AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Er det ok for et barn å vokse opp med to pappaer eller to mammaer? Hva med et barn som vokser opp med en mye eldre bror og far? Da vil barnet ha to voksne menn å se opp til? Selv ble jeg storesøster da jeg var 14 år, og lillesøsteren min vokste opp med meg og min mor. Hun hadde altså to damer å se opp til. Hun pleide å kalle meg mamma også fordi jeg tok meg mye av henne. Idag er hun 16 og kaller meg ikke mamma lenger Er det galt i dette? Hva er galt, liksom?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 De sier det er helt okey så lenge barnet får kjærlighet og oppmerksomhet, men personlig synes jeg det ikke er nok. Menn og kvinner er forskjellige og har forskjellige ting å lære barnet. Også sunt å ha begge kjønn å se opp til for å unngå en viss ubalanse. Daddyissues/mommyissues som det på fint heter behøver ikke å komme fordi faren/moren er en dårlig forelder. 2
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Helt uproblematisk spør du meg.Det viktigste barnet kan få er kjærlighet enten det er fra to mammaer,to pappaer eller en mamma og en pappa. 4
Gjest BettyBoop28 Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Helt uproblematisk spør du meg.Det viktigste barnet kan få er kjærlighet enten det er fra to mammaer,to pappaer eller en mamma og en pappa. Ser heller ikke problemet. Så lenge begge foreldrene eller voksne stiller opp på lik linje syns jeg det er greit. 4
Gjest BettyBoop28 Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 De sier det er helt okey så lenge barnet får kjærlighet og oppmerksomhet, men personlig synes jeg det ikke er nok. Menn og kvinner er forskjellige og har forskjellige ting å lære barnet. Også sunt å ha begge kjønn å se opp til for å unngå en viss ubalanse. Daddyissues/mommyissues som det på fint heter behøver ikke å komme fordi faren/moren er en dårlig forelder. Ang å lære barn forskjellige ting. Det menn ikke kan som kvinner kan f.eks kan han lære seg eller omvendt. Vi har da internett.. 1
pantora Skrevet 15. oktober 2011 #6 Skrevet 15. oktober 2011 Ser ikke problemet. Det er jo ikke akkurat som om et barn med to mødre ikke vil ha et eneste mannlig forbilde; det kan være bestefar, onkel, familievenn, søskenbarn, nabo, ect. 10
frk.Sjovn Skrevet 15. oktober 2011 #7 Skrevet 15. oktober 2011 Har aldri skjønt hvordan det kan være et spm engang.. Kjønn har ingenting å si, så lenge barnet blir elsket og tatt godt vare på! (: 5
Gjest Survival Skrevet 15. oktober 2011 #8 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg mener helt bestemt at et barn bør ha en pappa og ei mamma. Dersom dette av forskjellige årsaker ikke er mulig, bør det være en annen person som kan ta på seg den rollen (bør være av samme kjønn). Det er noe med at mennesker trenger forskjellige ting fra forskjellige personer. Mor og far har hver sine oppgaver som er viktige for barnet å vokse opp med. 3
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #9 Skrevet 15. oktober 2011 Fullstendig uproblematisk for min del. Det er så mange barn som vokser opp hos eneforsørgere uten særlig kontakt med den andre forelderen, eller med både en mor og en far men hvor den ene er mentalt utilgjengelig. Rollemodeller av det andre kjønn finner man helt fint på andre måter enn i familien. 9
Gjest Bomullsdott Skrevet 16. oktober 2011 #10 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg ville ikke hatt to foreldre av samme kjønn. Bare hat meg for det. Neida, jeg har ingen overbevisende begrunnelse heller, men jeg tar utgangspunkt i min egen situasjon, og jeg har hatt veldig mye støtte og glede i både mamma og pappa, men på veldig forskjellige måter. Jeg kan snakke om ting med mamma som jeg ikke kan snakke med pappa om, og omvendt. Jeg tror at mange helt fint kunne hatt to foreldre av samme kjønn, og jeg har ikke noe imot det heller, men det ville ikke passet meg. Pappa har en annen rolle enn mamma, og de kan hjelpe meg med ulike ting. Pappa kan gi meg råd fra en manns synspunkt og mamma fra en dames synspunkt. Jeg tviler ikke på at barn med foreldre av samme kjønn har det minst like greit som foreldre med ulikt kjønn, men man trenger mer enn bare kjærlighet fra sine foreldre. Kall meg gjerne homofob. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #12 Skrevet 16. oktober 2011 For de som ikke kjenner til noe annet, tror jeg det går helt fint. På samme måte som de som ikke kjenner til noe annet enn det å ha en mamma, men ikke en pappa - og omvendt. Som andre sier, er ikke foreldrene de eneste rollemodellene et barn kan ha. 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #13 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg vokste opp med mamma, og med bestefar og bestemor. Bestefar var min rollemodell, og det var både mamma og bestemor også. Så man må ikke ha en pappa. 3
Gjest Raindrops Skrevet 16. oktober 2011 #14 Skrevet 16. oktober 2011 Tro det kan fungere helt fint jeg. De problemene man eventuelt støter på i fremtiden angående dette, tror jeg handler mer om fordommer og uvitenhet fra andre mennesker. 8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #15 Skrevet 16. oktober 2011 For de som ikke kjenner til noe annet, tror jeg det går helt fint. På samme måte som de som ikke kjenner til noe annet enn det å ha en mamma, men ikke en pappa - og omvendt. Som andre sier, er ikke foreldrene de eneste rollemodellene et barn kan ha. Jeg vokste opp uten mor. Bestemor var der, men ble aldri noe rollemodell for meg. Klarte meg fint, men skal ikke legge skjul på at et savn etter en mor er der. Annen familie er sjeldent så knyttet til barnet som foreldre er at de blir noen ordentlige rollemodeller. 1
Ethereal Skrevet 16. oktober 2011 #16 Skrevet 16. oktober 2011 Er det ok for et barn å vokse opp med to pappaer eller to mammaer? Ja, det syns jeg. Det viktigste er at barnet har gode rollemodeller å se opp til, og ansvarlige mennesker som sørger for et trygt miljø. Hva med et barn som vokser opp med en mye eldre bror og far? Da vil barnet ha to voksne menn å se opp til? Det går fint det også. Det er klart at det er ting en pappa kan tilføre som en mamma ikke kan, og omvendt, men jeg mener at det blir litt ubetydelig i den større sammenhengen. Det viktigste er at man har gode oppdragere. Dersom verden var slik at barn bare vokste opp med kvinner eller menn, og at det var kulturen, tror jeg ikke noen ville satt spørsmålstegn ved det. 1
Cata Skrevet 16. oktober 2011 #17 Skrevet 16. oktober 2011 Barn tilpasser seg jo, så jeg tror barnet vil oppleve det som ganske uproblematisk med to mammaer eller to pappaer, så lenge det får kjærlighet og omsorg. Personlig synes jeg ikke det er rett. Alt kan jo skje i en famile. Skilsmisser og dødsfall kan man aldri gardere seg mot, men jeg synes ikke man bevisst bør sikte mot å gi barnet to foreldre av samme kjønn. I en normalt, velfungerende familie så tror jeg mor og far har forskjellige ting å tilby barnet i noe større grad enn hva to "foreldre av samme kjønn" har. 2
Berentsens Skrevet 16. oktober 2011 #18 Skrevet 16. oktober 2011 Er det ok for et barn å vokse opp med to pappaer eller to mammaer? Ja! 1
Momseguri Skrevet 16. oktober 2011 #19 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg syns det er helt OK, og kan ikke skjønne at det f.eks ikke er lov for homofile par å adoptere i norge. At det er bedre for barn å bo på slitne barnehjem i uland enn å ha to foreldre av samme kjønn som elsker dem, jeg forstår ikke tanken i det hele tatt. 2
SkalNED Skrevet 16. oktober 2011 #20 Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Er det ok for et barn å vokse opp med to pappaer eller to mammaer? så klart. Endret 16. oktober 2011 av SkalNED
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå