Gå til innhold

Julegave til Pappa og pappas kone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å vri hodet mitt for å finne ut av en julegave til dem. Jeg har tenkt på alt fra nisser til telysog duker. Men jeg finner ikke ut noe :sukk:

Ikke kan jeg gi dem blomsterkort heller da det ikke er blomsterbutikk der de bor.. Og jeg vil gi dem noe de kan bruke med en gang. Jeg vil også gjerne gi dem en gave sammen, ikke hver for seg. Og ikke så alt for dyrt heller.

Noen forslag? Gjerne kom med link visst dere kan hjelpe meg :)

I tillegg lurer jeg på om noen har tips til en god roman? Gjerne en som ikke er like kjent som Jo Nesbø ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hva med en skikkelig god flaske vin ?

Eller en kurv med kaffe, sjokolade, fine servietter og te oppi ?

En eske hjemmlaget marsipankonfekt ?

En skikkelig god olivenolje og en litt ekstra-gavant balsamico eddik ?

Hva slags roman er du på jakt etter ? Krim eller en slik som "Øya" av Victora Hislop ?

Skrevet

I år får foreldrene mine en kurv som jeg fyller med diverse godt: En flaske rødvin, en liten flaske bailies, en pakke fersk kaffe, hjemmelaget konfekt og en cd. Vil kjøpe noe jeg vet de begge setter pris på og som de begge kommer til å nyte gjennom julen ;)

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg gir slik kurv hvert eneste år. De har alt og er derfor umulige å kjøpe gaver til.

Kurv: hjemmelaget juleskinke, hjemmelaget sylte, en flaske vin, et par kubbelys, sjokolade og knekk, en liten julestjerne og ellers hva enn jeg måtte komme over tilbud e.l som passer

Skrevet

Kjempe bra tips med disse kurvene.

Men, hvor kjøper dere sånne kurver?

Skrevet

Ikea eller blomsterbutikker, nille har også noen typer :)

Gjest Consensio
Skrevet

Der hvor jeg finner billige ;) Leter ikke etter dem, men kjøper om jeg kommer over noen.

I år fant jeg noen billige på Jysk. I fjor fant jeg noen på loppis i Sverige.

Skrevet

Du kan gi noen fine stearinlys eller et par fine telysstaker. Putt opp i litt ekstra god kaffe og litt finere sjokolade. Vi snakker ikke mengder. Tilpass det til lommeboka. Har du mer penger til rådighet så er en god olivenolje eller balsamicoeddik også en fin ting så lenge mottaker bruker litt tid på kjøkkenet. Er det en bakeglad i huset så lag egen vaniljeekstrakt. Om han baker og hun spiser så nyter de jo godt av det begge to. Et fint pledd som kan varme de begge to.

Skrevet

Bokanbefaling: Mengele Zoo, den mest spesielle boken jeg har lest på lenge!

Kurv er flott!:) Eller kinogavekort, fotobok du har laget med bilder av dem og familien, kalender med bilder av barnebarna (om du har unger) hvor du også har fylt inn bursdager og jubileumer.

Har de hytte, båt eller hobbyer? Interesse for musikk, litteratur, sport eller lignende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...