Gå til innhold

Har fått vite noe om bestefaren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drøyt at bestefar forteller sine nærmeste at han ikke lenger ønsker å leve. Bestefar vil ta selvmord.

Hvordan håndtere dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nuppdupp
Skrevet

huff, sliter han med mye smerter? eller er det psykisk? eneste man kan gjøre er å prøve å gjøre livet hans lettere, vise hvor glad dere er i han. det er et skrik om hjem å si sånne ting

Skrevet

Jeg opplevde dette med min bestemor. Hun var veldig syk og klarte seg ikke selv lenger. Hun snakket varmt om assistert selvmord, og ved en anledning tok hun veldig mange smertestillende. Det var ikke nok til å gjøre ende på ting, og i ettertid unnskyldte hun seg med at det var en feil. Ingen i familien trodde på det. Hun hadde bestandig vært en stabil og mentalt frisk dame, så da dette inntraff, kom det som et sjokk. I tillegg bodde hun langt borte (i et annet land), så det var ikke så mye vi kunne gjøre der og da. Passet på at hun fikk hjemmesykepleier og noen som overnattet der. Jeg reagerte med å bli sint, men jeg forstod samtidig at dette var et resultat av smerter hun hadde. Jeg ble da egentlig bare oppgitt over at hun ikke bare kunne få dø, hvis det var det hun ville. Jeg ville jo ikke at hun skulle ha det SÅ vondt!! Det er en helt forferdelig situasjon, og det er ingen som kan takle den "rett" tror jeg... Det viktigste er å snakke med noen om hva du føler, noen som ikke tolker ting feil...

Skrevet

Hva er drøyt med at han er åpen og snakker om hvordan han har det? Sykdom over lengre tid er veldig slitsomt og tapper energi. Vær glad for at han tør sette ord på hvordan han har det. Snakk med han, gjør ting som kan gjøre en god dag for han som å be han på middag eller hva det måtte være.

• Liker 1
Skrevet

Det er fantastisk at han tør å si det,fremfor å bare gjøre det - han prøver å forberede dere fordi han er glad i dere.

Skrevet

Hva er drøyt med at han er åpen og snakker om hvordan han har det? Sykdom over lengre tid er veldig slitsomt og tapper energi. Vær glad for at han tør sette ord på hvordan han har det. Snakk med han, gjør ting som kan gjøre en god dag for han som å be han på middag eller hva det måtte være.

Ts har ikke sagt noe om sykdom.

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er han?

Ville i alle fall tatt det veldig seriøst!!! Går han til psykolog eller lege? Hvis ikke ville jeg prøvd å overtale han til å ta kontakt med legen sin. Hvis han ikke vil det ville jeg selv tatt kontakt med legen for å få råd...

Skrevet

Ts har ikke sagt noe om sykdom.

Ikke fysisk sykdom nei, men jeg har til gode å høre at noen som ønsker å ta selvmord ikke er syke, psykisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...