Gå til innhold

Thai Curry Paste, rød, grønn, gul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på grønn, rød og gul curry paste? Bortsett fra fargen, da. Brukes de på helt forskellig måte, eller er det det samme hvilken jeg bruker?

Jeg vil også gjerne ha tips til bruksområder, gjerne med oppskrifter! :blomst:

Skrevet

De kan brukes til det samme, men de varierer i aroma og farge. De har forskjellige basisingredienser, og hvis jeg ikke husker feil er grønn sterkere enn de andre. Bruker ikke gul noe særlig, så vet ikke om den er enda sterkere igjen eller svakere, men den røde er mye mildere enn den grønne. Bare å prøve seg fram, du vil få et litt forskjellig resultat med dem, men de kan altså brukes på samme måte. Smak og behag altså :)

Skrevet (endret)

Jeg bruker de sammen med kokosmelk, i wok eller i suppe. Lager en veldig god paprikasuppe med den røde hvor jeg "griller" løk og paprika i stekovnen, moser de i kasserolle med litt vann og tilsetter rød curry, kokosmelk og litt sambal oelek. Serveres med ristede peanøtter og smaker veldig godt!

Endret av Månestråle**
Skrevet

Jeg bruker de sammen med kokosmelk, i wok eller i suppe. Lager en veldig god paprikasuppe med den røde hvor jeg "griller" løk og paprika i stekovnen, moser de i kasserolle med litt vann og tilsetter rød curry, kokosmelk og litt sambal oelek. Serveres med ristede peanøtter og smaker veldig godt!

Det høres deilig ut! Kan du legge ut nøyaktig oppskrift?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...