Gå til innhold

Hekta på reising, men lite penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt hekta på reising, men har ikke råd til å betale mer enn 2000 kr tur retur + overnatting. Har heller ikke råd til å ta så mye fri fra jobb, men langhelger (par dager fri) er mulig i ny og ne. Tips til flyselskap, byer, billige hotell/hostel osv?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanette
Skrevet

Se på expedia.no og restplass.no. Og startour har noe som heter fredagskuppet der du kan få billige turer hvis du bestiller innen et lite tidsrom på fredager.

Skrevet

Takk for tips. Restplass pleier å ha ganske dyre og ukurante langhelger, men så norwegian hadde tilbud på storby nå!

Skrevet

Kan være greit å melde seg på fks SAS og Norwegian sine nyhetsbrev. Ellers er det lurt å sjekke finn.no, SAS.no, norwegian.no, restplass.no etc, med jevne mellomrom. Plutselig dukker det opp gode tilbud! :) Hotels.com har også ofte tilbud, eller rom med nedsatt pris om man bor der i så og så mange netter. Sånne pakkeløsninger med fly og hotell i samme pris, er ofte dyre, synes jeg da. Vi bestiller alltid fly og hotell for seg selv, det har lønt seg hver gang for oss iallfall :)

Skrevet

Bestill i god tid med Ryanair, billig hotell finner du overalt hvis du ikke har så høye krav til standard!

Skrevet

Kombinasjon av haiking og sofasurfing (coach surfing). :)

Gjest Linaria
Skrevet

Ryanair og vandrehjem(hostel) har jeg gjort mest. Så har jeg blitt kjent med folk i forskjellige deler av verden, og da kan man bo hos dem, også kan de bo hos meg om de vil til Norge.

Skrevet

Hostel er kjempegøy å bo på! :) Man blir kjent med så utrolig mange kjekke folk!

Skrevet

Hvis du er fleksibel, og leter litt kan du få flybilletter til rundt 4-500kr t/r med Ryan Air.

Reis med bare håndbagasje.

Bo på hostel

Bo gratis hjemme hos reiseglade folk igjennom Coachsurfing.

Hotwire har noenganger supertilbud på hotell i storbyer, hvis man bestiller like før avreise.

Skrevet

Coachsurfing er ikke aktuelt , men hostell er midt i blinken! Er ikke så fleksibel da jeg helst må ha turen i sammenheng med helg, men hva datoer angår så tar jeg jo hva som helst nesten, enten det er neste helg eller om fire måneder. :) Haiking er også litt ugreit da jeg har såpass "dårlig tid" og helst vil være mest mulig på reisemålet og bruke mindre tid på tur-retur. Men takk skal dere ha!

Skrevet

Just for the record, det heter couchsurfing, ikke coachsurfing... (Sofasurfing, ikke trenersurfing!) :)

Jeg er medlem av CouchSurfing og det er veldig moro! Jeg har truffet så mange interessante mennesker og jeg liker filosofien bak. Jeg er oftest vertinne for andre, når jeg selv reiser er jeg glad i hoteller, men jeg har mott lokale surfere når jeg reiser og det er supert!

Gjest Badabing
Skrevet

Just for the record, det heter couchsurfing, ikke coachsurfing... (Sofasurfing, ikke trenersurfing!) :)

Jeg er medlem av CouchSurfing og det er veldig moro! Jeg har truffet så mange interessante mennesker og jeg liker filosofien bak. Jeg er oftest vertinne for andre, når jeg selv reiser er jeg glad i hoteller, men jeg har mott lokale surfere når jeg reiser og det er supert!

Jeg også! Couchsurfing er genialt!

Skrevet

Jeg også! Couchsurfing er genialt!

Yay, en til Couchsurfer! Har du surfet mye selv? Jeg har "hosted" masse men aldri surfet.

Skrevet

Har blitt hekta på reising, men har ikke råd til å betale mer enn 2000 kr tur retur + overnatting. Har heller ikke råd til å ta så mye fri fra jobb, men langhelger (par dager fri) er mulig i ny og ne. Tips til flyselskap, byer, billige hotell/hostel osv?

:)

Jobbe i reiselivet ;)

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Vi byttar bolig, mange single som er med der. www.boligbytte.no

Gjest Badabing
Skrevet

Yay, en til Couchsurfer! Har du surfet mye selv? Jeg har "hosted" masse men aldri surfet.

Haha.. Nei, jeg har faktisk ikke det, jeg er litt for slapp på det. Men hadde jeg vært blakk, så hadde jeg helt klart gjort det! Men det er jo litt mer tidkrevende enn å bare bestille overnattingsplass, man må jo sjekke litt reviews og sånt. Har blitt kjent med så mange fantastiske mennesker :) Og kjempeartig å vise dem rundt og å få trent seg litt på språket. Har egentlig kommet overens med alle sammen. :)

Skrevet

Kult! Jeg har også blitt kjent med veldig mange interessante mennesker og har hittil hatt bare positive opplevelser. En del venner av meg synes jo jeg er gal som åpner hjemmet mitt til fremmede (jeg gir dem sin egen nøkkel, for eksempel) men jeg tror det er fordi de ikke helt skjønner filosofien bak CouchSurfing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...