Gå til innhold

Ta penger ut av sparekonto, får jeg rentene likevel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har masse penger på sparekonto jeg skal bruke nå, og har fått opptjent en god del renter. Men får jeg de rentene selv om jeg tar ut pengene nå og nærmest etterlater kontoen tom? Rentene kommer vel rundt nyttår, får jeg de rentene jeg har opptjent hittil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du får renter for den tiden pengene har stått på bok, men med mindre du "gjør opp" (les: avslutter) kontoen, så får du neppe rentene utbetalt før 31/12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig.

Hvem skulle ellers fått de?

Mulig at jeg misforstår hva du mener. Men...

Noen banker "frigjør" rentene hver måned (f eks Skandiabanken)

Men, de fleste gjør det ved nyttår.

Gjør du opp kontoen din (avslutter den) får du alt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei si det, hvem skulle ellers fått de? Kanskje banken tenker "teite kjerring tar ut pengene, da beholder vi renta hennes :lur:" :ler: Neida, men tusen takk for svar! Banken min frigjør renter 31.12 ser jeg, i nettbanken. Får vel de på dagen da, om jeg lar noe stå igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei si det, hvem skulle ellers fått de? Kanskje banken tenker "teite kjerring tar ut pengene, da beholder vi renta hennes :lur:" :ler: Neida, men tusen takk for svar! Banken min frigjør renter 31.12 ser jeg, i nettbanken. Får vel de på dagen da, om jeg lar noe stå igjen :)

Du får rentene ved nyttår ja.

Men det gjør du jo selv om du tømmer kontoen helt nå. Du må ikke ha noen kapiteal igjen på den.

Det er først når du avslutter kontoen for godt, at rentene og kapitalen kommer til utbetaling med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...