Gå til innhold

Når introduser du ny kjæreste for barna dine ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg har fått ny kjæreste , og har to barn . Jeg og kjæresten har kjent hverandre i fire uker.

Hva syns dere om å la han treffe barna nå ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her så venta jeg ca 2 mnd med kjærsten min, det føltes helt passe.

Og man må vel bare selv føle på hva som er riktig. Jeg hadde også en kjærste i 6 mnd som barna aldri traff, dette fordi jeg følte vel aldri at det var et seriøst forhold. Men jeg og kjærsten prata jo mye om framtiden og sønskene våres for forholdet vårt framover, så det føltes jo mer seriøst. Og nå etter litt over 1,5 år sammen så skal vi flytte sammen.

Gjest MorAase
Skrevet

Hvor gamle er barna, har han barn, hvordan bor dere, hva er realasjonen mellom deg og barnefar osv osv osv....

Skrevet

Jeg ville nok venta til forholdet er temmelig solid, evt fordi man ikke får møtt kjæresten uten å involvere barna.

Sånn ut fra situasjonen jeg er i nå: et halvt år. Minst. Og jeg har en avtale med barnefar om at vi informerer hverandre før vi informerer barna. Han fikk seg vel kjæreste for et års tid siden, informerte meg ganske umiddelbart også fikk barna vite det nå i våres.

Skrevet

Enig med jolie. Forholdet skal være ganske solid. Barn trenger ikke en mengde folk som renner ut og inn av livene sine.

Skrevet

4 uker..nei du må nok roe deg nedpå.ett forhold er ikke stabilt etter 4 uker! du må vere sikker på at dette er rigtig. ikke pakk nye kjærester på barna dine hele tiden.

i begynnelsen bør barna hilse på din kjæreste ett annet sted en hjemme.

videre ikke tving dem sammen.ikke tving barn til å klemme og sitte på fanget til din kjæreste!

det går normalt 2 år før barn blir trygg på ny partner.

Skrevet

Hvilke skader tar barna av å møte en kjæreste så tidlig ? De møter jo venner av meg !

Skrevet

Hvilke skader tar barna av å møte en kjæreste så tidlig ? De møter jo venner av meg !

venner kommer igjen,det gjør ikke altid kjærester!

Gjest MorAase
Skrevet

De lærer ustabillitet... Venner har en over tid, ny-kjærest er noe som er ustabilt.

Skrevet

Min kjæreste og jeg har vært sammen i 4 måneder. Han traff ungen min for en uke siden. Han har vel vært "samtaleemne" her hjemme i et par måneder før de traff hverandre, og det var først da barnet ytret sterkt ønske om å møte han at jeg tenkte det var greit. Dette er individuelt og varier fra unge til unge.

Dette med at venner blir er vel en regel med unntak, men er forsåvidt enig. At mor/far får kjæreste tror jeg ungene gjennomskuer veldig lett - de merker jo at noe er i gjære, og man forandrer seg når man er forelska.

Jeg vil ikke lyve for barnet mitt om slikt, men 4 uker er alt for tidlig synes jeg.

Skrevet

Jeg har kjent kjæresten min i nesten 2 år, men vi har kun vært sammen i noen uker.

Barnet mitt har møtt han flere ganger, men da som en venn av meg.

Neste gang jeg ser han er i desember (han studerer utenlands), først da kommer vi til å prate om at mor og A er kjærester... tror jeg, iallefall ikke før, kanskje ikke før neste gang han er hjemme en gang, det er forøvrig i mars/april.

Ser ingen grunn til å pushe kjæresteri på guttungen som knapt er fylt fire, det kommer naturlig når det kommer.

Skrevet

Min mor kom hjem med kjæresten sin dagen etter de møttes på fest og siden har han vært der.. jeg var 14 år den gangen og jeg syntes det var helt jævlig. de er fortsatt sammen og jeg går virkelig ikke sammen med stefaren min og jeg har heller ikke noe godt forhold med moren min etter at hun har sviktet, sviktet meg og gjort dumme ting mot meg utallige ganger... men jeg bor fortsatt hjemme til jeg er ferdig med utdannelsen min

Skrevet

Vi ventet i nesten 6mnd. Så vi møttes bare annenhver helg når barna var hos far. Litt kjipt når en er innmari forelsket, men barna går først! Da vi følte at tiden var inne så tok vi det rolig, mannen min (har vært gift i 6 år nå) kom innom på besøk på ettermiddagene, dro på fisketurer sammen, kino, fjelltur osv, og ventet enda lengre før han sov over. Endte faktisk opp med at eldstejenta mi på 9 kom og sa til meg at hun trodde han var forelsket i meg og lurte på om jeg var det i han. Pluss at hun sa til han at hun trodde jeg var forelsket i han.......skikkelig "Kirstengiftekniv i en alder av 9 :sjenert: )

Skrevet

Jeg er på min andre kjæreste siden bruddet med faren til barna.

Første gang gikk det nesten et år før han traff barna. Forholdet føltes stabilt, og vi snakket om å flytte sammen etterhvert. To måneder senere gikk forholdet overende. Han gikk ikke overens med ungene og ungene likte ikke måten det ble på når han var sammen med oss.

Min nåværende samboer hadde jeg kjent knapt en uke før han traff ungene (ikke helt frivillig dog). Men når det først var skjedd så fant vi ut at han ble en del av livet vårt. Vi flyttet kjapt sammen, alt føltes rett. Han flyttet på prøve inn til oss, men hadde fortsatt sin egen leilighet. Han gikk godt overens med ungene både i hverdag og fest ;) Har kjøpt leilighet sammen, skal gifte oss snart og alle fire trives sammen.

Ja forhold kan virke stabile etter 1 uke eller etter 1 år, og ingen vet når det blir slutt heller. Og så er det stor forskjell synes jeg på om det er den første kjæresten eller om man tar med nye hjem gang på gang. Er det gått lenge siden forrige kjæreste så synes jeg personlig man skal gjøre det når det føles riktig for en selv, og det er kun du som kjenner ditt/dine barn og vet hvordan de vil reagere.

Skrevet

Barna mine møtte kjæresten min etter 6 måneder, og da etter mas fra dem. Det har gått kjempefint, og vi flyttet sammen etter et år, og bor fremdeles sammen, lykkeligere enn noen gang.

Tror at man gjør lurt i å vente, både slik du og kjæresten får tid alene, og slik at dere er sikker før han kommer inn i barnas liv. Jeg kjenner dessverre til flere som har fått møte nykjæresten til moren litt for tidlig. Igjen og igjen og igjen. Tre år på ferie med tre forskjellige kjærester er ikke så greit for unger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...