Gjest Herr Drue Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Har merka meg at utenlandske menn, særlig de fra midtøsten, får mye pepper på forumet her. Selv er jeg en utenlandsk norsklærer som opplever blandede reaksjoner når jeg forteller om meg selv. Hva synes dere om oss integrerte utlendinger (menn) som snakker godt norsk, noen ganger bedre enn nordmenn selv? Er du likegyldig, føler du deg truet, eller synes du det er turn-on? Ville inntrykket ditt vært annerledes om mannen var norsk? 1
Gjest Regza Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 (endret) . Endret 8. april 2012 av Regza 4
Tabris Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Har ingen problemer med det så lenge vedkommende gjør en god jobb. Alle unntatt èn av mine engelsklærere har vært nordmenn. 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Kan ikke se noe negativt med dette?
Gjest MorAase Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg vil være skeptisk, og betrakte deg over tid, for å se om du besitter de kvaliteter som behøves for å undervise i norsk. Du er med andre ord skyldig til det motsatte er bevist. 2
apekatt Skrevet 15. oktober 2011 #7 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg vil være skeptisk, og betrakte deg over tid, for å se om du besitter de kvaliteter som behøves for å undervise i norsk. Du er med andre ord skyldig til det motsatte er bevist. Bare fordi han er utenlandsk? Ville du tenkt det samme om personen så norsk ut?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #8 Skrevet 15. oktober 2011 Det er alltid turn-on med menn som både er dyktige og interesserte i språk. Fransklæreren min var spansk, tysklæreren min var fransk. De var utrolig flinke og hadde studert språket fra et annet perspektiv enn morsmål, noe som gjorde dem ypperlige til å lære bort. 3
Gjest MorAase Skrevet 15. oktober 2011 #9 Skrevet 15. oktober 2011 Bare fordi han er utenlandsk? Ville du tenkt det samme om personen så norsk ut? I alle fall om vedkommende så britisk ut. Matematikk er universelt, språk ei. Med andre ord bør en være skeptisk til de som bedriver morsmålsundervisning i et språk de ikke har som morsmål.
Cathrine88 Skrevet 15. oktober 2011 #10 Skrevet 15. oktober 2011 Likegyldig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg eventuelt skulle føle meg truet? Og norskkunnskaper i seg selv er ikke noen turn-on for meg ihvertfall.
apekatt Skrevet 15. oktober 2011 #11 Skrevet 15. oktober 2011 I alle fall om vedkommende så britisk ut. Matematikk er universelt, språk ei. Med andre ord bør en være skeptisk til de som bedriver morsmålsundervisning i et språk de ikke har som morsmål. Da skjønner jeg hva du mener Jeg tror ikke det fins norsklærere som ikke kan norsk, unntatt noen vikarer jeg har hatt da..
Gjest Herr Drue Skrevet 15. oktober 2011 #12 Skrevet 15. oktober 2011 Spørsmålet var stilt under singelforumet. Med andre ord var det mer i forbindelse med sjekking og dating jeg lurte. Ikke hvorvidt du er likegyldig til at din eller dine barns norsklærer er utenlandsk.
Gjest MorAase Skrevet 15. oktober 2011 #13 Skrevet 15. oktober 2011 Spørsmålet var stilt under singelforumet. Med andre ord var det mer i forbindelse med sjekking og dating jeg lurte. Ikke hvorvidt du er likegyldig til at din eller dine barns norsklærer er utenlandsk. Da synes jeg spørsmålet er veldig snodig. 6
Gjest Setareh Skrevet 15. oktober 2011 #14 Skrevet 15. oktober 2011 Ser ikke noe negativt med dette. Jeg er selv persisk og min mor er norsklærer. Hun er flink og det er jo det som tels? eller hva herr drue?? Og hvorfor skal du bry deg om hva andre synes når du er så integrert som du er?? snodig..
chikako Skrevet 15. oktober 2011 #15 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg utdanner meg til å bli norsklærer selv. Er norsk, men ser utenlandsk ut - mamma er ikke fra Norge. Selv har jeg bare positive erfaringer med menn fra midtøsten i "intelektuelle" yrker, så jeg hadde nok vært positiv. De jeg går i klasse med fra midtøsten synes jeg er oppegående alle sammen, kvinner som menn.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #16 Skrevet 15. oktober 2011 hvor er du fra herr drue? tysk, svensk? pakistansk?
apekatt Skrevet 15. oktober 2011 #17 Skrevet 15. oktober 2011 Spørsmålet var stilt under singelforumet. Med andre ord var det mer i forbindelse med sjekking og dating jeg lurte. Ikke hvorvidt du er likegyldig til at din eller dine barns norsklærer er utenlandsk. Det kommer an på personligheten din, ikke din etniske bakgrunn..
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #18 Skrevet 15. oktober 2011 Har merka meg at utenlandske menn, særlig de fra midtøsten, får mye pepper på forumet her. Selv er jeg en utenlandsk norsklærer som opplever blandede reaksjoner når jeg forteller om meg selv. Hva synes dere om oss integrerte utlendinger (menn) som snakker godt norsk, noen ganger bedre enn nordmenn selv? Er du likegyldig, føler du deg truet, eller synes du det er turn-on? Ville inntrykket ditt vært annerledes om mannen var norsk? Hva mener du med dette? Hvilke etniske nordmenn er det som ikke klarer å snakke norsk? For å svare deg på spørsmålet ditt, er det meg likegyldig om integrerte nordmenn jobber som norsk-lærere eller ikke. Jeg syns det er fint at du har en jobb, forresten. Derimot kan jeg godt forstå at en del nordmenn, og kanskje især kvinner, reagerer på oppførselen en del menn (ikke alle, men en del) med opprinnelse fra midt-østen viser oss. Hvis du syns dette er drøyt, kan du ta en titt innom islamnet.no og les hva "de" skriver om "oss". Jeg mener ikke å være uforskammet med deg nå, men du stiller et spørsmål som jeg fikk lyst til å svare. 1
Gjest Herr Drue Skrevet 15. oktober 2011 #19 Skrevet 15. oktober 2011 Hva mener du med dette? Hvilke etniske nordmenn er det som ikke klarer å snakke norsk? For å svare deg på spørsmålet ditt, er det meg likegyldig om integrerte nordmenn jobber som norsk-lærere eller ikke. Jeg syns det er fint at du har en jobb, forresten. Derimot kan jeg godt forstå at en del nordmenn, og kanskje især kvinner, reagerer på oppførselen en del menn (ikke alle, men en del) med opprinnelse fra midt-østen viser oss. Hvis du syns dette er drøyt, kan du ta en titt innom islamnet.no og les hva "de" skriver om "oss". Jeg mener ikke å være uforskammet med deg nå, men du stiller et spørsmål som jeg fikk lyst til å svare. Det finnes jo grader av norskkunnskaper. Ta bare en titt på rettskrivinga på forumet her Jeg synes forsåvidt ikke det er drøyt det du sier. Selv hater jeg islam, og det stempelet det gir meg. Det er litt derfor jeg lurer på om språkkunnskaper kan bidra til å gi et positivt helhetsinntrykk. 2
Gjest Survival Skrevet 15. oktober 2011 #20 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg tenker at norsk er et sinnssykt vanskelig språk og fagområde, så jeg syns det er tøft og stilig at en utenlandsk mann kan det bedre enn nordmenn! Og det tviler jeg forresten ikke på i det hele tatt. Er nordmann (kvinne) selv og føler meg mye tryggere på engelsk og fransk enn norsk faktisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå