AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #1 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg har datet en flott jente en stund og liker henne veldig godt. Har fått føleser for henne og kan fint se for meg en framtid med denne jenta. Skal til henne idag og overnatte til i morgen, noe jeg gleder meg veldig til (ikke første gangen vi har sovet sammen). Men, vi har ikke definert forholdet vårt ennå. Har ikke snakket om at nå er vi kjærester, etc. Så da lurer jeg på: blir det da for mye å ta med 10 røde roser til henne for å vise henne at jeg er glad i henne? Kan det virke som at jeg legger press på henne på noen måte? Bør jeg vente til forholdet er definert før jeg gjør dette? Håper på svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 15. oktober 2011 #2 Del Skrevet 15. oktober 2011 Blomster kan være fint, men røde roser kan føles litt tvang om hun ikke er på samme sted følelsemessig. Fortell henne heller hva du føler, så finner du ut hvor landet ligger. Jeg tror nok heller jeg ville foretrukket å gi bort en flaske vin om jeg ikke var sikker på at han hadde samme følelsene som meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 15. oktober 2011 #3 Del Skrevet 15. oktober 2011 Kanskje litt mye med 10 røde roser på en gang? Kan du ikke bare gi henne en ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 15. oktober 2011 #4 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Jeg ville ikke tatt med blomster. Føler det blir litt teit, og jeg ser for meg at dama blir satt i en ubehagelig situasjon hvor hun må spille overrasket og glad ("åååååå så søtt!" osv.). Jeg kjenner naturlig nok ikke saken her spesifikt, så det er ikke lett å gi en fasit. Jeg er en romantisk fyr, men tar aldri med blomster til damer på date. Jeg liker å overraske mer. Hvis du vil være litt rå, så kjøp noe litt mer uventet, og ikke så glamorøst. Hva med en kjempeklump f.eks. (godteri) eller eventyrsjokoade? edit: Presenter gaven etter hvert. Gjerne med velg-en-hånd bak ryggen. kjempklump: http://bloggfiler.no/klois.blogg.no/images/726462-8-1278092121489.jpg Endret 15. oktober 2011 av Herr Drue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #5 Del Skrevet 15. oktober 2011 Vær så snill. Finn på noe kult. Roser og blomster er så oppbrukt. Det du virkelig kan vinne på her er å KJENNE henne. Eksempel: Jeg liker ikke blomster. Jeg har fugler så jeg kan egentlig ikke ha blomster. Og jeg synes roser er klisjè og oppbrukt. En gutt som ga meg roser ville jeg følt at ikke kjente meg. Hadde derimot blitt veldig glad for sjokolade. En bunke med hårstrikk hadde jeg satt pris på. At du tok med brus eller vin. Lignende ting. Men det finnes haugevis med jenter som blir glade for blomster. Og er hun en sånn jente så blir hun glad og du får en pluss for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 15. oktober 2011 #6 Del Skrevet 15. oktober 2011 Er jeg den eneste som fortsatt liker blomster? Jeg synes det å gi roser til en kvinne er romantisk og overraskende, og en flott ting å gjøre! Men det er nesten enda koseligere å få dem levert på døren når man minst venter det, enn å få dem når mannen kommer på besøk. Du kan jo sende henne en bukett ila neste uke, da er det også lettere å fjerne litt av presset du er bekymret for med et par enkle ord på et kort som følger med. Bare noe om at du har satt pris på tiden deres sammen og at du gleder deg til å bli bedre kjent med henne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 15. oktober 2011 #7 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg syns det høres helt flott ut med blomster Hvis hun allerede har invitert deg på overnattingsbesøk betyr jo det at hun liker deg. Men du trenger ikke ta 10 roser for å gjøre inntrykk. 1 eller 3 roser kan bety akkurat like mye som 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CCL Skrevet 15. oktober 2011 #8 Del Skrevet 15. oktober 2011 Ti roser er noe man vanligvis gjør ved merkedager, en mindre bukett eller bare én rose er litt mer vanlig å gi til hverdags. Selv setter jeg stor pris på blomster fra mine romantiske interesser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 15. oktober 2011 #9 Del Skrevet 15. oktober 2011 Blomster er kjedelig og oppbrukt! Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men det er ihvertfall ikke vanlig blant yngre og kan nok oppfattes som press...Jeg skulle ihvertfall vært veldig sikker på at jenta hadde veldig sterke følelser for meg før jeg kjørte på med noe så svulstig som 10 roser...Mye bedre og gi en liten ting som forteller at du kjenner henne og faktisk har lyttet når dere prater sammen, og ikke bare stirrer ned i kløfta hennes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 15. oktober 2011 #10 Del Skrevet 15. oktober 2011 Blomster er mye mer enn roser. Men jeg elsker roser og blomsterbuketter så hos meg hadde dette blitt godt mottatt. Hvis jeg ikke var "der" hvor 10 røde roser hadde passet, så hadde du mest sannsynlig ikke blitt invitert på helgebesøk på overnatting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunivere Skrevet 15. oktober 2011 #11 Del Skrevet 15. oktober 2011 10 roser er vel litt...ekstremt? Jeg ville blitt litt satt ut om en fyr plutselig kom med en svær bukett med roser om vi ikke hadde holdt på så lenge. Er ikke sikkert at hun er på samme nivå som deg følelsesmessig. Det holder med en rose, det er jo bare søtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 15. oktober 2011 #12 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg fikk en bukett med 20 roser, da jeg og kjærsten var på samme stadie i vårt forhold. Jeg ble jo kjempeglad. Og blir alltid glad for blomster jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #13 Del Skrevet 15. oktober 2011 Enda en tråd som viser at jeg tydeligvis er helt i utakt med tiden. Nå om dagen kan man gjerne ha sex med daten sin fra dag 1, men skal man gjøre noe så intimt som å gi bort en blomsterbukett så må man inn på kg og sjekke om det er tillatt. Må si jeg ikke forstår meg på moderne dating. Til TS, selvsagt kan du gi blomster. Bare sjekk at hun ikke er allergisk eller noe. Du overnatter jo hos henne, hvorfor skulle hun se på blomster som noe for intimt eller som "press"? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 15. oktober 2011 #14 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg har aldri fått blomster i hele mitt liv, så i mine øyne er det hverken kjedelig eller oppbrukt. Jeg kan vanskelig se at det kan gi negativ respons, selv om det ikke betyr at man blir helt fra seg av begeistring. Noen ganger er klisjeene bra også. Jeg hadde i alle fall bare blitt positiv av å få f.eks en bukett blomster og en sjokolade. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #15 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg synes blomster er hyggelig å få, jeg, og ti kortstilkede røde roser koster bare 70-80 kr... Det hadde kanskje vært en tanke å kjøpe en mindre "romantisk" farge, kanskje rosa e.l? Men ser at folk oppfatter det med blomster veldig forskjellig. Jeg hadde også ei venninne som var helt himmelfallen over at eksen (daværende kjæreste eller date) ga henne et visst antall roser i en bestemt farge - det betydde nemlig noe negativt ifølge "blomsterspråket". Som selvfølgelig alle menn og alle kvinner kan 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #16 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg hadde syntes det hadde vært koselig når man har kommet så langt som dere har. Blomster blir aldri kjedelig. I stede for å kjøpe roser så kan du kjøpe en bukett sammensatt av ulike blomster. Alternativet er en vinflaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 15. oktober 2011 #17 Del Skrevet 15. oktober 2011 Mulig jeg er gammeldags, men jeg hadde blitt veldig glad hvis jeg hadde fått blomster jeg da. Kanskje ikke ti roser nødvendigvis, ville heller hatt en rose, et par liljer eller lignende. Men det er meg da, og hadde jeg fått ti hadde jeg blitt lykkelig over det. Men jeg hadde nok sjekket om dama liker blomster, og om hun faktisk har en vase å sette blomstene i før jeg kom med en stor bukett! Ikke alle som har sånt tilgjengelig i våre dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Setareh Skrevet 15. oktober 2011 #18 Del Skrevet 15. oktober 2011 skal det plutselig bli galt å bringe med roser? herregud, jeg ser seriøst ingen problem med det, roser er noe søt å romantisk og det skal det alltid være! jeg hadde blitt så utrolig glad for rosene.. folka her på kg er rare. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 15. oktober 2011 #19 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Det er alltid koselig å få blomster, så gi henne roser visst du vil det. Det som IKKE er sjarmerende, er visst du plukker blomstene fra hennes eget blomsterbed. Endret 15. oktober 2011 av UnderCover 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 15. oktober 2011 #20 Del Skrevet 15. oktober 2011 Blomster er kjempefint! Ti røde roser er derimot litt for svulstig og klisjefylt for meg. Ville tatt en tur innom blomsterbutikken, sagt hva du skulle og bedt dem lage noe fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå