Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2003 #1 Del Skrevet 6. desember 2003 Vi kjøpte en dobbelt rammemadrass i våres, som vi synes var myk i begynnelsen, men nå føler vi at det bare har blitt verre og verre. Da vi kjøpte den, mente de at man måtte bli vant til å ligge på rammemadrasser, siden de var mykere enn normale madrass. Fikk også vite at den ene siden var hardere enn den andre, og at vi dermed bare kunne snu den. Men nå synes vi etter å ha prøvd begge sidene, at den er for myk. Føler vi synker ned i den og det skal sies at vi ikke er overvektige. Så har vi hatt en del rygg vondt pga. dette. Hva kan man gjøre? Finnes det overmadrasser som gjør sengene hardere? Hvis ja, evt. hvor kan man kjøpe noe slikt. Vi kjøpte rammemadrassen på JYSK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 6. desember 2003 #2 Del Skrevet 6. desember 2003 Dere bør invistere i Tempura overmadrass, eller rett og slett Tempura madrasser! I Bergen selger de dette på W.Thompsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2003 #3 Del Skrevet 6. desember 2003 okay, takk for svar! Så bra at de selger overmadrasser. Har hørt mye possitivt om dette merket før, så jeg skal se om jeg finner noe info om dette på nett. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 6. desember 2003 #4 Del Skrevet 6. desember 2003 Syns det hele høres veldig merkelig ut ettersom en rammemadrass ikke kan ha to sider. Den kan ikke snus fordi den er en ramme på ene siden og en madrass på andre - heter derfor rammemadrass. Grunnen til jeg sier det da er at det virker merkelig at betjeningen i butikken ikke har bedre greie på det enn at de kaller en vendbar madrass for rammemadrass. Det er så jeg får prestasjonsangst her og tenker at hva om der er kommet en ny type rammemadrass liksom hehe, har historie i Jysk selv og har flere år jobber der som butikksjef. Det høres helt merkelig ut hele greia. Dessuten skal ikke madrassen være så myk som det, den skal støtte kroppen din - derfor tenker jeg at kanskje det hadde vært en ide å se om der er noe galt med madrassen? Dersom det er en skikkelig madrass er det 10 års garanti på den faktisk, og dersom madrassen ramler sammen i fjærsystemet er det garantisak. Men det er dersom dere ikke har kjøpt en billig madrass da, da er det ikke ofte de varer så lenge. Klart det er bra med en skikkelig god overmadrass, men den kan ikke heller fikse at underlaget er for mykt - selv om den kanskje kan hjelpe nok til at dere ligger bra. Poenget er bare at en slik overmadrass ofte koster like mye som en ny madrass faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 6. desember 2003 #5 Del Skrevet 6. desember 2003 På en Svane rammemadrass kan du snu den mellomste madrassen, den er hardere på den ene siden. Den nederste og overmadrassen er alltid lik. Har hørt mange som har klaget på Svane med akkurat samme problemet. Dessuten, en madrass skal jo snus i ny og ne, og da må en innimellom benytte den mykeste siden opp. Derfor kjøpte ikke vi den. Jeg ville hørt om det er mulig å bytte, evt. bytte de mellomste madrassene til en hardere versjon. Eller kjøpt en ny overmadrass dersom det kan bedre situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 6. desember 2003 #6 Del Skrevet 6. desember 2003 På en Svane rammemadrass kan du snu den mellomste madrassen, den er hardere på den ene siden. Den nederste og overmadrassen er alltid lik. Har hørt mange som har klaget på Svane med akkurat samme problemet. Dessuten, en madrass skal jo snus i ny og ne, og da må en innimellom benytte den mykeste siden opp. Derfor kjøpte ikke vi den. Jeg ville hørt om det er mulig å bytte, evt. bytte de mellomste madrassene til en hardere versjon. Eller kjøpt en ny overmadrass dersom det kan bedre situasjonen. Ja - da blir det litt mer en madrass som ligger på en ramme. Sant det. En rammemadrass er en madrass med innebygget ramme. Men mulig de kaller svanemadrasser for rammemadrasser i og med at den underste delen faktisk er en rammemadrass. Men da har hun kjøpt seg en dyr seng og bør sjekke dette med garantien .- for en så dyr seng skal ikke endre seg noe særlig før den er brukt over flere år. Ettersom den er blitt enda mykere tenker jeg. Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2003 #7 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg skjønner at det ble litt klønete skrevet, slik at det var til å missforstå. Jeg mener selvfølgelig den madrassen som ligger oppå selve rammemadrassen. Men til deg som har jobbet på Jysk. Kan vi ikke bare kjøpe en overmadrass som stiver opp den mellomste? Hvis ja, har de noe slikt på Jysk? Sjekket prisen på overmadrasser fra Tempur. De koster jo en formue, skulle ha kr. 11.000 for en overmadrass, og det er i meste laget for 2 studenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 6. desember 2003 #8 Del Skrevet 6. desember 2003 Ja, de er desverre umenneskelig dyr og vanvittig tunge. 100 kg eller noe..Men det er derimot noe av det beste du kan gjøre for ryggen din....(so I've heard).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 6. desember 2003 #9 Del Skrevet 6. desember 2003 Dersom du liker å ha det kaldt på soverommet, vil jeg IKKE anbefale deg å kjøpe en Tempus madrass. Kjøpte en pute fra Tempur - den er god om sommeren, men om vinteren er den hard som stein. Tempur tåler ikke "kulde" - blir steinhard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 6. desember 2003 #10 Del Skrevet 6. desember 2003 Ikke kjøp seng fra Jysk, kjøp fra Jensen. Svane har jeg også hørt klage på at er for myk. Jeg klarer ikke å ligge på veldig myke madrasser, er ikke spesielt overvektig heller. Jeg får vondt i ryggen pga. for lite støtte. Jeg tror betjeningen har uttalt seg om noe de ikke har peiling på for å få til et salg, og at dere derfor sliter. Myke madrasser er det bare veldig lette folk som skal ha, de trenger minst støtte. Normale folk må ha litt mer støtte, og jeg foretrekker madrasser med hold i. Min drømmemadrass er jensen ambassadør - fast. Ikke helt i ligaen for studenter, men likevel. Bohus har også Jensen madrasser som er billigutgaver til et par-tre tusen, som nok er en bedre madrass enn hva jeg tror jysk har.. no offense. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest feather Skrevet 7. desember 2003 #11 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg har kjøpt en sånn "ileggsplate" (Jeg vet ikke hva det heter, finner ikke noe bedre ord på det), til å legge under overmadrassen for å få madrassen hardere. Vi har madrasse av merket Svane, denne ileggsplata var av samme merke. Den kostet bare noen hundrelapper. Den er ikke så veldig lang, kanskje en halv meter. Selv har jeg vondt i nedre deler av ryggen i perioder, og da er den fin å putte inn der som ekstra støtte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 7. desember 2003 #12 Del Skrevet 7. desember 2003 Kjøper du seng på Jysk så er kvaliteten deretter. Skal du ha god seng så må du nok regne med å bruke endel penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 7. desember 2003 #13 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg må faktisk si at jeg tror jeg vet hva madrass du har. Stemmer det at det er som om madrassen ligger på en sengebunn, men at det likevel ser ut som en rammemadrass? Jeg husker ikke hva den heter ser du - men hvis det er den jeg mener er det faktisk en veldig god madrass. Og jeg må vel også si at madrassene på jysk faktisk er helt gode madrasser, de er ikke dårlige. Men dersom dere kjøper madrasser til under 1000,- er de lavere kvalitet enten det er kjøpt på jysk eller andre steder. Jeg tenker du kan få tak i en kjempegod overmadrass som støtter opp ja, og hvis det er den senga jeg tenker er det vel slik at der er ikke egentlig med noe overmadrass en gang? (lenge lenge siden jeg jobbet der, så jeg vet ikke alt de har der lenger) Men saken er bare at den skikkelig fin overmadrass nok vil koste rundt tusenlappen, så er det om det er verdt det eller ikke. En annen ting er jo egentlig hvor lenge dere har hatt sengen-. Tro det eller ei, men det er faktisk litt vanlig at noen folk får vondt i ryggen i en innkjøringsfase på noen måneder ved kjøp av ny madrass. dette er ikke fordi madrassen ikke er god, men det er fordi ryggen og musklene er vandt med noe helt annet og mindre godt, og nesten må rettes tilbake på plass. Helt sant altså - det er i hvert fall det jeg har lært Men sjekk litt du, med overmadrasser - hva du finner. Det bør være en tjukk og stor en. egentlig tror jeg at hvis jeg var deg og virkelig skulle gjort noe ville jeg kjøpt meg en Yoga skummadrass - den er også tosidig og har ti års garanti. Tror det er den billigste og mest praktiske løsningen. Så ville jeg lagt denne skummadrassen over de andre madrassene. Da har du jo tilogmed til gjestesenger om det skulle trengs en gang Overmadrassene er like dyre og ikke mer praktiske. Men dersom du tenker skummadrass - tenk den yoga med rosa skum - eller velg et helt billig alternativ. Sånn midt i mellom pris har liten hensikt Håper du finner noe så du får sove godt i hvertfall - Kan føye til at jeg har selv yoga i gjestesengen min og den vil nok gi deg en bedre støtte og føles hardere dersom det er det du er ute etter. Det er ikke vondt fordi det er skum, ikke i det hele tatt. Virkelig. Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #14 Del Skrevet 9. desember 2003 Tusen takk for en meget inngående og bra tilbakemelding Atmi. Men den yoga madrassen du snakker om eller evt. skummgummimad. hvor er det man får kjøpt en slik en, og hva ga du for den du har i gjeste sengen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 9. desember 2003 #15 Del Skrevet 9. desember 2003 Tusen takk for en meget inngående og bra tilbakemelding Atmi. Men den yoga madrassen du snakker om eller evt. skummgummimad. hvor er det man får kjøpt en slik en, og hva ga du for den du har i gjeste sengen? Yoga er et norsk madrassmerke og jeg tror det finnes i mange butikker. Men også på jysk - kan jo være greit hvis dere vil stille spørsmål med madrassen dere har kjøpt. Jeg vet ikke helt prisen lenger, men mulig en 90x200 fortsatt koster 898,- Den er ikke veldig billig, men den er heller ikke dyrere enn en god overmadrass, og jeg tror faktisk den vil gjøre bedre nytte for dere. Andre skummadrasser kan du få ned i få hundrelapper. De har ikke like god holdbarhet, men det er jo ikke sikkert deter så nøye heller., tenker hvis du bruker det som overmadrass går det jo fint å bytte den ut etter noen år. Overmadrasser har jo en tendens til å være litt sånn at vi kanskje ønsker bytte dem ut etter en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #16 Del Skrevet 9. desember 2003 Takker og bukker for all hjelpen Atmi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå