Gå til innhold

Idioter av noen jenter på utesteder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på byen en tur i går, og opplevde at en jente snek i ølkøen. Det var ikke mange i baren, og helt åpenbart at jeg sto først. Hun så også på meg som for liksom å poengtere; Siden jeg er blond og deilig og utstedet er mitt element gjelder ikke vanlig folkeskikk for meg.

Prøvde først bestemt å forklare at dette ikke var akseptabel oppførsel, men fikk et eller annet oppgulp tilbake (tror det var ment å såre, men lyktes ikke så veldig bra). Så hva gjør man? Hadde det vært en kar hadde det stilt seg annerledes, i og med at man da er jevnbyrdige og ingen vil reagere på at det utarter litt.

Men spørsmålet mitt til dere jenter er: Hvordan hadde dere oppfattet det hvis jeg i en lignende situasjon hadde dratt kjerringa i armen og ledet hu vekk fra baren. f.eks, og krevd min rettmessige øl før henne? Rent fysisk hadde det jo ikke vært noe problem og rett og slett løfte dama heller, og stilt meg først i køen. Mange jenter oppfører seg kvalmt på utesteder, det kan alle menn skrive under på. Problemet er jo at man blir stående maktesløs å bare må motta dritt, fordi man ikke har noe å svare med. Det er ikke sosialt akseptert og svare med samme mynt. Hvis man som mann står og skriker skjellsord til en jente er vakten kjapt på plass og tupper deg på høet og ræva ut. Selv i situasjoner hvor jenta står og hamrer til med unevnlige gloser og mannen står helt tyst, har jeg sett mannen blitt kastet ut, til stor applaus.

Essensen er: Hvorfor skal ikke jeg som mann ha mulighet til å beskytte meg selv og mine interesser bare forid det er et hunkjønn som starter opp jævleskapen. Uten at jeg nærmest blir for voldtekstmann å regne. Og ja, i enkelte situasjoner er hore, fitte, og rassefaen en treffende betegnelse, også på kvinner. Men det er tusen ganger mer sosialt akseptert for en jente å kaste drinken i trynet på en uskyldig sjekker og slå han med flat hånd etterfølgt av en avhandling om hvor liten penis han har, enn for en gutt å heve stemmen til en jente.

Sånn, det var dagens utblåsning! Og til sist vil jeg påpeke at de aller fleste av dere kvinner oppfører dere eksemplarisk når dere er ute, men det er desverre de dårlige eksemplene man husker.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skjønner akkurat hva du mener.

Jeg vet at vi jenter kan oppføre oss som noen skikkelig dritt kjerringer på byen, spesielt mot gutter/menn siden vi vet at vi er safe uannset om det skulle oppstå noe. Selv har jeg uttallige ganger satt andre medsøstre på plass pga nettopp sånn dritt oppførsel.

Jeg syns selvfølgelig ikke at det er på sin plass at en mann på 90kilo går til fysisk angrep på ei lita blondina med et par hjerne celler for lite, men jeg syns det er fullstendig på sin plass at hun får høre akkurat hvordan hun oppfattes med sånn idotisk oppførsel.

Samme gjelder jenter som til angrep mot menn på byen, de slår og sparker, men om den stakkars mannen skulle funnet på å ta igjen så blir han omringa og overfalt av andre idioter med et syn på kvinner som ikke ligner grisen. Går ei jente til fysisk angrep så mener jeg igjen at det forsatt er forskjell på en 90kilos kar og jente på 50 kilo, men det er fullstendig på sin plass at den jenta enten får seg et smekk på trynet eller at hun blir lagt i bakken uten at folk lager avis overskrifte ut av det!

• Liker 2
Gjest Rastl0s
Skrevet

Er enig med at jenter blir spesialbehandlet ute... Hva man skal gjøre, det er for meg fortsatt et spørsmål også! Skulle hatt vakter i køer... Sniking skjer overalt! Plagsomt er det...

• Liker 1
Skrevet

Jeg ender ofte bakerst i køen fordi store mannfolk synes det er lett å snike seg forran, og jeg er så lav at jeg ikke blir lagt merke til av bartenderen - så det går begge veier :) Jeg er ganske rappkjefta, så jeg pleier å sette dem på plass. Det er lov som mann også. si bestemt "jeg sto her først" - mer er det vel ikke å gjøre? De fleste er høflige og sniker ikke, men jo høyere promillen blir, jo mer sniking, tror jeg.

• Liker 4
Skrevet

Hvilket utested var du på?

Skrevet (endret)

Bare å innse at rasshøla går på byen også, både damer og menn :sjenert: Det beste er å overse det og ikke la de ødelegge en ellers så hyggelig kveld.

Endret av makkapakka
  • Liker 4
Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Var på byen en tur i går, og opplevde at en jente snek i ølkøen. Det var ikke mange i baren, og helt åpenbart at jeg sto først. Hun så også på meg som for liksom å poengtere; Siden jeg er blond og deilig og utstedet er mitt element gjelder ikke vanlig folkeskikk for meg.

Prøvde først bestemt å forklare at dette ikke var akseptabel oppførsel, men fikk et eller annet oppgulp tilbake (tror det var ment å såre, men lyktes ikke så veldig bra). Så hva gjør man? Hadde det vært en kar hadde det stilt seg annerledes, i og med at man da er jevnbyrdige og ingen vil reagere på at det utarter litt.

Men spørsmålet mitt til dere jenter er: Hvordan hadde dere oppfattet det hvis jeg i en lignende situasjon hadde dratt kjerringa i armen og ledet hu vekk fra baren. f.eks, og krevd min rettmessige øl før henne? Rent fysisk hadde det jo ikke vært noe problem og rett og slett løfte dama heller, og stilt meg først i køen. Mange jenter oppfører seg kvalmt på utesteder, det kan alle menn skrive under på. Problemet er jo at man blir stående maktesløs å bare må motta dritt, fordi man ikke har noe å svare med. Det er ikke sosialt akseptert og svare med samme mynt. Hvis man som mann står og skriker skjellsord til en jente er vakten kjapt på plass og tupper deg på høet og ræva ut. Selv i situasjoner hvor jenta står og hamrer til med unevnlige gloser og mannen står helt tyst, har jeg sett mannen blitt kastet ut, til stor applaus.

Essensen er: Hvorfor skal ikke jeg som mann ha mulighet til å beskytte meg selv og mine interesser bare forid det er et hunkjønn som starter opp jævleskapen. Uten at jeg nærmest blir for voldtekstmann å regne. Og ja, i enkelte situasjoner er hore, fitte, og rassefaen en treffende betegnelse, også på kvinner. Men det er tusen ganger mer sosialt akseptert for en jente å kaste drinken i trynet på en uskyldig sjekker og slå han med flat hånd etterfølgt av en avhandling om hvor liten penis han har, enn for en gutt å heve stemmen til en jente.

Sånn, det var dagens utblåsning! Og til sist vil jeg påpeke at de aller fleste av dere kvinner oppfører dere eksemplarisk når dere er ute, men det er desverre de dårlige eksemplene man husker.

Jeg har opplevd det samme, ikke av en annen jente men en stor og kraftig kar. Ble provosert av hvor frekk og lite gentlemanaktig han var og pressa meg forbi han. Han hadde et blikk som kunne drepe etterpå for å si det sånn. Rasshøl. Tror faktisk at om jeg hadde møtt han alene på veien hjem så HADDE han drept meg.

Hvis du misforstår meg så var det HAN som snek i køa ikke jeg.

Men siden dette er en jente kjør på dra henne vekk etter armen og si at jeg sto for faen meg først i køa.

Endret av BettyBoop28
  • Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg ender ofte bakerst i køen fordi store mannfolk synes det er lett å snike seg forran, og jeg er så lav at jeg ikke blir lagt merke til av bartenderen - så det går begge veier :) Jeg er ganske rappkjefta, så jeg pleier å sette dem på plass. Det er lov som mann også. si bestemt "jeg sto her først" - mer er det vel ikke å gjøre? De fleste er høflige og sniker ikke, men jo høyere promillen blir, jo mer sniking, tror jeg.

Jeg syns derimot de aller fleste sniker i køa i baren på utesteder. tror fylla tar vekk all folkeskikk fra mange.

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

har opplevd at mange sniker i køen. mannfolk også. har gjort det jeg også .noen ganger kommenterer folk det..da flytter jeg meg bak uten å si noe :gjeiper: fortsetter de å syte etter at jeg har stilt meg bak dem igjen, så sier jeg beklager. skal ikke være nødvendig å gå til fysisk angrep. du må ikke være så hissig vettu. det ødelegger bare kvelden din.. og ingen andre sin :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

du må bare sende et blikk. Og deretter lage en grimase. Det går an å sende blikk som gjør at folk føler seg dårlige. Kvinner er flinke med slike ansiktsutrykk.

Skrevet

Det er ikke bare jenter som oppfører seg dårlig, jeg har hatt dårlige opplevelser av menn som skubber meg på dansegulvet, forrige gang jeg gav en "mann" høflig beskjed om å trekke seg litt vekk spente han fot på meg, slik at jeg snublet og falt stygt.

Andre ganger har det vært damer som har lagt an på typen min foran meg, stjålet vesken min, tro det eller ei men det var også en fyr som nappet håret mitt forrige helg og damer som sto på siden og lo.. :popcorn:

Lenge til jeg skal gå på byen, orker ikke menge meg med slike mennesker.

Skrevet

Prøvde du å bare presse deg foran henne igjen? Det er nok egentlig det beste å gjøre i en sånn situasjon. Det er ikke greit at folk sniker, og du har nok rett i at det er vanskelig for en mann å gjøre noe med det. Jeg opplevde på et utested at det var laaaang kø til toalettet. Jeg stod foran i køen, men plutselig kommer det en fyr og bare går forbi alle og begynner å kjenne på dørene (var bare to toaletter - en for jenter og en for gutter). Når venninnen min fortalte ham at han måtte stille seg i kø, bare stirret han dumt på henne og ga oss et fårete glis, så stilte han seg klin inntil døråpningen på jentedoen, slik at han skulle komme seg først inn. Når den døren begynte å åpne seg, tok jeg tak i ham og fysisk dro ham vekk, dyttet ham unna og kom meg inn på doen. Hadde en mann gjort det samme med en kvinne hadde det sett veldig stygt ut, og han ville nok fått masser av kjeft uansett hva som var situasjonen.

Jeg tror det beste du kan gjøre er å bruke de våpnene du har, uten å bli for fysisk. Press deg foran henne igjen, eventuelt sørg for å lene deg over bardisken (går ut fra at du var mye høyere enn henne) slik at det er deg bartenderen får kontakt med. Å kalle henne hore vinner du ingenting på. Å snike i en ølkø er ikke det samme som å selge sex for penger.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det er ikke bare jenter som oppfører seg dårlig, jeg har hatt dårlige opplevelser av menn som skubber meg på dansegulvet, forrige gang jeg gav en "mann" høflig beskjed om å trekke seg litt vekk spente han fot på meg, slik at jeg snublet og falt stygt.

Andre ganger har det vært damer som har lagt an på typen min foran meg, stjålet vesken min, tro det eller ei men det var også en fyr som nappet håret mitt forrige helg og damer som sto på siden og lo.. :popcorn:

Lenge til jeg skal gå på byen, orker ikke menge meg med slike mennesker.

Akkurat sånn som jeg sier, fylla eliminerer normal folkeskikk. Hadde det der vært på butikken eller en annen setting hadde han aldri gjort noe sånt.

Provoserer meg at ufotrdragelig oppførsel skal være mer akseptert på byen.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat sånn som jeg sier, fylla eliminerer normal folkeskikk. Hadde det der vært på butikken eller en annen setting hadde han aldri gjort noe sånt.

Provoserer meg at ufotrdragelig oppførsel skal være mer akseptert på byen.

Jeg tror de må være litt feil skrudd sammen, er ikke vanlig å holde på slik.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg tror de må være litt feil skrudd sammen, er ikke vanlig å holde på slik.

Jeg syns det er ganske vanlig. Har opplevd mye dritt ute på byen. Folk som dytter og knuffer og heller øl på folk fra andre etasje ned på folk som danser, med vilje.. sånne ting.

Skrevet

har opplevd at mange sniker i køen. mannfolk også. har gjort det jeg også .noen ganger kommenterer folk det..da flytter jeg meg bak uten å si noe :gjeiper: fortsetter de å syte etter at jeg har stilt meg bak dem igjen, så sier jeg beklager. skal ikke være nødvendig å gå til fysisk angrep. du må ikke være så hissig vettu. det ødelegger bare kvelden din.. og ingen andre sin :gjeiper:

Det handler om å ikke la seg tråkke på! Når en kvinne sniker foran deg, og demonstrativt gjør et poeng ut av det for å være jævlig, tror jeg de fleste med litt prinsipper hadde tent på pluggene. Hvis det er å være hissig, ja da er jeg og mange med meg nettopp det.

Hva DU gjør spiller vel ingen rolle, det er ikke det vi diskuterer i denne tråden. Det er også meningsløst å nevne at mannfolk også sniker, selvfølgelig gjør de det. Men det er heller ikke dette tråden handler om, eller sniking for den saks skyld.

Tråden handler om at jenter kan oppføre seg så avskyelig de ønsker i utelivet, uten å risikere noen som helst represalier (satt på spissen). Og det tror jeg ikke jeg er alene om å reagere på.

TS

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er ganske vanlig. Har opplevd mye dritt ute på byen. Folk som dytter og knuffer og heller øl på folk fra andre etasje ned på folk som danser, med vilje.. sånne ting.

Ja, det er vanlig-på byen kan folk være stygge mot hverandre, det er vel andre spilleregler der.

Ganske skremmende egentlig.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ja, det er vanlig-på byen kan folk være stygge mot hverandre, det er vel andre spilleregler der.

Ganske skremmende egentlig.

Ja det er igrunnen helt fjernt. ikke opplevd sånt i utlandet når jeg tenker meg om.. I australia er menn alltid gentlemen mot jenter. Norske gutter er like frekke uansett hva slags kjønn man er.

• Liker 1
Skrevet

Ja det er igrunnen helt fjernt. ikke opplevd sånt i utlandet når jeg tenker meg om.. I australia er menn alltid gentlemen mot jenter. Norske gutter er like frekke uansett hva slags kjønn man er.

Det ER noe med norske menn, de er ikke gentelmenn nei, de er overtøffe, bråkjekke og kan være ganske fylte med fordommer mot damer, generellt sett finnes det mange stygge menn der ute.

• Liker 4
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det ER noe med norske menn, de er ikke gentelmenn nei, de er overtøffe, bråkjekke og kan være ganske fylte med fordommer mot damer, generellt sett finnes det mange stygge menn der ute.

Alle norske menn er jo ikke sånn da... men noen. Spesielt eldre menn say rundt 40 syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...