Gå til innhold

Ditt forhold til nyere teknologi, data, mobil ol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ny teknologi ( som data, mobiltlf, digitalt kamera ol) noe du lett anskaffer deg og liker å sette deg inn i, eller noe du helst unngår?!

Jeg har alltid vært av typen som kvir meg litt for å sette meg inn i sånt, kanskje fordi jeg tror det blir for vanskelig og uforståelig, og heller ikke har tolmodighet til.

Men jobber med saken da :enig_animasjon: :briller:

Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at teknologien er kommet for å bli. Kvie meg kan jeg ikke tillate meg. Men må kaste meg i det, gjør jeg ikke det- er jeg ferdig. :lol:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har alltid vært tidlig ute med å skaffe meg tekniske remedier.

Iallefall når det gjelder digitale ting.

Kjøpte speilrefleks digitalkamera i -98 da de fleste ikke ante hva det var nesten. Samme med cd brenner. Den gang kostet en slik (ordinær) 4.500.

Godt at det går framover prismessig på den fronten iallefall :)

Men det er slitsomt den veien og..å ligge litt foran. Vanskelig å forklare folk ting som er en selvfølge for meg og som de henger etter med.

Skrevet

Jeg har jobbet med slike duppeditter i flere år og har vel egentlig blitt "tvunget" til å følge med og sette meg inn i ting når det gjelder data. Etter hvert har jeg blitt veldig interessert i slike ting privat også.

Men jeg er ikke interessert i å ha det nyeste og beste til enhver tid. Bytter ut ting som er for gamle og ikke fungerer skikkelig. Jeg VET at prisene går nedover i rasende fart. Om jeg venter noen månder, så får jeg duppeditter til halv pris (evt. et bedre produkt til samme pris) og får tenkt meg godt om.

Skrevet

Jeg HAR vært av den typen som bestandig bare MÅTTE ha det aller nyeste, helt frem til jeg fant ut at det ikke nyttet. Siste gang jeg oppgraderte PC'en min kostet bare prosessoren 9000, nå koster en hel maskin mindre :-(

Så jeg har hoppet av karusellen, kjøper det jeg ser et virkelig behov for (ikke bare 'kjekt å ha') og greier meg lenge med det.

Skrevet

Kjøper det jeg føler jeg trenger.

Jeg eier ikke det nyeste, men heller ikke steinalder-ting.

Skrevet

Jeg HAR ikke nødvendigvis alt, men jeg prøver å holde meg informert om ting. Og så klarer jeg nesten alltid å få ting til å fungere, hvis jeg får holde på med det et kvarter. Jo flere ting du har lekt med, jo lettere er det å ha en viss formening om hvordan andre, tilsvarende ting fungerer også. Akkurat som musikkinstrumenter. :)

Catzy

Skrevet

Selv så må jeg holde meg rimelig oppdatert gr. jobben min. Men det kommer naturlig...er en sucker for Hi Fi, digi ting og nye dippedupper....

:sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er nok av den typen som kvir meg litt ja.. Kan godt hende det er pga at jeg ikke helt har troen på at jeg er noe særlig teknisk og forstår meg på slikt..

Men jobber med saken jeg også, og har ihvertfall blitt en flittig bruker av internett etter hvert.. :D

Skrevet

Jeg er ikke alltid up-front med ting, men jeg er gift med en datanerd som helt klart alltid må ha det siste. Så da får jeg med meg en hel del nytt. Men jeg merker at jeg synes det er vanskelig å motivere meg for helt nye ting (eks. ny mobil med andre taster og funksjoner), selv om det stort sett går veldig greit når jeg først begynner/må. Og jeg vet jo det at de som overlever i vår verden i dag er de som er tilpasningsdyktige til nye trender/metoder osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...