Gå til innhold

Tollregler

-ida-

Anbefalte innlegg

Er de noen av dere kloke damer som vet hvordan tollreglene er mellom USA og Canada? Jeg vurderer å kjøpe kjolen min fra Bridesave, men få den sendt til Canada for å slippe toll til Norge. Har noen venner som kan sende den som gave derfra. Håper dette ble forstålig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vet ikke

Men hvis du kjøper fra noen som driver med import kan du få neten like god pris, bare slippe å gjøre det selv. De er som regel momspliktige, noe som gjør at de får kjolene inn i landet billigere. Jeg vet om noen salonger som formidler kjoler de ikke fører selv til en billig penge.

Saken er nemlig den at selv om de sender det som gave så er det tollpliktig. Det er ikke SIKKERT de åpner men det gjør de av og til og ser de en brudekjole oppi der så lukker de ikke igjen før de har krevd deg for en sum DE synes er passende.

Been there, done that, nemlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjem faktisk an på kor i Canada dei bur. Eg bur i Ontario, og når eg kjøper "dyre" ting frå USA, betaler eg 15% i toll. Det tilsvarer den "momsen" me har i Ontario. Men det er ulike reglar i ulike provinsar.

Du kan lesa meir på http://www.ccra-adrc.gc.ca/customs/menu-e.html , men det var ganske vanskeleg å forstå syntest nå eg. Men det kunne sjå ut som om det kanskje bare er 8% toll på klede, i alle fall i Ontario, Manitoba, Quebec og British Coloumbia.

Men kanskje du kan høyra med dei du kjenner i Canada? Dei bør jo klara å finna det ut. Men eg tviler sterkt på at det er meir enn 15% i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...