AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Da har jeg netopp fått vite at jeg mister denne jobben også... Sukk 3 jobben jeg mister på 3 år. Det er jo helt umulig å få faste jobber. Jeg ender alltid opp med engasjementer som til slutt ender opp i at jeg ikke får fornyet pga dårlig økonomi i bedriften. Jeg er så frustrer og lei!! Jeg har søkt på alt av faste stillinger i 5 år, uten hell. Jeg har to utannelser innen helse, men ingen vil ha meg. De sier det er økonomien, men når det skjer så ofte, klarer jeg ikke å la vær å tenke på at det er meg det er noe galt med.... Men jeg har blitt god venn med flere koleger, og har aldri hatt noe vondt å si om noen. Jeg gjør jobben min på en god måte, kommer aldri forsent og er nesten aldri syk, så jeg fatter ikke hva det er. Men hva gjør jeg nå da??? mannen min er også arbeidsledig. han har vært på 40 intervjuer siden i sommer uten napp. og når jeg også mister jobben om 2 uker vil vi slite med å klare oss! Vil ikke ende opp på gata med en liten unge på 16 mnd. Hulk, hadde håpet jeg akdri skulle oppleve dette igjen....
CoffeeCup Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Det er mye enklere for arbeidsgivere å si opp noen som er ansatt i engasjementer enn de som er fast ansatt. Så det har nok ikke noe med at de ikke liker deg å gjøre. Hva slags utdannelse har du? Det er ikke lett å få faste stillinger for tiden, mye vikariater og engasjementer desverre Men du får jo erfaring da, og da vil nok noen etterhvert ansette deg i fast stilling. Prøv private bedrifter, de er ikke pliktig til å ansette etter kvalifiseringsprinsippet (tror jeg? Ble litt usikker plutselig) Jeg opplever uansett at det er enklere å få fast stilling privat. Heldigvis bor du i Norge, så du trenger nok ikke bekymre deg alt for mye for at dere skal havne på gata. Hvertfall ikke når dere har barn, og viser en innsats for å skaffe dere jobber.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Hadde jeg vært deg hadde jeg "flyttet" fra mannen din, slik at du får overgangsstønad. På papiret såklart
Bernardette Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Hadde jeg vært deg hadde jeg "flyttet" fra mannen din, slik at du får overgangsstønad. På papiret såklart Ja du det var jævelig lurt!! Du er ikke helt riktig skrudd sammen når du oppfordrer noen til å bryte loven. 13
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Ja du det var jævelig lurt!! Du er ikke helt riktig skrudd sammen når du oppfordrer noen til å bryte loven. Tydligvis så er jo velferdsstaten til for å utnyttes, det er ganske mange hundre tusen som gjør det. Er bare få av oss som jobber og sliter på ærlig vis :D
Bernardette Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 Tydligvis så er jo velferdsstaten til for å utnyttes, det er ganske mange hundre tusen som gjør det. Er bare få av oss som jobber og sliter på ærlig vis :D Brødhue. 12
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 Høres vanskelig ut! Ville det funket å også vurdere litt andre typer jobber enn akkurat det du har utdannelsen til?
Gjest Cecilia L Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Hadde jeg vært deg hadde jeg "flyttet" fra mannen din, slik at du får overgangsstønad. På papiret såklart Jeg har IP-adressen din, og vet hvem du er. Slike mennesker som deg gjør det klart at velferdsstaten på mange måter har feilet. Skam deg. 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har IP-adressen din, og vet hvem du er. Slike mennesker som deg gjør det klart at velferdsstaten på mange måter har feilet. Skam deg. Ok fordi? Du tror jeg gjør det? Bare for jeg skrev det? Dæven så alvorlige folk er her da. Hadde hun vært innvandrer hadde det da vært greit eller? Dååånnn Hvem skal du melde meg til, og hva skal skje videre? 2
Bernardette Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Ok fordi? Du tror jeg gjør det? Bare for jeg skrev det? Dæven så alvorlige folk er her da. Hadde hun vært innvandrer hadde det da vært greit eller? Dååånnn Hvem skal du melde meg til, og hva skal skje videre? Og dermed overser vi dine fremtidige utspill da det eneste du kommer med er rein skjær bullshit. 2
Gjest Cecilia L Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 Ok fordi? Du tror jeg gjør det? Bare for jeg skrev det? Dæven så alvorlige folk er her da. Hadde hun vært innvandrer hadde det da vært greit eller? Dååånnn Hvem skal du melde meg til, og hva skal skje videre? Og dermed overser vi dine fremtidige utspill da det eneste du kommer med er rein skjær bullshit. Akkurat. Noen ganger blir ord overflødige. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 TS Her ble det mye rart gitt... Har jo tenkt tanken på å skilles, bare for pengene, men ikke faan! Er privat jeg har mista de siste 2 jobbene, så de er ikke ett hakk bedre enn offentlig... Har søkt på flere hundre jobber de site årene og begynner å miste motivasjonen! Det dummeste er jo at man vil jo ha fles mulig ut i jobb, men hvodan skal man klare det, når det er umulig å få seg jobb?? Og ja jeg søker på annet enn jeg er utdannet til, men da får jeg bare beskjed om at jeg er overkvalifisert.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #13 Skrevet 14. oktober 2011 Man må nok bare slite :/ Det er de ferreste som får god hjelp til dette.... har slitet selv med å få meg jobb. nå tar jeg utdannelse da, men det er ikke mange jobber å velge i det yrket her heller.... men men. jeg har ikke noen særlig tips å komme med, siden det aldri løste seg med jobb for meg.... man må bare ha flaks rett og slett :/ du får ha lykke til.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #14 Skrevet 15. oktober 2011 Hva med å skaffe seg en fast jobb før man får barn? 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #15 Skrevet 15. oktober 2011 40 intervjuer, 5 år etter fast stilling.. Hvor i alle dager bor dere egentlig? Noe må jo dere gjøre galt. Har du snakket med nav om hjelp?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #16 Skrevet 15. oktober 2011 40 intervjuer, 5 år etter fast stilling.. Hvor i alle dager bor dere egentlig? Noe må jo dere gjøre galt. Har du snakket med nav om hjelp? TS Vi bor i Oslo, så forutsettningene burde vært gode... Jada har fått masse hjelp fra nav, men det har stort sett bare endt i praksisplasser evt. korte vikariater. Og til deg som mener vi burde ventet med barn til vi hadde fast jobb: mannen min hadde det da jeg ble gravid, men så fyttet de driften til Sverige... Og jeg hadde en langtidskontrakt med muntlig avtale om at den var å regne som fast. Det holdt helt til jeg ble gravid. Og etter å ha slitt med å få fast jobb i så mange år, og sett at det er så og si umulig ville vi ikke vente i kansje 10 år til med å få barn, da forutsettningene faktisk ikke var så ille det tidspunktet.
Gjest Rosemor Skrevet 15. oktober 2011 #17 Skrevet 15. oktober 2011 Hva med å skaffe seg en fast jobb før man får barn? Du tror ikke uforutsette ting kan skje i løpet av de 18-20 årene man har forsørgeransvar for et barn? Om man har fast jobb før man får barn, er man likevel ikke garantert å ha det 5 år senere. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #18 Skrevet 15. oktober 2011 Hei TS. Jeg vil anbefale deg å gå inn på www.reaktorskolen.no De har ulike kursopplegg som er voksenopplæring med god informasjon og motivasjon for hvordan man kan søke på jobb. Kursoppleggene de har varierer. Noen er plain jobbsøkerkurs. Andre er dette i tillegg til spesialisering innen ulike fagområder. Da får du noe trygd fra NAV mens du er med på dette. Det er bedre enn ingenting. De har avdelinger i Oslo. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #19 Skrevet 15. oktober 2011 Hvis det blir veldig trangt får dere krav på bostøtte. Dere blir ikke hjemløse, så slutt med overdramatiseringen. ps. Hvis dere røyker sparer dere masse i måneden på å kutte ut den. Før det er gjort kan dere ikke klage over tøff økonomi, egentlig.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #20 Skrevet 16. oktober 2011 Hvis det blir veldig trangt får dere krav på bostøtte. Dere blir ikke hjemløse, så slutt med overdramatiseringen. ps. Hvis dere røyker sparer dere masse i måneden på å kutte ut den. Før det er gjort kan dere ikke klage over tøff økonomi, egentlig. Får man bostøtte når man eier en leilighet da?? Og slapp av, ingen av oss røyker og vi har kutta ut stort sett alle utskeielser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå