AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Sliter med et stramt budsjett og har derfor ikke råd til vognpose, og jeg har termin i desember... Har dyne, lammeskinn og har vinterdress til babyen er dette nok eller er vinterpose livsnødvendig???
ofelia Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Det går nok helt fint. Kjøp noe godt ullundertøy og ønsk dere/babyen noe strikka klær så går det bra tenker jeg. Med gode ullklær hadde jeg nok droppa vinterdressen i vogna også jeg. Regner med dere har bagvogn med "stormtrekk" og der er det lunt og godt.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Det går nok helt fint. Kjøp noe godt ullundertøy og ønsk dere/babyen noe strikka klær så går det bra tenker jeg. Med gode ullklær hadde jeg nok droppa vinterdressen i vogna også jeg. Regner med dere har bagvogn med "stormtrekk" og der er det lunt og godt. Så bra, slipper jeg å stresse med det... Dette er sikkert et dumt spørsmål men hva er et stormtrekk? Jeg er helt ny på dette her...
Gjest Annaires Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg syns vinterpose er et must. Du får jo kjøpt mange billige voksiposer f.eks, på finn.no
Gjest pysepusen Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg syns vinterpose er et must. Du får jo kjøpt mange billige voksiposer f.eks, på finn.no Enig! Ellers så er det jo an fin ting å ønske seg fra besteforeldre?
Neala Skrevet 16. oktober 2011 #6 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg hadde nok også skaffet en vognpose. Det er å finne billige brukte!
Caramba Skrevet 16. oktober 2011 #7 Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Her på Østlandet har det vært så kaldt de siste to vintrene at jeg ikke hadde turt å tatt særlig lufteturer uten skikkelig pose. Finn.no er tingen, der kan du sikkert finne noe. En sånn pose kan du sikkert få selger til å sende også, hvis du ikke bor i sentrale strøk. Edit: Hvis man bor på Sørvestlandet eller lign blir kanskje ikke vintrene så kalde? Spørs jo litt hvor i landet du er også:-) Endret 16. oktober 2011 av Caramba
*Joyce* Skrevet 16. oktober 2011 #8 Skrevet 16. oktober 2011 Vi kunne ikke bruke vinterpose til lillejenta de første månedene pga Frejkas pute, og det gikk absolutt fint. Hun lå på lammeskinn, hadde typisk på seg ull innerst, en ullfleecedress eller strikkasett over, tykke ullsokker/tøfler på beina, strikkavotter og strikkalue, og lå med et tykt ullteppe pakket rundt seg, dyne over og så stormtrekket - altså den "flappen" som ligger over bagen på vogna. Det var skikkelig kaldt da hun var liten, født i februar, og mye snø. Men aller mest bar vi henne i elastisk sjal, hun i ulltøy og inni pappaens store, tykke boblejakke som gikk rundt dem begge.
lille katt Skrevet 16. oktober 2011 #9 Skrevet 16. oktober 2011 Nei, man må ikke ha vinterpose. Funker helt fint slik *Joyce* beskriver . Hvis det er mye vind er det viktig å polstre litt langs kantene på bagen også, ikke bare ha lammeskinnet helt i bunnen. Da blir det lunt og godt.
rubie Skrevet 17. oktober 2011 #10 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg venter straks tvillinger og har på ingen måte plass til vinterpose i bagene som hører til tvillingvogna. Mener det går helt fint. Skal ha ullskinn nederst, godt med ull på barna, ullteppe, dundyner og stormtrekk. Bekymrer med overhodet ikke for det. Tror det er flere som tar for mye på barna enn de som lar barna fryse...
Neala Skrevet 17. oktober 2011 #11 Skrevet 17. oktober 2011 Tror det er flere som tar for mye på barna enn de som lar barna fryse... Det er et godt poeng, og jeg er helt enig! Fikk helt bakoversveis da jeg møtte på noen i sommer som hadde på barnet strikkedress og tykk lue, i vogn med lammeskinn og dyne... Datteren min lå da i kortermet bort og tynn tights, med et teppe over seg...
La Luna Skrevet 17. oktober 2011 #12 Skrevet 17. oktober 2011 Du kan jo også lage din egen voksipose, er ikke så vanskelig, og du betaler kun for stoff og en dyne.
ofelia Skrevet 17. oktober 2011 #13 Skrevet 17. oktober 2011 Det er et godt poeng, og jeg er helt enig! Fikk helt bakoversveis da jeg møtte på noen i sommer som hadde på barnet strikkedress og tykk lue, i vogn med lammeskinn og dyne... Datteren min lå da i kortermet bort og tynn tights, med et teppe over seg... Sånn har det vært her også, og er forsåvidt ennå. Min lille skatt har på seg ullundertøy og gode hjemmestrikka klær utenpå der han ligger i vogna si med et stort hjemmestrikka ullpledd. Og han har ikke vært kald ennå (0-5 grader). Utover vinteren må vi kanskje ha ei lita dyne i tillegg, men stresser ikke med pose. Ellers er jo som mange sier at finn.no et godt alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå