Gjest Imsdal Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Gir dere julegaver til venners barn? I så fall, gir dere til vennene også da? Til nå er det bare ei venninne som har hatt barn, men nå er det flere som har fått så det begynner å bli mange å gi til. Selv om man ikke gir dyre gaver, så blir det en del til sammen. Dessuten er jeg ikke fan av å gi bare for å gi.. Synspunkter?
Rainbow Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Gir gave når de er født, men når det er jul blir det vel sånn at hvis de er veldig små (under ett år) blir det både en liten gave til ungen og noe til mammaen. Ellers holder jeg meg til å gi til den jeg er venn med. Blir veldig mye styr (og penger)hvis alle får 2-3 unger etter hvert, og det er nok koselig for moren å faktisk få gaver hun kan bruke selv, siden de fleste i familien nok tenker mest på ungegaver. :-)
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg gir til sønnen til en venninne av meg, men ikke til henne for vi har valgt å reise en helgetur i året i stedet for å gi gave til hverandre. Hun er fortsatt student, og har ikke mye penger. Hun gir også til mine barn.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Ja, men vi er flere som har bestemt at vi kutter å gi til barna. Og til hverandre... Kanskje vi begynner å bli gamle
Gjest Survival Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg gir julegaver til mine nærmeste venninners barn
Fantomina Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
^KinderMaxi^ Skrevet 15. oktober 2011 #9 Skrevet 15. oktober 2011 Gir dere julegaver til venners barn? I så fall, gir dere til vennene også da? Til nå er det bare ei venninne som har hatt barn, men nå er det flere som har fått så det begynner å bli mange å gi til. Selv om man ikke gir dyre gaver, så blir det en del til sammen. Dessuten er jeg ikke fan av å gi bare for å gi.. Synspunkter? Jeg gir til venner og venners barn. Er ikke så mange barn da. Hvis du ikke føler for det, så gjør du det ikke heller. De kan ikke forvente at barna også skal få.
Lumos Skrevet 15. oktober 2011 #10 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg kommer til å gi til min bestevenninnes barn, ellers er det ikke så mange i min vennegjeng som har fått barn ennå. Blir koselig å gi til hennes da, vi har vært bestevenner i lang tid Trenger jo for all del ikke være noe dyrt, vi gir heller ikke hverandre dyre gaver
Gjest grønnfi Skrevet 15. oktober 2011 #11 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg gir til barna til 2 av mine venninner. Der har jeg fått "tante" tittel, og jeg har bedre kontakt med dem og ser dem oftere en mine søstres barn. Føler det er naturlig å gi dem både jule og bursdagsgave. De gir også til mine barn. Utover det kunne jeg ikke engang vurdert å gi gave, det er jo bare stress å skulle gi til alle og enhver uten og egentlig ha et forhold til dem. 1
Gjest MorAase Skrevet 15. oktober 2011 #12 Skrevet 15. oktober 2011 Nei. Ikke engang egne barn har fått etter at de ble myndige.
Brunhilde Skrevet 15. oktober 2011 #13 Skrevet 15. oktober 2011 Nei, jeg gir ikke gaver til venner og heller ikke til venners barn. Eneste unntak er en god venninne som alltid gir gave til mitt barn, hun får gave fra meg - men det er barnets navn som står på gavelappen. (Det skal sies at hun er veldig raus - derfor får hun en liten hilsen.)
Gjest navnelapp Skrevet 15. oktober 2011 #14 Skrevet 15. oktober 2011 Eg gir jule- og bursdagsgåve til dei eg er fadder til.
CathFoto Skrevet 15. oktober 2011 #15 Skrevet 15. oktober 2011 To av venninnene mine gir jeg kun gaver til barna, en annen venninne og en kompis får både foreldre og barn gaver.
Sugerøret Skrevet 16. oktober 2011 #16 Skrevet 16. oktober 2011 om foreldrene er i nærmeste vennekretsen ,da blir det gave.Men ikke kun fordi jeg kjenner mor fra et sted en gang i verden en tid ..
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #17 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg er den første i min vennegjeng som får barn. Jeg har ingen forventninger om at mine venninner gir gave til mitt barn, men om de gjør det vil jeg nok gi til deres fremtidige.
Gjest Skrevet 16. oktober 2011 #18 Skrevet 16. oktober 2011 Nei,det hadde blitt ganske mange gaver etterhvert om jeg skulle gitt til alle.
Suzy Skrevet 16. oktober 2011 #19 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg gir julegaver til mine nærmeste venninners barn Samme her - flere av dem er også fadderbarna mine så da passer det igrunnen bra
Gjest gurimalla Skrevet 16. oktober 2011 #20 Skrevet 16. oktober 2011 Nei, det gjør jeg ikke, kun til de jeg er fadder for. Barna mine gir til venners barn dersom barna er jevngamle og har mye kontakt. Mine barn får egentlig mange nok julegaver, det ville vært alt for mye om de skulle fått gaver fra mine venninner også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå