AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jaaa, da skal vi faktisk på harrytur, vi bergensere, men nå er det jo slik at det er en viss avstand fra svenskegrensa og hjem til byen her da Lurer på om det er en sjanse for å få med kjøtt og slikt hjem uten at det blir ødelagt. Feks ved bruk av sånn frysepose som de selger i sverige, som holder på kulden, og kanskje noen isblokker som man fyller med vann og lar ligge i frysen? Hvor lenge kan det holde? Er jo veldig kaldt i bagasjerommet faktisk, gjennomtrekk, så håper jo det hjelper litt på. Skal hjem med en gang vi har handla Tips tas imot med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Del Skrevet 14. oktober 2011 Pleier å ha med kjøtt hjem til vestlandet selv, det går helt fint. Ta med en fryseboks helst og kjøp fryste fryseelementer i Sverige. Slike poser funker til nød. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #3 Del Skrevet 14. oktober 2011 Fryseboks ja, det hadde vært morsomt! Mener jo kjølebag da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 14. oktober 2011 #4 Del Skrevet 14. oktober 2011 Hva med en frysebag, de holder litt lengre på kulden. Du kan evt ha kjøleelementer i ja eller kjøpe isbiter å putte oppi på veien. Smelter de kan du bar kjøpe nye. Koster ikke allverden. En frysebag skal holde vil jeg tro, det er ikke SÅ langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 14. oktober 2011 #5 Del Skrevet 14. oktober 2011 Frysebag var kanskje ikke rett ordet det heller, kjølebag. Vi var visst ikke så flinke på de ordene der noen av oss Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #6 Del Skrevet 14. oktober 2011 Fryseboks ja, det hadde vært morsomt! Mener jo kjølebag da. Hihi, en fryseboks skulle jeg gjerne hatt med! Takk for gode råd til dere begge, men når dere sier kjølebag, mener dere da noe annet enn det de selger i butikkene over grensa? Det er jo en sånn pose som holder ting kaldt noen timer. Hva slags kjølebag tenker dere på? og hvor får jeg egentlig kjøpt ferdige isbiter? Har de det på resturanter, og sånt? Kan jeg bare gå inn og be om en kopp isbiter? Hahaha, den får vi bytte på :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 14. oktober 2011 #7 Del Skrevet 14. oktober 2011 Isbiter pår man kjøpt på butikken (samme som i norge) De fryseposene man kjøper i butikke syns jeg ikke fungerer så godt, men de gjør jo at varene holder seg fryst litt lengre selv om det ikke er så mye. Ta med kjølebag hjemmefra, lån gjerne noen av venner og familie også, avhengig av hvor mye kjøtt du ha planer om å kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #8 Del Skrevet 14. oktober 2011 Hvor kan jeg få kjøpt en kjølebag selv nå? Vet de popper frem over alt på sommeren, men nå er det jo en stund siden juli da.. Noen som vet hvem som enda selger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 14. oktober 2011 #9 Del Skrevet 14. oktober 2011 Det de selger er ofte termoposer. De isolerer greit nok en stund, ihvertfall. Dette er en type kjølebag, dette er noen andre. Fryseelementer ser ut som flate plastdingser. De er greie å ha i frysen, klar til bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 14. oktober 2011 #10 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Tenker på sonn iseporboks (klarte visst ikke skrive isepor heller...), som mange har på stranda... du sjønner sikker hva jeg mener? Isbiter får du kjøpt på alle dagligvarebutikker. En 20 kr for en ganske stor pose. De fungerer de posene også, men jeg ville ikke satset på de, holder ikke så godt på kulden igrunn. Er min erfaring. Endret 14. oktober 2011 av Personlig12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 14. oktober 2011 #11 Del Skrevet 14. oktober 2011 Biltema eller Clas Ohlsson er mine heteste tips. Kjøper du en elektrisk kjøleboks slipper du å bekymre deg for om kjøleelementene holder, også. Husk bare på å koble den fra når bilen ikke går, ellers kan man risikere å tappe bilen for strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #12 Del Skrevet 14. oktober 2011 Vent, iseporboks, mener du sånn isopor som også er brukt til å isolere og sånn, feks? For jeg har isoporliggende, hadde det hjulpet å legge det rundt kjøttet også? Nå spør jeg kanskje dumt, men dette har jeg ikke gjort før! Hehe. Tuuuuusen takk for alle tips! Biltema er notert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 14. oktober 2011 #13 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Hvis du limer sammen isoporplater slik at du får en boks, så funker det greit. Bare lag et lokk av isopor også som sitter godt på. Også legger du oppi noen fryseelementer. Om du bare legger isoporen rundt, så vil det ikke hjelpeså mye Endret 14. oktober 2011 av Consensio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #14 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har en DIGER isoporplate liggende som bare er i veien, da kan jeg jo klippe og lime den til da?? SUPERT! Jeg har god erfaring med isopor, varmer rumpa veldig når jeg setter meg ned på det om vinteren i allefall, så om det kan holde kald mat like kaldt som det holder varm rumpe varmt, ja da er saken løst! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 14. oktober 2011 #15 Del Skrevet 14. oktober 2011 Hvis du limer sammen isoporplater slik at du får en boks, så funker det greit. Bare lag et lokk av isopor også som sitter godt på. Også legger du oppi noen fryseelementer. Om du bare legger isoporen rundt, så vil det ikke hjelpeså mye Tenker også på slike de har på butikken med fisk og reker i... Du kan sikker få en slik på dagligvarebutikken. De er veldig tette og greie. Tar litt plass dog, men det virker som du er litt opptatt av å få kjøttet hjem uten bakterier og annet grums, så da vil du kanskje legge litt tid i det Og de som biltema selger, men det er jo en utgift igjen. Penger spart gir mer kjøtt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #16 Del Skrevet 14. oktober 2011 Tenker også på slike de har på butikken med fisk og reker i... Du kan sikker få en slik på dagligvarebutikken. De er veldig tette og greie. Tar litt plass dog, men det virker som du er litt opptatt av å få kjøttet hjem uten bakterier og annet grums, så da vil du kanskje legge litt tid i det Og de som biltema selger, men det er jo en utgift igjen. Penger spart gir mer kjøtt :D Oi, der sa du noe! Ja, vi her på vestlandet er så og si aldri på harryhandel, må være første gang det skjer, så hadde tenkt å handle litt diverse å ta med hjem da Kanskje de har en ren sånn isoporkasse på matbutikken, så kan jeg kjøpe hauger med isbiter og hive rundt på vei hjem?? Hadde det vært noe? TUUUUUUUUSEN TAKK for alle råd og tips her, dere er jo helt fantastiske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 14. oktober 2011 #17 Del Skrevet 14. oktober 2011 Oi, der sa du noe! Ja, vi her på vestlandet er så og si aldri på harryhandel, må være første gang det skjer, så hadde tenkt å handle litt diverse å ta med hjem da Kanskje de har en ren sånn isoporkasse på matbutikken, så kan jeg kjøpe hauger med isbiter og hive rundt på vei hjem?? Hadde det vært noe? TUUUUUUUUSEN TAKK for alle råd og tips her, dere er jo helt fantastiske I tilleg så er det gratis :D Hehe. Er vestlending selv, men har bodd der borte i mange år, så jeg kjenner til disse harryturene. Det er så morsomt så. God tur bergensere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #18 Del Skrevet 14. oktober 2011 I tilleg så er det gratis :D Hehe. Er vestlending selv, men har bodd der borte i mange år, så jeg kjenner til disse harryturene. Det er så morsomt så. God tur bergensere Tusen takk, hørtes ut som ei med erfaring ja :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå