AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Hei! Jeg er en totalt utrent person, totalt!!! Nå vil jeg stramme opp litt, hofter og rumpe! Derfor har jeg begynt med spinning i sal. Skal gjøre dette en gang i uken, ved siden av styrke trening. Gi meg litt motivasjon, hva hjelper spinning på? Og hvor lang tid vil det ta før jeg kan se resultater? Håper på noen oppløft
Supraspinatus Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Hei! Jeg er en totalt utrent person, totalt!!! Nå vil jeg stramme opp litt, hofter og rumpe! Derfor har jeg begynt med spinning i sal. Skal gjøre dette en gang i uken, ved siden av styrke trening. Gi meg litt motivasjon, hva hjelper spinning på? Og hvor lang tid vil det ta før jeg kan se resultater? Håper på noen oppløft Spinning er kondisjonstrening. Spinner er somoftest basert ut i fra kortere og lengre intervaller. Ofte bygger intervallene seg opp i intensitet. Derfor vil spinning primært være bra for øking av oksygenopptak. I tillegg trener du litt sykkelteknikk på det også, man blir vant til at beina må gå hele tiden. Hvis målet bare er å gå ned i vekt, så forbrenner spinning noen ekstra kalorier, men det er ikke den mest energikrevende formen for utholdenhetstrening. Så den passer best i kombinasjon med f.eks. styrketrening. Det er veldig vanskelig å måle progresjon i spinning, men bedret kondisjon vil gjøre deg bedre rustet til det meste i hverdagen. I langintervalltrening sies det at man kan få progresjon for hver økt. For utrente stemmer dette ganske bra. Man kommer dog bare opp på et "platå", men for de fleste er dette godt nok. Skal man bli bedre da må man supplere med mer langkjøring på lave intensiteter. Det gjør man lite av i spinning fordi det ville blitt veldig kjedelig.
Personlig12 Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Åsså er det kjempe morsom trening med god musikk. Det er nesten som du danser fordi du må holde takten til musikken. Om dere bruker pulsmålere så er jo det inspirerende å se på tavla, hvor mye du yter. Å at en svetter så mye er en motivasjon i seg selv. Føler virkelig at du har trent etterpå. I tillegg så vil du merke etter en stund at du klarer å ta mer motstand på, blir mer utholden og klarer å yte mer for hver gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå