Gå til innhold

Knyting av skjerf.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg superinspirert og har lyst å finne masse nye kjekke skjerf!

Erdetnoen som har tips omhvor man kan finne fine skjerf til en rimeligere penge. Jeg synes det blir noe dyrt med 400 og oppover... :sjenert:

Skrevet

Så gøy at det er mange av dere her inne som også liker skjerf!

Hvordan knyte, knabbet fra skjerfforum:

http://cep-shop.jp/hpgen/HPB/categories/807.html

AB: Så lenge du ikke bryr deg så mye om materialet og kvaliteten på skjerfet, er det ikke noe problem å finne store skjerf i fine mønster til en rimelig penge. Fin ull og ordentlig silke koster dog sitt.

Pass på at du kjøper skjerf som er lange nok til knyting, dersom skjerfet er tynt kan det være større. Dersom det er et skjerf til vinterbruk vil det være vanskeligere å jobbe med om det blir for stort. Det er i tillegg et poeng at skjerfene i for eksempel Liberty-videoene er glatte, slik at de er lette å dra i og forme til forskjellige stiler.

Du kan finne fine skjerf på salg i butikker som Arts and crafts og litt mer "damete" butikker. Min erfaring er i alle fall at utvalget er finere og mer klassisk enn en del av det man slumper over på Cubus eller HM (man kan dog finne kupp der også).

:goodbye:

Gjest Lottiplott
Skrevet

Å, nå kan jeg endelig kjøpe alle skjerfene jeg sikler på! :) Har ikke aaant hvordan man kunne knyte dem på en annen måte enn Mette Msrit :-p

Gjest Lottiplott
Skrevet

Nå er jeg superinspirert og har lyst å finne masse nye kjekke skjerf!

Erdetnoen som har tips omhvor man kan finne fine skjerf til en rimeligere penge. Jeg synes det blir noe dyrt med 400 og oppover... :sjenert:

Jeg skal hvertfall på Accesorize i helga! :fnise:

Skrevet

Å, nå kan jeg endelig kjøpe alle skjerfene jeg sikler på! :) Har ikke aaant hvordan man kunne knyte dem på en annen måte enn Mette Msrit :-p

Uff, jeg har også bare brukt M-M knuta, men ikke nå lenger etter denne tråden :hoppe:

Skrevet

Åh, for en flott tråd!

Takk for fine tips, nå måtte jeg gå og hente et skjerf og teste med en gang! :biggrin:

• 2 uker senere...
Skrevet

*dytter*

Skrevet

Jeg HATER M-M knuten. Den er så kjerrig!! Takk for mange gode tips til andre knytemåter :)

Skrevet

Nå bruker jeg ikke skjerf så ofte, men den første videoen der ga meg et nytt offisielt girlcrush. Sååå søt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...