patchouly Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Hey Jeg lever et vanlig tenårings liv, men er litt voksen for alderen som er 14. Hvor lenge kan en forelskelse vare? Jeg har vært etter samme gutt i 4 år nå tror jeg. Vi går ikke på samme skole, han er 16. Men vi får møttes noen ganger med andre felles venner, aner ikke hva han syntes om meg. Men vet at det ikke er noe bra for meg, for alt handler om denne personen. Og det meste gjør bare vondt, kunne ønske jeg kom meg videre.Tror ikke jeg har likt noen andre i hele mitt liv...sånn virkelig.Og han viser noen ganger interesse, men virker ikke som om han gjør noe med det, og tror jeg ikke orker mye mer.Hadde vært fint med tips eller råd. Mvh desperat jente.
Gullskje Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Kan godt hende du er voksen for alderen, men du er forsatt bare 14, bruk ungdoms tida di på andre ting enn å Kverne hue på den slags. Det vil komme tids nok og store mengder resten av livet. Gutter fins det plentig av og stor sjarmøren når en er 14 pleier som regel ikke å være så fullt sjarmerende når en er 20. 2
Gjest Survival Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Vel, det er ingen grense for hvor lenge en forelskelse kan vare. Det kan gå over ubegrenset tid egentlig. Men jeg må bare si deg en ting, og det er at du er 14 år gammel! Med andre ord har du vært forelska i samme gutt siden du var 10 år gammel? Hvorfor bruke opp alle dine tenår på en gutt som tydeligvis ikke er interessert i deg? Forelskelse er ofte bare mental overbevisning. Det er en slags sirkel hvor du overbeviser deg selv gang på gang om at han er "the one", den eneste gutten du kan bli forelska i. Og det gjør at du overser alle de andre herlige guttene som fins der ute. Det er så mange flotte gutter, bare åpne øynene og ørene dine Du trenger uansett ikke stresse med noe. Ærlig talt, du har hele livet foran deg! Du er bare en jentunge ennå. 1
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Du trenger uansett ikke stresse med noe. Ærlig talt, du har hele livet foran deg! Du er bare en jentunge ennå. Jeg kan forstå at dette ikke er en lett situasjon for TS. Problemet er at mennesket allerede som 14-åringer er klare for å starte familie - biologisk sett. Men problemet er da at det ikke passer inn i dagens samfunn. Som man stort sett er nødt til å tilpasse seg etter. Dessverre er det vel egentlig ingenting som kan vare lenger enn en ulykkelig forelskelse. Det mest konstruktive er sannsynligvis å begynne å legge merke til andre gutter. Som du også sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå