Susa Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Hei Jeg vet at dere ikke kan svare meg 100% på det her, men hva tror dere? Jeg fikk mensen igår, 3 dager på overtid. Har hatt til dels kraftige mens-smerter i en uke nå, og må si at jeg har en ganske kraftig mensen, med litt "småklumper"... Mensen pleier alltid være i rute, og jeg har bare vondt dagen før, så jeg har jo lurt litt da jeg har hatt vondt i en ukes tid...
Gjest Macaron Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg synes det høres ut som om det kan ha vært en SA, siden du har vondt og blør såpass mye. Men vet du eksakt når du hadde EL? Hvis ikke kan jo en noe forsinket EL være grunnen til forsinket mens? Om det skulle ha vært en SA kan det jo kanskje være en bra ting da, ettersom veldig mange blir raskt gravide igjen etter en abort. Så da er dere kanskje heldige og det klaffer neste periode
Gjest Macaron Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Kom til å tenke på en annen ting: du kan jo prøve å ta en graviditetstest da, hvis det var en SA i går har du vel sannsynligvis fortsatt nok hcg i kroppen til å få en positiv test? (Men selv hadde jeg muligens syntes det var litt for belastende å se en positiv test hvis jeg uansett visste at alt håp var ute, så jeg hadde antakelig droppa det og heller levd i uvissheten..!)
Athene Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Det er ingen spontanabort. Men det kan være at du har hatt en kjemisk graviditet. Det vil si at egget blir befruktet og begynner å dele seg, for så å vandre ned i livmoren. Men det klarer ikke å feste seg. Man får da mensen omtrent som vanlig, ofte noen dager sent. De aller fleste befruktninger ender i kjemisk graviditet, så dette er veldig vanlig. En graviditetstest vil neppe være positiv uansett, som brukeren over meg sier. Hcg produksjonen starter i det egget fester seg, og vil først være høy nok til å påvises ved graviditetstest 2-3 dager etter dette igjen. Ved en kjemisk graviditet kan noen få oppleve en svak strek på konsentrert urin brukt på de mest sensitive testene 1-2 dager, men dette vil være før ventet mens. Dette er ingenting å tenke noe mer på. Det kan være mange ting, hvorav kjemisk graviditet er en mulighet.
Susa Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2011 Sannsynligheten for at det ikke var noe annet en forsinket mens er vel ganske stor ja, men jeg bare lurte siden jeg hadde mensen-kramper i en uke før mensen faktisk kom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå