Gjest Mannlig gjest. Skrevet 6. desember 2003 #1 Skrevet 6. desember 2003 Først vil jeg takke for et kjempe fint diskusjonsforum og jeg har vært aktiv leser en lang stund. Det er som regel mye snakk om at dere jenter ikke alltid er så fornøyd med oss gutter og omvendt. Og at det preger livet deres. Sånn var det med meg før også, partneren min og jeg kom ofte i uenigheter, mistforståelser osv. Problemet med menn og kvinner er at vi ikke kan respektere at vi er forskjellige av natur. Råder dere alle til å lese en bok som heter: "Hvorfor Menn ikke kan lytte og Kvinner ikke kan lese kart" - hvordan vi er forskjellige og hva vi kan gjøre med det. Etter å ha lest den, vil nok en del forhold endre seg. Isåfall gjorde mitt forhold det! (Tenker ikke bare på sex nå, men samlivet mellom to mennesker). Boken er skrevet av Allan og Barbara Pease. En artig bok som får en til å tenke gjennom ting. Det som var litt artig i mitt tilfelle var at jeg leste boken uten at samboeren min visste det. (på jobb, når hun ikke var hjemme osv). Og jeg begynte å lytte litt til boken og prøve ting ut i praksis, og merkelig nok så endret hun litt atferd og holdninger til ting vi hadde vært uenig om osv, og hun skjønte ikke så mye hva som gikk av meg, men hun virket glad og fornøyd Men, jeg måtte endre meg litt i forhold til noen holdninger og tankegang. Men det krever at begge kjønn tar seg et virkelig tak rundt armen og prøver å forbedre seg! (og ikke Bare oss menn hele tiden!) "hadde dere kvinner visst hva vi menn ofte snakker om når det gjelder kvinner så hadde nok selvtillitten deres gått i oppløsning ganske fort" - var det en mann som sa en gang... Meget klokt sagt er det mange som sier. Håper på noen innspill til dette innlegget. Mann 31
VesleBråka Skrevet 6. desember 2003 #2 Skrevet 6. desember 2003 Har den i bokhylla Den er lur, men jeg syntes ikke den var genial. JEG syntes det som sto der var selvfølgeligheter, og leste den som en humoristisk bok. Jeg har imidlertid tenkt å lese den "menn er fra mars, kvinner er fra venus" boka snart, og ikke minst den nye jeg så i bokhandelen "Mars og Venus i sengen". Jeg vil legge til at vi to ikke krangler særlig om manne- og kvinneting, og er ganske fleksible i forhold til hverandre. Han vil ikke spørre om vei, og jeg gremmes men aksepterer det (brukte en gang en halvtime på en strekning jeg antok ble 10 min, fordi han visste cirka hvor det var og syntes det var helt greit å kjøre rundt og lete..arrgh). Jeg derimot liker kart når jeg kjører i by jeg ikke er kjent i, og har copilot eller er copilot som finner vei som ville imponert selv Dijkstra. Enten skal vi noe sted, og da vil jeg fra A til B mest mulig effektivt, eller så kjører vi tur og da kan man improvisere. De må ikke blandes.. Kanskje jeg skal se litt i den boken igjen, har ikke lest den på 3-4 år vel.
chimp Skrevet 6. desember 2003 #3 Skrevet 6. desember 2003 Jeg er en utrooooolig god karteleser.......Kødder ikke!
Maetzii Skrevet 6. desember 2003 #4 Skrevet 6. desember 2003 Skjønner ikke det der med kart... Jeg er da flinkere til å lese kart enn alle gutter jeg noengang har møtt (med unntak av pappa, som lærte meg det). Det fleste gutter klarer jo ikke engang i finne ut hvor nord er... *oppgitt*
14062003 Skrevet 6. desember 2003 #5 Skrevet 6. desember 2003 Jeg slenger meg på. Jeg kjøpte den fordi jeg trodde det var ei humorbok. Det var det ikke, men dog ei god bok.
Gjest Mannlig Gjest. Skrevet 8. desember 2003 #6 Skrevet 8. desember 2003 Har planer om å lese de andre bøkene jeg også. Og det er som du sier, det er en bok som både er morsom og med mange selvfølgeligheter. Men så er nettopp selvfølgelighetene det folk glemmer og helst ikke vil tenke på. Jeg sier ikke at boken hjelper alle forhold, men den kan hjelpe oss sånn generelt når det gjelder det motsatte kjønn. Kanskje vil det også oppstå mindre konflikter.
LilleBille Skrevet 8. desember 2003 #7 Skrevet 8. desember 2003 Jeg er en utrooooolig god karteleser.......Kødder ikke! Jeg også.. bedre enn de fleste menn jeg kjenner (Loset oss gjennom USA inkl. div. storbyer på en måneds tur..... men da jeg overlot det til "mannfolka"... en liten stund - tok det ikke mer enn 10 minutter før vi var totalt "lost" )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå