AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 en enkel en. finnes det miniutgaver av de? jeg vil ha softis
Fanta Exotic Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 De maskinene som finnes i kiosker o.l koster vel ca. 40 000 og oppover.. Tror det er billigere å kjøpe en softis når du har lyst på det...
Gjest Survival Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg kan fortelle deg at det går an å lage softis uten sånn maskin Ekstra lett er det hvis du har en kjøkkenmaskin!
Kamikatze Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Definer softismaskin... Du får iskremmaskiner for rundt 150-300 kr. Så om du ikke er avhengig av at den skal sprøytes ned i kjeksen mens den lager småfjertelyder, så er de helt kurante. Oppbevar ingrediensene i kjøleskap før bruk. Rørebollen skal stå i dypfryser. Ta den ut, sett på lokket, som inneholder en elektromotordrevet røreskovl, start opp og hell ingrediensene ferdigblandet i. Tilsett eventuell bær, nøtter etc når den er tjuknet. Du kan også lage is, og ha klar i fryseren. Du kan lage is i kjøkkenmaskin også, men da må du inn og ut av fryseren med bollen, mens du bruker vispen på laveste hastighet først, og deretter elteklo. De må også i fryseren. Vet at det finnes "små" benkmodeller på det amerikanske markedet, som lager softice, milkshake og slush. Aldri sett dem her, og aner ikke hva de koster. Ser ikke fordelen med dem, da prisen blir høy. Uforholdsmessig høy, bare for å slippe å lempe isen i kjeksen med en spiseskje. Tror ikke de er storforbrukere av strøm, så du kan kanskje bruke en transformator som halverer den norske nettspenningen.
AloeVera Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Når du har kjøpt deg en... kan vi være bestevenner da? Noen som vet hvor en kan få kjøpt softis på denne tiden i året i trondheim? Endret 16. oktober 2011 av onlyme
Kamikatze Skrevet 16. oktober 2011 #6 Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Ikke vet jeg, men ofte får du det hele året hos sånne konditorier eller kafeer inne på kjøpesentre. PS. Skulle jeg hatt softismaskin hjemme, måtte jeg bestille et knippe fire nummer større bukser, samtidig når jeg bestiller maskina. Endret 16. oktober 2011 av Kamikatze 1
Gjest Survival Skrevet 16. oktober 2011 #7 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg liker egentlig ikke soft-is. Bare sånn btw.
Kamikatze Skrevet 16. oktober 2011 #8 Skrevet 16. oktober 2011 OK, jeg elsker det. Nei, nå lyger jeg. Jeg forguder det! Bare sånn BTW.
Gjest Swarovski Skrevet 16. oktober 2011 #10 Skrevet 16. oktober 2011 Man skal jo også kunne lage en "hurtig" softis ved hjelp av isbiter, salt, plastposer, is-ingredienser og ren muskelkraft. Rist ivei!! http://www.nrk.no/mat/1.7693819 Man bruker sikkert nok energi på å lage isen til at man kan spise så mye man vil, ikke sant? Man har også litt mindre anstrengende oppskrifter: http://matmons.net/visoppskrift.asp?meny=2&id=731 Har ikke prøvd noen av de selv da...
skrue Skrevet 16. oktober 2011 #11 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg ser for meg at en ordentlig softis-maskin medfører mye rengjøring. Hadde ikke pris, plass og støy spilt noen rolle hadde jeg vel kjøpt en.
Gjest Marregutt Skrevet 16. oktober 2011 #12 Skrevet 16. oktober 2011 åååh herriiiiguuuud! Jeg hadde solgt sjela mi for softis nå! mmmm nam. en stor softis som bare skriker "SMELT MEG PÅ TUNGA"!!! Og så hadde jeg spist den. For så å smelte den på tunga. Og mens jeg smeltet den på tunga, så hadde jeg tenkt på alle smakene. Og mens jeg tenkte på smakene, så hadde jeg svelget jæveln, for så å begynne på en ny bit. ÅÅÅ HERRIIGGUUUD!!!! GI MEG SOFTIS!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå