Amarone Skrevet 16. mai 2002 #1 Del Skrevet 16. mai 2002 Jeg og min kjære står på terskelen til å flytte sammen, og jeg gleder meg veldig. Det blir slitsomt i lengden å flytte frem og tilbake slik som vi gjør, og å hele tiden "bo i en bag". Men det er en annen grunn også: Jeg har en ide om at det faktisk også blir lettere å være FRA hverandre når vi blir samboere (for ordens skyld, vi sover ALLTID på samme sted). Det blir enklere å si at man stikker bort til en venninne/venn eller ut en tur, for når han er hos meg nå så er den lille "regelen" i bakhodet om at gjester skal ha det bra osv., selvom han ikke akkurat er en gjest. Man stikker jo ikke fra sine besøkende! Naturligvis "stikker jeg av" til tider nå også, men det blir lettere når vi har et felles hjem... Eller? Hva er deres erfaring? Tar jeg helt feil? Dette blir det første samboerforholdet for oss begge, så jeg har ikke erfaring å støtte meg til. Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 16. mai 2002 #2 Del Skrevet 16. mai 2002 Joda, stemmer nok det, i allefall i vårt tilfelle. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 16. mai 2002 #3 Del Skrevet 16. mai 2002 Tankene dine er fornuftige, det er enklere med et sted som er "hjemme" for begge. Så det blir nok bra. Andre utfordringer dukker jo opp ( Som hvor ting skal plassere o.l.), og at man ikke har noe sted å trekke seg tilbake når man ønsker å være litt alene, men det går sikkert greit med litt velvilje fra begge to. Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 16. mai 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 16. mai 2002 Takk. Vi skal prøve å få en toroms leilighet, så har man i det minste et slags retrettsted... Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 16. mai 2002 #5 Del Skrevet 16. mai 2002 husk samboerkontrakt. høres kanskje uromantisk ut, men HVIS det skulle gå galt så vil det gjøre det uendelig mye lettere å gå som venner. lykke til klem fra tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå