Gå til innhold

Er det mulig å få forelesninger fra UIO juss i videoformat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Jeg må søke UNI snart og vil helst til Bergen, men pga familie må jeg bli hovedsaklig boende her.. ca. 2,5 timer fra Oslo.

Jeg har hørt att Oslo har veldig lite om ingen obligatoriske oppmøter/forelesninger.. Er det mulig å få forelesningene på video feks? Fordi jeg vil jo så gjerne ha det..

Tror ikke jeg klarer å reise fra familie, venner og ektemann for studier.. uansett studier.

takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. Jeg må søke UNI snart og vil helst til Bergen, men pga familie må jeg bli hovedsaklig boende her.. ca. 2,5 timer fra Oslo.

Jeg har hørt att Oslo har veldig lite om ingen obligatoriske oppmøter/forelesninger.. Er det mulig å få forelesningene på video feks? Fordi jeg vil jo så gjerne ha det..

Tror ikke jeg klarer å reise fra familie, venner og ektemann for studier.. uansett studier.

takk!

Nei, men noen forelesninger blir lagt ut som lydfiler. Dette er det enkelte (dvs. to) professorer som gjør selv eller studenter som gjør dette på frivillig basis. Vil si at det er kanskje to forelesningsrekker per studieår som blir lagt ut, altså kanskje 20%. Å høre på disse er IKKE det samme som å være der, men fungerer greit som repetisjon.

Studiet I Oslo legges om nå, så anbefaler deg å lese på UiOs nettsider hvor mye som blir obligatorisk. Jeg er snart ferdig, så har ikke orket å sette meg inn i dette da det ikke har noen betydning for min del.

Skrevet

okay! takk!

Skrevet

Må bare legge til at ca halvparten av undervisningen (kanskje den viktigste formen) foregår på kurs. Da er man i en gruppe tilsvarende en skoleklasse og man jobber med oppgaveløsning etc. Det er her man blir gode jurister. Forelesningene vil ikke dekke noe i nærheten av hva man trenger å kunne på eksamen.

Anbefaler at du får deg en billig studenthybel og reiser hjem når du kan. Ofte vil det være mulig være betydelig lenger hjemme enn bare en helg.

Skrevet

åh tusen takk.. det var veldig bra! Håper virkelig det... Fordi jeg må ha en utdannelse.. men å reise fra familie og ektemann er jaggu ikke lett :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...