av pene slanke og sexy kvinner - og man pynter seg fordi man "må" ut en gang - og opplever at menn faktisk legger merke til en, vil danse med en, vil ta på en, prate, sender blikk og kommer med positive kommentarer om hvordan man ser ut, er ikke dette noe man kan nyte? Er det dumt og ille å la menn legge an på seg slik? Når man vil ha det gøy - og det ikke er på alvor - og man vet med seg selv at man ikke har planer om å ende opp i seng med noen, bare ha det morro for en liten stund.

Man vet jo egentlig at det er sjekketriks det fine de sier - som sikkert brukes ovenfor hvem som helst. Men kan man ikke likevel nyte det litt?. Og man kan flørte og danse tett med noen uten å måtte ende i sengen med ham vel?

Det er iallefall deilig å kunne flørte litt og å få respons tilbake og å føle at man faktisk ER atraktiv på noen. Og det er deilig å kunne slippe seg litt løs- drikke litt og kose seg og fremheve sine kvinnelige sider, og kunne leke og gjøre seg litt til. For når man har hatt en sånn kveld - så kan man leve lenge på den. Og selvfølelsen kan stige noen hakk. Jeg er vel ikke alene om å føle dette? :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Lurer på hvorfor du er gjest nå?

Skrevet

Klart at det er deilig å få komplimeter og føle seg attraktiv.

Men jeg synes faktisk ikke at den oppmeksomheten man får på byen, når man har fjaset seg opp, er så spesiell.

Bedre er det med den oppmeksomheten man får f.eks på bussen eller i jobbsammenheng. Og egentlig setter jeg nesten MER pris på komplimenter fra andre kvinner. En annen ting er om komplimentene går KUN på utseende eller om noen titter litt innenfor skallet.

Om en person (uansett kjønn og alder) kommer bort til deg og forteller at h*n synes du har sjarm eller en flott personlighet, så er dette minst like hyggelig som om h*n sier at du har fine pupper :roll: .

Veldig "korrekte" meninger fra meg her nå, men dette mener jeg virkelig.

Skrevet

Lurer på om du er fri & frank eller i et fast forhold... :roll:

Skrevet

Jeg flørter en del og liker det samme som du, bare at jeg liker å holde bittelitt avstand. Liker ikke å danse tett eller bli tatt på av andre menn enn min. Jeg synes det er veldig fint å prate med noen, kikke litt lurt på de, få respons. Det har jo begrenset seg en del etter at jeg sluttet med singellivet (flørtet og sjarmerte uten å ha sex i tankene da også). Men jeg synes det er lov å være sjarmerende selv om man har kjæreste, selv om det naturlig blir mer grenser da. Og jeg snakker ikke om positiv respons av typen "dæggern fine pupper" for slike gidder jeg ikke snakke med. Mer at mannen retter seg opp i ryggen, skrur på sjarmen og viser seg fra sin beste side fordi han liker min oppmerksomhet også. Helt uskyldig selvsagt, og min mann vet alt og synes det er fint jeg får lufte sjarmen litt til vilkårlige mennesker.

Skrevet

Enig med Veslebråka her.

Synes faktisk det er sunt og viktig med flørt jeg..

Men da mener jeg uskyldig og litt intelligent flørt altså. Positiv kjemi mellom mennesker. Jeg er ikke for å erte opp menn bare for morsomt liksom, eller å gjøre noe en ikke kan fortelle sin egen partner etterpå.Men å flørte med noen som vet at det bare er flørt, dvs. positiv eller ertende oppmerksomhet på jobb eller på fest, er bare gøy.

Gjest Abelone
Skrevet

Jo, enig i at det er deilig. Men.... man kan ende opp med å leke med ilden. Med sterke følelser. Forelskelse og lyst er sterke følelser, som man kanskje ender opp med å ikke kunne kontrollere. Hverken hos seg selv eller en annen. Og det er ikke sikkert at man vet hvor grensen går med en gang man begynner å tråkke nær den, eller over den. Kanskje ser man det i lang tid etterpå, og da har man viklet seg inn i noe som det kan være vanskelig å komme fri fra.

:cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er gjest fordi jeg ikke ønsker at noen skal kunne koble det til meg det jeg skriver. Jeg er litt usikker på hvor jeg står igrunnen. Men det vil jeg ikke gå mer inn på.

Det jeg vil frem til er at jeg har oppdaget at andre faktisk liker meg. Jeg har fått kommentarer fra de jeg arbeider sammen med i det siste om at jeg er et fint og snillt menneske. At jeg er søt og pen. Alt det jeg ikke greier å se selv. Og jeg har trodd at det bare var ting de sa for å være greie.

Jeg har aldri blitt sett to ganger på. Har alltid vært den usynlige og sjenerte. Har ikke vært ute og svingt meg noe særlig, og jeg har gått glipp av mye.

Nå har jeg oppdaget at jeg faktisk blir lagt merke til. At menn synes jeg er noe å kikke på. Og det gjør utrolig mye for mitt selvbilde. Det å vite at man påvirker noen slik at de får lyst på en - eller vil ha kontakt med en. Jeg bryr meg faktisk ikke så mye om da at det er det ytre de kommenterer, for de kjenner meg jo ikke likevel og kunne ikka sagt noe om MEG som person likevel. Men de ser meg, og liker det de ser. Og det får meg til å kunne spille med, vise at jeg er kvinne, våge å flørte og sende ertende blikk. Og det er gøy!. Jeg er klar over at jeg må passe på så jeg ikke roter med følelser og sånn. Men det er neppe følelser med i bildet når det er engangstilfeller. Regner med at de flørter med masse damer - så hvorfor ikke la de flørte med meg og flørte tilbake da. Det er som en lek nesten. Jeg erter litt. Noen mener kanskje det er feil. Men jeg er ikke ute etter å finne noen. Jeg vil bare ha det litt morro og få litt oppmerksomhet. Og så er det litt spennende også. Og nå er det heller ikke snakk om at jeg renner på byn hver helg og leter etter menn. De kan telles på en hånd de episodene jeg tenker på. Men de har iallfall skjedd.

Jeg er ikke vant med å være noe menn synes er fint å se på. Jeg legger merke til helt andre ting ved kvinner jeg synes er vakre og søte enn hva jeg har/er. Men noen ser MEG også. Og det er en deilig ting å ha oppdaget. Det er også deilig å ha oppdaget at jeg kan flørte! Og at jeg kan ha det morro. Tenk det : JEG.

Iallefall så vet jeg at jeg sikkert bare må gjennom en fase hvor jeg kan erte og flørte litt, sende litt blikk og sånn. Trenger bare litt oppmerksomhet. Jeg kommer ikke til å gjøre noe dumt, og sjansene byr seg ikke ofte. Det er vel bare en fase hvor jeg prøver litt. Jeg tror igrunnen ikke jeg kan forklare det noe bedre. Jeg startet tråden for å få ut litt av gleden inni meg. For mange så er det en selvfølge å få oppmerksomhet og at andre liker en. Men det er håp for alle :wink:

Skrevet

Jeg tror du har bare godt av det jeg. Det er sunt å oppdage at andre mennesker liker en, at man er attraktiv og ønsket. Det er strålende for selvbildet! Spesielt når du passer på å ikke styre med samme flere ganger, men bare slår av en liten prat og sjarmerer, og så ferdig.

Jeg vet ikke hvor gammel du er? Jeg hadde en periode jeg gjorde akkurat det samme da jeg var helt i begynnelsen av tjueårene. Noen slemme folk sa til meg at jeg var fæl da jeg var yngre, og jeg hadde ikke så god selvtillit overfor gutta da. Så kom det en periode hvor jeg blomstret opp, kledde meg sexy, fant sjarmstilen min og gikk mer eller mindre berserk i å sjarmere gutter med stort hell. Så kom jeg meg opp på et komfortabelt naturlig nivå hvor jeg konkluderte med at jeg var attraktiv overfor gutta, og roet meg. Så keep up the good work :wink:

Skrevet

Jeg er veldig enig med Lea. Komplimenter og klåing fra fulle ukjente menn gir meg ingenting. Det gir meg ingenting og høre at jeg har flott kropp etc (for det er jo det eneste de kan uttale seg om) av fremmede som ikke kjenner meg.

Komplimenter fra folk som kjenner meg derimot.... Det gir selvtillit. Jeg var nettopp i en situasjon der jeg kjempet om en jobb. Ei vennine av ei vennine av meg hørte om dette, og uttalte: "den jobben får hun på personligheten, hun har slik utstråling at det kan ikke forbigås"

Slike tilbakemeldinger gir meg selvtillit.

Jobben fikk jeg og.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Komplimenter er alltid deilig, synes jeg. Er aldri på jakt etter en type å ta med meg hjem eller en kjæreste. Elsker han jeg har.

Men litt flørting kan gjøre underverker for selvtilliten. Å le og flørte med den kjekkeste gutten på festen:) Tror gutter setter pris på det på samme måte som jenter. At man sier fine ting til hverandre kan jo være positivt for begge

Likevel er det sant at man skal passe seg, og ikke gi falske forhåpninger til noen. Helst ikke ha noe kroppskontakt siden det kan oppfattes som en invitasjon til noe mer.

Skrevet

Jeg flørter helst med mannfolk jeg kjenner, kolleger, kompiser og kompiser av sambo. Vil absolutt ikke at flørten skal oppfattes som noe annet enn flørt, og når det gjelder kjentfolk er jo begge innforstått med situasjonen: jeg er opptatt, men setter pris på litt krydder i hverdagen. Ofte er det bare et signal om at: jeg liker deg.

Gjest Abelone
Skrevet

Vil likevel understreke at det er snakk om fine grenseganger her, og det som er opplagt for den ene kan være en helt annen sak for den andre. Det er slett ikke sikkert at en kompis du flørter med tar det som en selvfølge at du er opptatt og ikke tilgjengelig.

Jeg sier dette kun ut fra egen bitre erfaring. Og gjentar igjen: det kan ta tid før man oppdager at grensene er sprengt for lenge siden...

Skrevet
Det er slett ikke sikkert at en kompis du flørter med tar det som en selvfølge at du er opptatt og ikke tilgjengelig.quote]

Kommer an på hva du mener med kompis. Mine guttevenner og mannlige kolleger er veldig informert om mitt lykkelige kjærlighetsforhold, - parforhold og kjærlighet blir jo ofte diskutert blant venner. De vet at jeg er hodestups forelska i mannfolket mitt. (som jeg gifter meg med til sommeren... :hjerte:) Og det er nettop derfor jeg er komfortabel med den flørtingen. Oppfører meg heller aldri på en slik måte at kjæresten ville tatt på vei dersom han var til stede!

Gjest Abelone
Skrevet

Jeg er likevel overbevist om at selv om du har din formening om en situasjon, så kan en annen person ha en helt annen oppfatning. Selv om ting skjer i den konteksten du snakker om. Du er deg, og en annen person er seg selv. Det er utrolig hvor forskjellig man kan tenke... og ikke vite om det.

Skrevet
Jeg er likevel overbevist om at selv om du har din formening om en situasjon, så kan en annen person ha en helt annen oppfatning. Selv om ting skjer i den konteksten du snakker om. Du er deg, og en annen person er seg selv. Det er utrolig hvor forskjellig man kan tenke... og ikke vite om det.

Tja, mange kan sikkert overvurdere mennesker man tror man kjenner...

Men jeg mener selv jeg har en særdeles velutviklet intuisjon, og er flink til å manipulere situasjonen, slik at det ikke er tvil om hvor jeg står. Vedkommende måtte i såfall være tilbakestående. Nå vet jeg ikke hva du mener med flørt, men min er ganske så uskyldig og ikke mye agressiv... :wink:

Gjest Abelone
Skrevet

Men det er nå som jeg sier det uansett: du kan ikke kjenner andre mennesker tanker og følelser, du kan faktisk ikke kjenne dine egne reaksjoner til en situasjon på forhånd heller. Derfor kan det skje at en uskyldig flørt, kan få utilsiktede konsekvenser. Jeg sier ikke at det skjer med deg/ hver gang/ofte, eller noe som helst. Jeg sier bare at det kan skje, og da ser man det etterpå. Følelser er lumske greier, skjønner du..! Og de er sterke.

Skrevet

Hadde nettopp akkurat denne diskusjonen med min kompiser og uten tvil. Vi ble enige om at alle jenter og menn trenger komplimenter og bekreftelser fra det motsatte kjønn enten man er ute på byen ellre på jobb. At min kjæreste får slikt er bra syntes jeg, hun blir jo belønnet for at hun er søt og snill, noe som er kjempebra.

Jeg også liker jo oppmerksomhet av andre jenter, men begge vet hvor grensa går. Og det viser bare trygghet hos den andre at man aksepterer slikt.

Noen av mine kompiser tåler ikke det fnatt at deres kjæreste får komplimenter av andre gutter. Det er ikke bra.

Så jenter.....flørt litt og i begrensede former så holdes balansen fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...