AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Så tingen er at om ett år eller så skal jeg forflytte meg til Trondheim for å studere... Jeg har så vidt vært innom byen for å shoppe så jeg kan lite om stedet. Jeg lurer på; hvordan er det å bo i Trondheim ? Jeg skal jo gå på NTNU så jeg kan vel ikke bosette meg langt unna byen , men det største ønsket er jo å bo litt utenfor byen... Finnes det noen småsteder rundt Trondheim med gode bussforbindelser til NTNU ?? Jeg trenger tips!! Er det mye kriminalitet i Trodheim i forhold til de andre studiebyene ???
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Nå er jeg rimelig ny når det gjelder å bo i byen, men stortrives akkurat like godt som jeg mistenkte at jeg ville. Jeg bor på i Voll Studentby på Moholt og stortrives, det er nært NTNU Dragvoll og heller ikke så fryyktelig langt unna Gløshaugen, og bussforbindelsene er veldig gode. Trondheim er en nydelig by
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Tuusen takk for svar .. Jeg skal bo sammen med noen så skal ikke bo på bofellesskap eller hybel ...
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Neida, men Moholt er i alle fall et eksempel på et sted utenfor byen med gode bussforbindelser
suzie Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Brundalen og jakobsli er fine områder nær dragvoll, nardo er fint og nært gløshaugen. Trondheim er mer som en stor Kardemommeby enn som en liten Oslo. Trygt og hyggelig:) velkommen! 1
Personlig12 Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 Bussforbindelser i Trondheim er ikke noe å bekymre seg for, og om du bor rundt NTNU der oppe så er det ingen problem. Fin plass er det også. Litt høye boligpriser etterhvert, men det er det jo i alle storbyer om dagen. Misunner deg som skal flytte dit, jeg elsker Trondheim og er der så ofte jeg kan. Du kommer til å stortrives. Studentmiljøet er veldig bra, har jeg hørt. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har bodd i Klæbu som ligger ca 3 mil fra Trondheim, der har bussforbindelsene til byen blitt vesentlig bedre de siste årene, og billettprisene lavere. Klæbu i seg selv er et litt halvkjedelig sted uten noe særlig som skjer, men naturen er veldig fin og du får mer bolig for pengene enn i Trondheim. Dersom du tenker å delta på en del sosiale ting o.l i byen tenker jeg at Klæbu kanskje vil føles for usentralt, men om du bare skal fram og tilbake til NTNU er det helt ok.
Paprica Skrevet 15. oktober 2011 #8 Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Tyholt og Moholt er bra beliggenhet med gangsavstand både til sentrum og NTNU, uten å ligge FOR nært noen av dem. Ranheim og Jakobsli er mer landlig, grønt og kjempekoselig. Byåsen er også trivelig. Og Ila. Og Øya!For ikke å snakke om Persaunet. Hehe... Generelt - Trondheim er en fantastisk koselig by. Har selv bodd der en periode i livet og vil alltid ha et spesielt sted i hjertet for den byen... Norges koseligste!! Sjansen er god for at du vil bli litt forelsket i Trondheim. Lykke til. Transportmessig: Generelt gode bussforbindelser nesten uansett hvor du skal bo så lenge det ikke er langt utenfor bygrensene. Endret 15. oktober 2011 av Paprica
Gjest Bartenina Skrevet 15. oktober 2011 #9 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg slår et slag for Heimdal, har bodd der i to år, nettopp flyttet, og det var to gode år. Jeg var riktignok heldig me utleiere osv, men likevel, det er et sentrum utenfor byen, en liten og veldig kort mil! Men kanskje litt langt unna NTNU, men bussene går i skytteltrafikk, virker det som :-P
Spirali Skrevet 15. oktober 2011 #10 Skrevet 15. oktober 2011 Skal du gå på NTNU Gløshaugen, Dragvoll, Øya eller Tyholt? Regner egentlig med du skal gå på Gløshaugen, og da kan du bo stort sett hvor du vil og likevel ha en fin reisevei til skolen. Selv bor jeg på Nardo og stortrives her. Det er litt utenfor byen, men jeg kan likevel gå til sentrum på ikke så alt for lang tid. Har også bodd på Lerkendal og trivdes i grunnen der og. Hvis du vil bo utenfor de mest urbane områdene ville jeg tatt en titt på kartet og stilt kompasset sørover
Gjest MorAase Skrevet 15. oktober 2011 #11 Skrevet 15. oktober 2011 Er det mye kriminalitet i Trodheim i forhold til de andre studiebyene ??? Det er kriminelt mange trøndere der... 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #12 Skrevet 15. oktober 2011 Trondheim er en super by synes jeg. Stjørdal/Vikhammer/Malvik etc har også gode bussforbindelser om du vil litt utenfor byen. Bor selv på jakobsli i gåavstand til Dragvoll, og synes det er utrolig fint her Håper du vil trives.
lizzie88 Skrevet 15. oktober 2011 #13 Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Tyholt og Moholt er bra beliggenhet med gangsavstand både til sentrum og NTNU, uten å ligge FOR nært noen av dem. Ranheim og Jakobsli er mer landlig, grønt og kjempekoselig. Byåsen er også trivelig. Og Ila. Og Øya!For ikke å snakke om Persaunet. Hehe... Generelt - Trondheim er en fantastisk koselig by. Har selv bodd der en periode i livet og vil alltid ha et spesielt sted i hjertet for den byen... Norges koseligste!! Sjansen er god for at du vil bli litt forelsket i Trondheim. Lykke til. Transportmessig: Generelt gode bussforbindelser nesten uansett hvor du skal bo så lenge det ikke er langt utenfor bygrensene. Jeg har nå bodd litt utenfor Trondheim i ett år, bodd en liten stund unna Stjørdal Altså nord for Tr.heim. Fine forbindelser her med både buss og tog, pluss at det er billigere leiligheter når det er såpass langt unna. Vi bodde på Ranheim før, men flytta. Er vanskelig å få tak på leilighet her nede, synes vi da. Etter å ha hatt annonse ute på finn.no i over en mnd, fikk vi bare ett napp. Ringa også mye rundt, men det er maaange studenter og lite leiligheter. Kom fra NordNorge, og synes prisen var stiv. Men, en flott by, med mange fine severdigheter. Trøndere er herlige folk, og det er mye morsomt å finne på her Tror ikke det er mye kriminalitet her... Endret 15. oktober 2011 av lizzie88
Surriball Skrevet 15. oktober 2011 #14 Skrevet 15. oktober 2011 Trondheim er superkoselig! Litt ustabilt vær til tider, men veldig trivelig sånn ellers. Når folk sier utenfor byen, så mener de utenfor sentrum. Sentrum er bittelite, men det tar 10 min å sykle fra Moholt, Nardo, Tyholt ol. ned til sentrum. Klæbu, som også nevnes, er en nabokommune utenfor byen, men med gode bussforbindelser. Det er generelt veldig gode bussforbindelser, og hvis du ikke bor så veldig langt unna sentrum er det meste innenfor sykkel/bussavstand. Jeg vil slå et slag for sykkelen Velkommen til Trondheim!
challenger Skrevet 16. oktober 2011 #15 Skrevet 16. oktober 2011 Bare jeg som ikke trives her i Trondheim? Vil flytte jeg..
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #16 Skrevet 16. oktober 2011 Tror de fleste andre har kommet med bra tips her Personlig liker jeg ila veldig godt, eller nedre byåsen. Nå bor jeg midt i midtbyen og trives med det også. Selv om jeg bor midt i byen så tør jeg faktisk å gå ut en tur uten å låse døra, i motsetning til hvordan jeg hadde det i Oslo. Jeg elsker Trondheim og trives kjempegodt her, går på dragvoll. Og det er veldig gode bussforbindelser både til dragvoll og gløshaugen. Det eneste er som andre har sagt; været Forbered deg på ustabilt vær. Selv om det var sol når du tittet ut vinduet for et minutt siden, så kan du ikke regne med at det er det når du går ut døra, hehe. I tillegg til regn så hagler det mye.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #17 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har bodd i og utenfor byen i mange år. Tror ikke det er verken lettere eller vanskeligere å trives her enn det er i andre store byer, men kommer du fra bygda vil du nok bli positivt overasket. De nærmeste nabokomunene er nok nærmere enn det du kanskje tror, og det kan like gjerne ta samme tid å komme seg fra en side av byen som fra en nabokommune og inn til byen. Klæbu og malvik er nok kanskje de kommunene som ligger nærmest studiested så det er absolutt noe du kan skjekke ut (Klæbu sentrum ligger vell 1,6 mil unna NTNU, Malvik noe av det samme. Men om du bare har planer om å bo landlig ska du jo strengt tatt ikke lange gåturen unna Dragvoll før du er uti marka..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå