AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Har du noen gang opplevd å klage på en eksamen og bli satt ned i karakter? Jeg har en eksamen jeg fikk D på, som jeg hadde forventet B eller C, og har litt lyst å klage. Men akkurat nå fikk jeg så dårlig faglig selvtillit av denne sensuren at jeg vet ikke om jeg tør... Det var også formelle feil på eksamensdagen, kan dette telle til min fordel?
The Kitten Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Har du noen gang opplevd å klage på en eksamen og bli satt ned i karakter? Jeg har en eksamen jeg fikk D på, som jeg hadde forventet B eller C, og har litt lyst å klage. Men akkurat nå fikk jeg så dårlig faglig selvtillit av denne sensuren at jeg vet ikke om jeg tør... Det var også formelle feil på eksamensdagen, kan dette telle til min fordel? Ja, det kan telle til din fordel, men besvarelsen din blir verken bedre eller dårligere av det. Har du fått en begrunnele for karakteren?
Personlig12 Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Studerte med ei som klarte å klage seg fra en B til stryk. Så tydligen kan en aldri stole på det systemet der. Om det ikke er en gjeldende eksamen hadde ikke jeg gjort det tror jeg. Men er det en avsluttende, så kan du evt ta den opp igjen eller?
Tabris Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg klagde på en D og gikk opp til C. Jeg ba først om en begrunnelse, og fikk beskjed om at læreren var usikker og at jeg lå i vippepunktet. I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville gå ned uansett, så jeg klagde, og fikk medhold.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg kommer til å be om begrunnelse først, ja. Jeg ser på statistikken at gjenomsnittskarakter var D, og det var over 30% stryk på den. Det er en eksamen som inngår i bachelorgraden min, dermed vil karakteren telle når jeg søker på master til høsten.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 Ja, det kan telle til din fordel, men besvarelsen din blir verken bedre eller dårligere av det. Jeg har lest igjennom besvarelsen min i ettertid, og jeg synes den var god! Dette er et fag på 100-nivå, og jeg har diskutert besvarelsen med stipendiat som spesialiserer seg innenfor feltet, han mente besvarelsen fremstod som god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå