Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har passert 30, er utdannet lærer og har lyst til å gjøre noe annet. Jeg har alltid hatt lyst på en type rådgiverstilling eller samtaleterapeut på et nivå som ikke krever psykologutdanning eller tilsvarende. Jeg kan gjerne ta litt videreutdanning dersom det kreves, men det må være noe som er mulig å gjøre på deltid mens jeg jobber ved siden av. Utfordringen er vel at jeg føler meg litt blank på hva slags stillinger som kan passe meg og min bakgrunn uten å kreve en helt ny fulltidsutdanning i mange år.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bli studierådgiver?

Skrevet

Studierådgiver er en mulighet ja, også sexolog hvis du tenker de baner. Da må man ha en profesjonsutdanning i bunn og det har du jo.

Skrevet

sjekk vilbli.no

Den er jo for ungdomsskoleelever som skal velge retning på videregående. Den sier ingenting om hva man kan bli egentlig. De fleste som har passert 30 vet svaret på en sånn test før de har tatt testen.

Skrevet

Du vet jo allerede hva du har lyst til så da er det jo egentlig bare å finne en skole (høgskole, universitet, ++) som du vil gå på. Går jo kanskje an å studere psykologi årstudium eller bachelor grad om du vil bli samtaleterapaut/rådgiver.

Skrevet

Dette er sannsynligvis ikke helt det du ser etter (men jeg nevner det lievel), men enkelte veilederstillinger innen NAV søker etter arbeidstakere som er utdannet pedagoger. Jeg vet ikke helt hva slike jobber går ut på, men den stillingsannonsen jeg leste for lenge siden skrev om oppfølging og veileding av "brukere".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...