Inger88 Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har en voksen hankatt, som avogtil får avføring i pelsen sin. Da må vi jo vaske det bort, og det er helt forferdelig for ham. Er det noe en kan gjøre med det? Er det vanlig at det er slik? Han er langhåret eller semilanghåret(litt usiker, han er huskatt). Det er når han er ute han får det.
Gjest Nuppa_ Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Det skjer avogtil med min katt også, og da er det rett i dusjen. Uansett hvor ille det måtte være for katta :gjeiper:
Gjest Lille-pus Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 "Uhell" kan skje den beste katt Men, for å bli litt mer seriøs; tro du hovedårsaken er at også pelsen rundt analåpningen og øverst på "puse-skinkene" er lang ? I så tilfellet kan det hjelpe å klippe pelsen hans litt (redusere lengden) bak i "problemområdet". Kjent problemstilling fra mine foreldres 15 år gamle, langpelsede, kortbente katt
Roo Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg ville ha stusset han litt bak med saksen. Sikkert bedre for pus enn å bli hevet i dusjen hver gang
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Avføring i rumpehårene kan også bety at katten har litt løsere avføring enn normalt, så da kan man jo tenke på ormekur og evt bytting av fór hvis det blir et langvarig problem. Men alle langhårede katter (spesielt dem med skikkelig "pelsnikkers") kan av og til få rester i baken. Hvis det er bløtt og lukter ekkelt må det nok vaskes bort, men hvis det bare er tørkede klumper som henger fast i hårene, kan man jo klippe bort. Forøvrig er tipset om å holde hårene litt kortere et bra tips. 1
Kooko Skrevet 16. oktober 2011 #6 Skrevet 16. oktober 2011 Uff, det skjer med den ene katten min, han er langhåret og kan til tiders få mageproblemer = løs avf. Da blir det mye vasking og klipping, eneste som hjelper egentlig!! (det vi gjør for kattene våre!! )
Perelandra Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Hva slags fôr gir du katten? Kan det tenkes at han har løs avføring på grunn av maten han spiser? Jeg har selv opplevd løs mage hos katten min fordi han ikke spiste riktig fôr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå